Gå til innhold

Hva betalte du til toastmasteren i bryllupet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var toastmastere i bryllup for ikke lenge siden(ja, ja, det er nå nesten 5 mnd siden da....) Det er til to jeg kjenner, ikke veldig godt, men sånn passe. Vi har fått takkekort, men ikke noe annet takk for hjelpen. Hva er vanlig?? Forventet ikke å få penger, men kanskje en liten oppmerksomhet som takk for at dere hadde kontroll på hele bryllupet vårt?? Hadde jo også kjøpt inn en del som vi brukte på leker...

Er jeg gjerrig???? Hva gjorde Du da du giftet deg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som sagt ikke gift og min kjære har enda ikke fridd,så jeg vet jo ikke med sikkerhet at jeg blir det heller*ler*,men synes det er merkelig at du ikke har fått noe for jobben du gjorde.At de i alle fall betalte det du la ut for å lage leker.Synes ikke du er gjerrig jeg.

Skrevet

Onkelen til mannen min var toastmaster og det har ikke ramlet meg inn en gang å betale han spesielt for dette. Jeg burde kanskje det......? Men hadde noen spurt meg, hadde jeg tatt det som jeg hadde tatt det om jeg hadde vært forlover; følt meg beæret og ikke forventet betaling!

Skrevet

Trodde kanskje man avtalte sånnt på forhånd jeg...

Send regning, hehe;)

Skrevet

Vi ga ingen gave eller betalte ikke noe. broren min var toastmaster. Han sa det var en ære, og jeg tviler på at han hadde noen utlegg. Mener du at vi burde betalt han eller noe? Kunne jo gitt han en gave, men det er litt snt nå...

Skrevet

Men han var vel kanskje med på bryllupsfesten?

Jeg hadde nok betalt om det var ikke-inviterte som stillte opp som toastmastere. Hadde nok gitt en type oppmerksomhet til inviterte også

Skrevet

Men er det ikke litt forskjell på å være forlover og toastmaster? Ang det at en forlover jo er ganske nær den en er forlover for. Dette er et par der vi kjenner begge, jeg kjenner dem mest, min mann vet hvem de er. Men vil ikke kalle henne for venninne, så nær er hun ikke. Og da blir det en voldsom oppgave å ta på seg, hadde jo ALDRI vært i det bryllupet visst vi ikke hadde fått toatmasteroppgaven....

Skrevet

Nå er det over 2 år siden jeg giftet meg, og det var en i den nære familien som var toastmaster men det var ikke i tankene engang å betale noe for dette.. Kanskje var vi var kjipe?!? Men har ikke hørt at toastmasteren får noe spes heller da..

Skrevet

er ikke helt meg å spør: hva med betalingen...?? Og ikke for det, er ikke gjerrig og vil absolutt ha noe, bare lurte på hva som var vanlig.

Skrevet

Å være toastmaster er jo en jobb,ofte leier jo paret inn folk til å gjøre det,en leier ikke inn en forlover,det er en ære å få være det,men ingen ære i å være toastmaster,det er en jobb.En jobb som varer hele kvelden.

Skrevet

Jo det er forskjell på forlover og toastmaster, men jeg hadde vel ikke svart ja til en slik oppgave jeg da om jeg ikke hadde følt meg nær de og kunne gjort det gratis. Om de nærmest har leid dere inn fra gata stiller det seg jo anderledes, men da tror jeg nesten jeg heller hadde takka nei jeg da..... Men det er meg!

Skrevet

Det er litt det jeg mener, fikk jo middag, men hodet var jo fullt i tanker om hvordan en skulle gjøre alt, så kosa oss?? Nei, ikke før utpå kvelden da det meste var gjort.

Skrevet

Du har til en viss grad rett mamma til en stor og til en liten, men tenk deg feks din brors bryllup. Han hadde sikkert ikke spurt degom forloverrollen, men kanskje toatsmaster rollen. Hadde du da forventet betaling og ikke gjort det med ære? Mange av oss bruker nær familie eller venner.....

Skrevet

Jeg personlig hadde nok kjøpt en liten ting, men det er meg. (vi gav selv gave til de som var toastmastere i vårt bryllup)

Skrevet

Nær familie eller venner er noe annet synst jeg, enn sånn som nå når vi følte at vi ble valgt pga at vi kunne takle oppgaven(og vi var sikkert ikke de føste de spurte...)

Skrevet

Neste gang svarer du nei! :)

Skrevet

Stratos m/ spire i magen :o) Nei,jeg hadde ikke tatt det som noen ære,nei.I min bror bryllup vil jeg gjerne være gjest og ikke en som skal arbeide.Hadde jeg vist at de hadde lite med penger,hadde jeg selvfølgelig gjort det uten betaling,men hadde ikke sett på det som en ære.

En annen ting så forstår jeg det slik at disse som olla var toastmaster hos,er bare noen fjerne bekjente og da blir det jo helt anderledes,synes nå jeg.

Skrevet

Når vi giftet oss i 06 var det en god venninne av meg som var toastmaster. Hun elsker champagne, så vi kjøpte en flaske med fin champagne ( Ca 300 kroner på polet) med et takkekort til. Dette ble overrakt av den som hadde takk for maten talen, slik at toastmaster fikk applaus etc... Håper det holdt, da....

Til forloveren min betalte jeg hår og sminke på bryllupsdagen.

Skrevet

Vi gifter oss ikke før neste sommer da, men vi skal ha en kompis av meg til å være toastmaster... Har enda ikke tenkt på om vi skal gi ham noe, men det er noe vi kommer til å diskutere når det nærmer seg.Men vi hadde uansett bedt han i bryllupet da, om han hadde takka nei til jobben...

Skrevet

Er de fjerne beskjente er jeg enig med deg mamma til en stor og en liten. Men hadde noen slike spurt meg hadde jeg svart nei.

At du ikke hadde gjort det for broren din, synes jeg er sært! Jeg har taleskrekk så jeg hadde nok ikke blitt spurt om det engang, men hadde jeg egnet meg for oppgaven hadde jeg gjort det med glede og ære! Tross alt broren min, uansett økonomi! Men sånn er jeg! Stiller opp for tjukkeste slekta og nære venner uansett hva det skulle være og ikke f.... om jeg hadde tatt meg betalt for det.

Skrevet

han fikk ikke sone spesielt utenom en kjempestor TAKK! Og vanlig takkekort selvfølgelig.

Å være toasmater er en ære og bør ettermin mening ikke sees på som en jobb som forplikter betaling e.l. Ta ville jeg kanskje heller gitt en flaske vin eller en blomst, men vi ga som sagt ingenting.

Toastmaster hos oss. hadde kontroll på talene under middage enc. Ellers hadda han ingenting med resten av bryllupet å gjøre. At du ahr valgt å gjøre mye ut av oppgaven er jo kanskje av egen lyst og sikkert noe som brudeparet satte pris på. Men oppdraget blir jo litt hva du gjør det til selv. Dersom de har bedt deg om å ha kontroll på HELE bryllupsfesten så fortjener du vel egentlig en liten oppmerksomhet, men var det dette de spurte deg om? Hadde de spurt deg om å organisere leker osv?

Skrevet

Er ikke gift... Men har maraton i bryllup etterhvert ;)

Men det å være toastmaster er nok en rolle som folk har veldig forskjellige forventninger til. Har vært i bryllup der det har vært bekjente som har vært toastmastere og som tydligvis ikke har brukt mye tid på planleggingen, har også vært i bryllup der toastmasteren har gjort en kjempejobb hele kvelden. I det siste bryllupet vi var i, var toastmasteren leid inn for kvelden. Hvis toastmasteren er av typen som bare annonserer neste taler, så ville jeg nok bare gitt en liten gave...

Jeg vil naturligvis gi toastmasteren en gave etter bryllupet og dekket eventuelle utlegg når det en gang blir min tur! Men forventer også at toastmasteren skal lage litt show. Synes ikke du er gjerrig!!!

Skrevet

jepp, kun fjerne bekjente, stemmer det.

Skrevet

Jepp, skulle ha ansvar for ALT. Middag, dessert, taler, pause, leker, kaffe, underholdning osv. Absolutt alt.

Skrevet

dersom en leier en lokal toastmaster ( en som alle kan leie...) koster det mellom 3000 og 7000 kroner. ( og da skal de ha middag i tillegg))

Det var smålig av dem å ikke gi dere en gave som takk. Uansett om dere hadde vært det for en nær venn, eller en i familien burde dere få en gave som takk. Det er en stor jobb å være toastmaster i ett bryllup. Alle kan vel tenke seg hvordan det er...

Synes faktisk de burde spurt dere på forhånd, hva dere evt ville ha for oppgaven. Så kunne de velge selv om de ville ha dere. Dersom dere da feks sa at dere ikke ville ha noe, burde de gitt en ting i gave som takk. Feks rester fra baren ( ei likørflaske hver eller lignende)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...