Gå til innhold

hvor mye har dere lagt på dere???


nusseliten

Anbefalte innlegg

...gjort er gjort og spist er spist... men nå har jeg lagt på meg 8 kg og er i uke 22. føler det er litt mye. men når jeg tenker etter, så er jeg lite i bevegelse og hiver innpå det jeg ønsker. klarer ikke å styre meg... he he . noen som har erfaring med tidligere svangerskap og hvor mye det er vanlig å gå opp etter uke 23??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er 19+0 og har gått opp 5 kg. Har plutselig gått opp en kg nå siden før helga! Forrige gang jeg var gravid gikk jeg opp veldig mye fra rundt uke 18 til uke 22, så er veldig spent på hvordan det blir nå. Tror nok ikke det er noen fasit på hvor mye man går opp fra uke til uke. Det ideelle er jo 14 kg totalt, men det varierer jo veeeeldig. Gikk opp 25 kg sist. Har tenkt å prøve å unngå det denne gangen.... Tenker litt mer på hva jeg spiser nå, selvom det er veldig fort gjort å skeie ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22+1 og nå er jeg tilbake på samme vekta som jeg var før jeg ble gravid. Gikk ned ganske mye i begynnelsen pga kvalme. Men nå har jeg ferie og føler at det eneste jeg gjør er å spise, så legger sikkert på meg masse nå... Må bli mye flinkere og ikke spise så mye snop:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18+6har lagt på meg omtrent 3 kg. Er plaget med litt dårlig matlyst, så jeg spiser mye det jeg føler for. Trudde kanskje at det villle føre til en vektøkning, men det har jo ikke skjedd. Magen har vokst, selv om jeg passer i mine "gamle" klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22+5 og har gått opp 8,5kg. er veldig flink til å spise sjokolade...har ikke hemninger enkelte dager..lurer oxo på det, om det er vanlig å gå opp enorme mengder etter uke 23??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som har lagt på seg litt.......Jeg er 22 uker og kommet på 7 kg........Har god matlyst og spiser vel det jeg vil ha.inkl. sjokkis...

Leste forleden at man legger på seg mye og fort i uke 20 - 23 så det vil kanskje roe seg litt.

Har 3 barn fra før og det har hvert mellom 14 -17 kg. Hvert heldig og gått ned alt etterpå.

Har en venninne som la på seg kun 5 kg og hun slet med å ta av det. Hun er sprek som en konge og slank. Så det kommer ikke an på det ihvertfall.

Vi får kose oss og ruge ivei.........Nettopp spist sjokkis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er i uke 20 og har lagt på meg 1 kg. Men var mer enn tung nok når jeg ble gravid. Legen min sa at om man hadde litt ekstra før graviditeten, la man som regel mindre på seg. Flere som har hørt det? bekymrer meg for at kiloene ikke skal gå av etterpå. Nærmer meg faktisk 90 kilo! HJÆÆÆÆLP!! For to år siden var jeg 52 kilo!! Men sluttet å røyke og da kom det 20 kilo med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du laget en slik tråd, for da kan jeg se at jeg åpenbart er innenfor normalen når det gjelder vektoppgang!

 

Er fullgåtte 20 uker i dag og har lagt på meg 6 kg. Ikke så gærn't det da, og tror nok jeg bærer det mest på magen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så greit å høre at andre enn meg også har gått opp noen kilo, jeg er i uke 21 og har gått opp 6 kg, men nå ser det ut til at vekta har stoppet opp litt...heldigvis ;) gikk opp 24 kg i begge mine to andre svangerskap, har ikke tenkt det denne gangen... men den gangen var det myyyye vann i kroppen - og det går jo fort ned igjen da... hadde liten matlyst i begynnelsen, men nå går det meste ned. går på krykker nå fram til etter fødselen så noen lange turer med valpen blir det ikke noe av...slik jeg planla da vi fikk han i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 uker og har gått opp 5 kg nå, helt komfortabel med det, og tar det som kommer. Spiser som vanlig egentlig, men klarer ikke å holde meg helt unna godis, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kommet til uke 20 og har lagt på meg 2,5 kg. Men det er vel framover nå at ungen skal "feites" opp, så regner med at det kommer atskillig flere kilo på etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 21 uker i dag, og har lagt på meg 5 1/2 kg. Sist jeg var gravid gikk jeg opp 23 kg, men da fikk jeg veldig mye vann i kroppen pga svangerskapsforgiftning. Håper bare jeg slipper det denne gangen, litt angst for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 23+1 uker med første og har lagt på meg 4,5 kg... Spiser det jeg har lyst på, men vil ikke bli over 10 kg+ .. Skal jo av igjen og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19+4 og har lagt på meg 3 kg. Forrige svangerskap la jeg på meg mer i starten og veldig lite på slutten, men totalt kun 9,5 kg. Så håper det blir noe sånt nå også. Men kan jo ramle på mange kg på slutten da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting...

gikk ned 5 kg da jeg var kvalm og har lagt de på meg igjen nå.

så kan vel si jeg har gått opp 5 kg, men er nå samme som jeg veide da jeg ble gravid. Er 19+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 19 uker, og har lagt på meg 3 kilo (hvis ikke vekten til svigermor lyver da)..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånei solstråle .. jeg er 23+5 og lagt på meg 12 kilo så jeg tar kaka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 kg. i uke 20. Prøver å tenke på hva jeg eter, har ikke lyst å bli en hval!

Men magen er enormt stor, tror ikke jeg ellers har lagt på meg noe spes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22+0 og hadde gått opp 7,2 kg i dag! Faktisk 2,2 kg de siste 6 dagene :s Men så har jeg også vært på ferie med lange frokoster (spiser vanligvis bare litt frokost). Er vel fremdeles gjennomsnittlig, men skvetter litt når vekta plutselig raser ivei på den måten... :)

 

"Alle" sier man legger på seg mest mot slutten, men jeg håper ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...