Dailis Skrevet 3. juli 2007 #26 Skrevet 3. juli 2007 Oi, jeg betalte ikke min onkel noenting jeg:S Han presenterte talerene, og sa i fra om røykepauser for seg selv og en annen som røykte. Skulle kanskje betalt ham da, men det fallt meg ikke inn. Sendte et takkekort jeg da og takket for det han gjorde:/
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. juli 2007 #27 Skrevet 3. juli 2007 Stratos m/ spire i magen Hadde nok ikke sagt nei om broren min hadde spurt,samme hva slags økonomi han hadde,men hadde følt meg brukt,hvis han hadde god økonomi og at jeg som hans søster ikke kunne få lov til å være gjest i hans bryllup,men en vanlig arbeider. Noe annet er det hvis de ønsker å gifte seg,men ikke har råd til å leie inn en toastmaster,da hadde jeg ikke tenkt over det. En toastmaster har jo ansvar hele kvelden.Først ønsker han velkommen,viser folk plassene ved bordet,holder orden på taler og sanger, arangere leker,får folk til kaffebordet,arangere leker i fleng osv,osv.En skal ha en masse vitser og gode replikker på lur.En god toastmaster gjør meste parten av bryllupet,har vært i bryllup der de har hatt gode toastmastere,og det har vært kjempekjekt,og har vært der de har vært dårlige og en har nesten gledet seg til festen var over. Når en i tilegg kjøper inn ting,for å gjøre lekene kjekke og ikke en gang får betalt for det,ja,da forstår jeg at en reagere,samme hvor nært eller fjern personne er for enn.
Stratos med 3 barn Skrevet 3. juli 2007 #28 Skrevet 3. juli 2007 Ikke enig Men godt vi er forskjellige!
Muffinsmamma Skrevet 3. juli 2007 #29 Skrevet 3. juli 2007 Å være toastmaster er en oppgave, og jeg mener det at når man sier ja til det så gjør man brudeparet en tjeneste. Dette er ikke noe man nødvendigvis får en gave for.. Jeg hadde ikke forventet noe om jeg hadde vært toastmaster i et bryllup. mener det stiller i samme kategori som å være forlover, holde takketale etc.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. juli 2007 #30 Skrevet 3. juli 2007 Bajamaja Hvordan kan du se sammenhengen mellom å være forlover å være toastmaster??Når du er forlover gjør du ingenting i bryllupet,du koser deg bare hele kvelden,mens en toastmaster (hvis han er god da) sliter hele kvelden???
olla Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #31 Skrevet 4. juli 2007 Takk Månestrålen, det gjorde godt at noen er enig, ble litt deppa her...
Hera Skrevet 4. juli 2007 #32 Skrevet 4. juli 2007 Vi betalte ingenting. Vi spurte om han skulle ha betalt, men han så på det som en ære at han ble spurt og syntes det var morsomt å få være toastmaster. Neste gang er det kanskje vi som kan gjøre en gjentjeneste for han:0)
Anonymusen Skrevet 4. juli 2007 #33 Skrevet 4. juli 2007 5000,- Han var leid inn og gjorde en kjempejobb! Fortalte masse vitser, spilte på gitar og var med hele kvelden. Toastmasteren er utrolig viktig for å få flyten i bryllupet, og det høres ut som du gjorde en kjempejobb olla:) Syns ikke du er gjerrig! Hvis de skulle leid en til å ha leker, annonsere taler osv så måtte de betalt flere tusen kroner!
* 5 om dagen * Skrevet 4. juli 2007 #34 Skrevet 4. juli 2007 vi hadde fetteren min, som er pratemaker.... som toastmaster. han spiller også profesjonelt, så han spilte hele kvelden, så han betalte vi 3500 for jobben...fikk gave fra han og dama, så de fikk takk for jobben, og takkekort....som alle andre..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 4. juli 2007 #35 Skrevet 4. juli 2007 Aldri hørt att man betaler en toastmaster =0) det er jo somregel en nær bekjent av familien.
Armani:-) Skrevet 4. juli 2007 #36 Skrevet 4. juli 2007 Betalte 15 tusen inkl middag. Men så er de 2 mennene annerkjente her på haugalandet:-) Men da sto de jo for absolutt alt fra beg til slutt:-)
Bella Swan Skrevet 4. juli 2007 #37 Skrevet 4. juli 2007 Vi betalte 7000kr for toastmasteren vi leiet inn.
Mammaen til E.S. Skrevet 4. juli 2007 #38 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har spurt broren min om å være toastmaster. Tenkte ikke å betale han. Skal jo bare holde styr påtaler og evt. pauser da. Ellers har vi leiet inn to andre som kommer for å spille.. Men kan jo gi ham en gave etterpå da, hvis han gjør en god jobb... Ellers så sa faren min at han kunne være, og han hadde jeg heller ikke betalt..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. juli 2007 #39 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har enda til gode å være i et bryllup (og det begynner å bli noen etterhvert) der det er nær bekjent som er toastmaster,folk pleier jo å leie inn folk til å gjøre slike jobber.En vil jo at nære famile/venner skal være gjester i bryllupet og kose seg,ikke jobbe hele kvelden. En annen ting er hvis det bare er å holde styr på taler,men da er det jo en slags talemester ikke toastmaster. Tror mange toastmastere som blir leiet inn hadde storkost seg hvis det var bare det som skulle gjøres.
*Isabell* Skrevet 4. juli 2007 #40 Skrevet 4. juli 2007 Har aldrri hørt at man betaler toastmasteren for det h*n gjør, hadde selv sett på det som en ære om jeg hadde blitt toastmaster, og hadde gladelig tatt utlegg på egen kappe vist det skulle bli noen av det!! Men jeg har heller aldri hørt om noen som leier inn toastmaster for kvelden!! Har vert i bryllup og servert i ørten stk og aldri hørt om noen av delen:)
olla Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #41 Skrevet 4. juli 2007 Det er veldig forskjellig fra sted til sted, om en leier inn, eller bruker en nær venn. Vi var jo midt imellom da. Hadde de spurt om jeg skulle ha betalt, tror jeg ikke vi hadde krevd det, men da hadde de i hvert fall spurt. Det som er så surt nå. er at de tok det som en selvfølge at vi gjorde det gratis.....
~~DoraDora~~ Skrevet 4. juli 2007 #42 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har aldri hørt om noen som har en toastmaster, som har vært gratis. Det er i hvertfall ikke vanlig her hvor jeg er fra. Kaller ikke en som kun sier ifra hvem som skal si neste tale, og når det skal være røykepause for Toastmaster da.... En toastmaster styrer hele bryllupet og arrangerer leker osv. Som oftest er det en ukjent og innleid person . Vet om en nabo som hadde ett søskenbarn, som var toastmaster i bryllupet hennes, og da fikk hun "ham" for halv pris.... 4000 kr. Han var fra før av bedt i bryllupet, men ble spurt om han i tillegg ville ha den jobben, og tjene pengene i stedet for at de hadde en annen. ( Dette søskenbarnet er en kjent toastmaster her i byen, og veldig etterspurt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå