sirkelkatten Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Hvor mange mnd? Hvorfor sluttet dere? Jeg tenker at jeg har lyst til å amme "bare" 6 mnd. Er nysgjerrig på hva andre tenker:)
forvirret... Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 1 1/2 mnd til nå, har ikke lyst å slutte, men har lite melk og hun er mer interessert i flasken.. Hun spiser seg aldri mett når jeg ammer henne, så det har bare blitt stress her.. Så skal mest sannsynlig begynne med mme..
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 5 dager... Eller prøvde i 5 dager, hadde jo nesten ikke melk, jo!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 7 måneder, da takket tulla for seg =0) var som hun aldri hadde sett en pupp før hi hi. Rundt den tiden ble jeg gravid igjen er usikker om det hadde noe med saken å gjøre?
Hanne <3 Adrian<3Leah Isabell Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 lillegutt slutta av sæ sjøl når han va 4,5 mnd.. da slutta han å spise, så bare dumt på puppen, før han plutselig fant ut at han kunne bite i den... AUUUU
M by M Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg ammet i 10 mnd, fullammet i 6. Kunne ha og ville ammet lenger, men på grunn av et vanvittig samlivsbrudd ble det ikke slik.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Første gangen ammet jeg i 2 uker, vi fikset det bare ikke, hverken jeg eller snuppa. Denne gangen har jeg ammet foreøpig i 2,5 mnd og har lyst til å fortsette lenge til. Denne gangen går det kjempebra.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 9 mndr. Hun ble mindre interressert og det var mindre melk der.. Stoppa seg sjøl... Hehe hadde vel akkurat blitt gravid igjen ca 1 mnd tidligere, så mulig det hadde innvirkning...
winneboo Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Ammet i 10mnd. Vesla sluttet av seg selv, ville plutselig en dag ikke ha pupp mer. Hadde uansett tenkt å slutte når hun rundet året.
snowstorm73 Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Gutten min er snart 20 mnd og holder på å slutte nå. ikke så lett det.
SaDa Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Med førstemann ammet jeg på dagen frem til han var 4 mndr, da fikk jeg tilbake mensen og da ville han ikke interessert mer. (blir visst annerledes smak på melka da). Men han koste seg med puppen på morgenen frem til han var 5 mndr. Med andremann ammet jeg til han var 3 mndr. Da hadde jeg nok for lite melk og orket ikke stresse med å prøve å få opp produksjonen siden jeg oxo hadde en på 16 mndr å ta meg av.
Sjefsmegga Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Nr 1: 7 mnd ( han minsta interessen for puppen av seg selv) Nr2: 9 mnd....da gikk hun lei siden hun ikke fik lov å bite i puppen Nr 3: Ammer enda, hun er 2 mnd og skal få lov å henge på puppen så lenge hun selv føler for det....( setter grensa ved 1 1/2år).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #14 Skrevet 4. juli 2007 Fullammet i 1 mnd, og så fikk hun både pupp og mme, og da hun var 10 uker kun mme. Mange forskjellige faktorer som gjorde at vi begynte med mme, men det at melka mi ikke var særlig næringsfull og snulla ikke la på meg seg nok gjorde jo at hun måtte ha noe annet, så jeg er glad hun tok flaska med engang!:-) Så blei jeg gravid da hun var 10 uker, og da var det slutt på melka.
newdawn Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 1. Ca 15 mnd 2. 14 mnd 3. Ammer ennå, er snart ett år, skal få holde på litt til tenker jeg
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 4. juli 2007 #17 Skrevet 4. juli 2007 15 mnd... Da var jeg dritt lei, og smurte masse tran på puppene mine(Emma hater tran), og ga henne puppen.. Da spytta ho rett ut igjen, og vil overhode ikke ha noe mer pupp, hoho!
To fine gutter Skrevet 4. juli 2007 #18 Skrevet 4. juli 2007 Gutten min er 16 mnd (i dag faktisk!), og jeg ammer ennå! Han bare eeeelsker det :-) Er gravid igjen og tenkte å slutte i løpet av sommeren så jeg får en liten pause... Blir nok ikke så lett.
Kjærlighet <3 Skrevet 4. juli 2007 #19 Skrevet 4. juli 2007 Første ammet jeg i ca 2,5-3 mnd, husker ikke helt når vi sluttet. Sleit veldig og hadde lite melk.... Andre ammet jeg til han var 10 mnd, da sluttet han av seg selv...
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 4. juli 2007 #20 Skrevet 4. juli 2007 Men første jenta mi ammet jeg i 22 måneder. Nå er jeg nettopp blitt mamma igjen, og tenkte å amme ca like lenge denne gangen
*Rutletutt* Skrevet 4. juli 2007 #21 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ammet til Tobias var 10 mnd - til tross for at jeg slet veldig med ammingen og hadde altfor lite melk til han...han nektet å ta flaske før han var 8 mnd....da han var 10 mnd ville han ikke ha mer pupp...ammet bare før han skulle sove de siste par mnd.
Kakeåndsen Skrevet 4. juli 2007 #22 Skrevet 4. juli 2007 Storesøster til hun var 12,5 mnd. Ble gravid igjen da hun var 9 mnd og etterhvert ble puppene så innmari vonde. Fullammet i 5 mnd. Lillesøster er bare 6 uker, men håper å kunne amme minst like lenge. Har iallefall enorme mengder melk....Fullammer helst i 6 mnd hvis det går.
Prinsemammaen Skrevet 4. juli 2007 #23 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ammet i 6,5 måneder. Da ga jeg rett og slett opp. Lillegutt var sååå uinteressert i pupp, så jeg mistet gradvis melken. I tillegg fikk jeg melketilstopninger (AU!) omtrent hver uke, så jeg måtte stå og kna og presse ut melk av de steinharde, ømme og vonde puppene.... Var på en måte trist å slutte, hadde ønsket å amme lenger. Men var også en lettelse å slippe...
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 4. juli 2007 #24 Skrevet 4. juli 2007 5-6 mnd. jeg ville fortsette, men snuppa nekta... savner det, jeg... håper nestemann vil ha pupp lenge )
En blå å en rød:) Skrevet 4. juli 2007 #25 Skrevet 4. juli 2007 Amma i litt over 2 år jeg! Håper jeg får til ihvertall 1-1,5 år på nestemann også...=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå