Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og frå når rekner du at fødselen starter..??

eg hadde 6 dager med modningrier som kom med 15 min mellomrom..

vart satt på drypp når eg hadde 7cm opning

og etter 2 timer kom jenta

så eg tenker at fødselen tok 2 timer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. vannet gikk kl 9 den 19

Kl 00.30 den 20 beg veene

Så er det meste litt tåke..

Men kl 16.30 den 20 ble hun født...

Skrevet

2 timer totalt, det var første :-)

Skrevet

Gikk med av og på rier i 4 dager, men fra vannet gikk og vi dro til sykehuset og til snuppa kom ut tok det 23 strevsomme timer...

Skrevet

Første: ca 15 min etter at jeg våknet kjente jeg at det strammet til i magen. 4 timer og 10 min senere var jenta født:-) (vannet ble tatt rett før pressriene...)

Andre: Var på sykehuset, uten rier, 13 dager over termin. Dem tok vannet som en begynnelse på å sette meg i gang...regnet med at jeg måtte ha dryp..... 1,5 time senere var vi to barns foreldre:-) (trengte ikke drypp nei :-))

Skrevet

8 timer på Celine (2 døgn hvis jeg regner fra vannet gikk...)

3 timer på Sander. En halvtime på sykehuset!! Veldig ålreit egentlig! :o)

Skrevet

Vannet gikk kl 23...

5 cm åpning kl 24...

Full åpning kl 00.30...

Ferdig kl 03.30...

Jeg presset så sykt feil i førsten, hun hadde nok vært ute før om jeg ikke hadde vært så sta, hehe...

Skrevet

Her begynte det å skje ting da vannet gikk. Tok drøye 18 timer fra vannet gikk til han var ute. 9 cm åpning i 2,5 timer, drøyde litt på slutten.

Skrevet

Førstemann ble født 6 timer etter første tegn på at noe var i gang.

Andremann ble satt i gang 13 dager på overtid. 1 time med smerter så var gutten født og veide 4690g!!!!

Føler meg kjempeheldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg hadde modningsrier litt på og av ett par dager, før jeg kom til overtidskontroll en fredag kl.9.00 (14 dager over tiden). Da hadde jeg ordentlige rier og 3cm åpning. Tulla var ute 04.20...:)

Skrevet

25 timer.... de sa at det var pga av at jeg hadde hatt keisersnitt forrige gang at det tok så lang tid....

Skrevet

åå stakkar :(

Skrevet

25 timer..

Skrevet

Begynte å kjenne småmurringer kl 0.00 ca, altså tolv på natta ca. Fødte med hjelp av keisersnitt kl 17.13. Fra kl 4 om morningen hadde jeg eget føderom.

Aner ikke hvor lenge fødselen varte, men jeg var lagt inn i to dager for modningspiller. Etter å ha overvært eks antall fødsler med ørene (altså lyden) + delt rom med 5 andre som ikke ble fjernet før fødselen var godt i gang, føler jeg på en måte at jeg var ferdig født psykisk opptil flere ganger :) Mangelen på søvn og den psykiske belastningen det var å ligge slik å føde sammen med alle andre var helt for j.....! Som førstegangsfødende fikk jeg velldig livlig "forklart" hva som ventet meg liksom.

Men fra kl 4.00 ca hadde jeg skikkelig vondt, så den startet vel da :)

Skrevet

Med nr 1 gikk vannet 6 om morgenen... Ca kl 1330 begynte det for fult, og hun ble tatt med ks 8 om kvelden..(uoppdaget seteleie og barnet kom ikke langt nok ned i bekkenet)

Med nr 2 fikk jeg rier 2230 om kvelden og 0410 var han ute.. da lå jeg og presset i nesten 2 av de

Skrevet

45 min. kjønte virkelig ingen ting

Skrevet

Regner fra da jeg var i fødsel, dvs 4 cm åpning.

Iom at jeg ble satt igang tre av fire ganger har jeg nogenlunde oversikt. Og jeg hadde ikke skikkelige rier før den tid heller.

Ble sjekket når jeg hadde rier og ikek kynnere mer, og da var det ofte 4 cm.

Av den som kom igang av seg selv så hadde jeg 8 cm uten rier, ingen effektive rier før vannet ble tatt, og da var det bare 20 min til han var ute...så om det er 2.5 timer eller 20 min aner jeg ikke, hehe.

Mao lettere når man blir satt igang, da får man gjerne vite når man er i fødsel=D

Da var det 8 timer, 2.5 timer og 25 min.

Skrevet

18 timer fra første ri til hun var ute

Skrevet

Jeg rekner tiden fra riene startet. Våknet med rier halv 7 på morningen, gutten var ute 13.45, så litt mer enn 7 timer.

Skrevet

Førstemann: ble strippet kl 13, fikk litt maserier utover ettermiddagen/kvelden. Forstod kl 21 at nå var det rier, reiste på føden kl 01, og hadde født kl 05.

Andremann: første lille ri(trodde ikke at det var skikkelig rie...) kl 16, hadde besøk som ikke merka det i 1,5 time, vonde rier fra kl 18, inn på sykehuset kl 19.10, fødsel kl 20.10!!!

Skrevet

Kjente de første riene kl 01.. Han var ute 20.41

Skrevet

første gang startet de første murringene i 13.00 tiden fra kl 18.00 begynte det å gjøre vondt

hun var ute kl 03.51. men jm sa jeg hadde kun ca 45 min aktiv fødsel, dvs fra 3cm til full åpning

nr to

ble tatt vannet på kl 14.30 ca

dryppet ble satt kl 16.00 ca(satte laveste dose siden de var redd det skulle gå fort)

kl 18.30 begynte det å gjøre vondt

kl 1946 var hun ute- jeg hadde bare smerter i 1 1/2 time, så rekner denne fødselen til å ha vart i 1 1/2 time :)

Skrevet

Fra noe skjedde (litt av vannet gikk) tok det 35 minutt før hun var ute. Rakk akkurat å komme inn på sykehuset, men noe fødestue ble det nok ikke.hehe.

Skrevet

60 timer :(

Skrevet

eg hadde 4 cm åpning torsdags kveld kl 20.30

lørdag 1800 vart hun født..

men eg sier ikke at eg brukte 2døgn.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...