Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 kanskje dumt spm for de fleste av dere har vel en mann som nok gladelig gjør alt for at dere skal komme dere på føden.. men jeg har ett lite problem!! jeg er hos mamma og stefaren min nå mens jeg venter på å føde.. føder jeg på dagtid er det greit, da kjører mamma til føden så tar stefaren min evt buss og henter bilen.. eller vi tar buss inn til føden føder jeg på natt blir det verre for det er så dyrt å parkere der og taxi er enda dyrere, men stefaren vil ikke kjøre meg til føden om jeg føder på natt for han skal på jobb dagen etter....:/ så hva søren skal jeg gjøre da da, gå til føden???? hjelp meg med noen smarte eller lure tips damer, jeg er fortvilt!!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 kjære deg, du får jo selvsagt ambulanse!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 men herregud for en stefar forresten....:/
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Mener du virkelig at han ikke kjører deg på natta??? Det er jo helt sinsykt! Informer føden om at du har problemer med å komme deg dit, når du ringer første gang.. så hjelper de deg nok med ambulanse... Be han stefaren din ta seg sammen! Han skal jo søren meg bli stebestefar!!!
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 jeg vet jo jeg kan få det, men for en ressursmisbruk å skal ha ambulanse for at han er så ond at han ikke gidder kjøre stedattera gjennom 16 (!!)år til føden:(
Mazza** Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Seriøst?? Noen penger til parkering kan man vel spandere på seg når man skal føde.....kan du ikke spørre stefaren din om å spandere da hehe
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 hmm rar kar... moren din kan ikke kjøre deg hun da også får stefaren din ta bussen til jobb neste morgen?
Enitsirk79 Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Kan du ikke be legen din skrive en drosjerekvisisjon? Da betaler du bare en egenandel.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Jeg veit ikke helt hva du skal gjøre jeg, men synes det er någen bedritent gjort å ikke gidde å kjøre deg da!
Enitsirk79 Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Du har ingen naboer, søsken eller venner som kan kjøre deg da? Hva med barnefaren?
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 jonei problemstillingen er at parkering koster 23 kr timen, vi ver jo aldri hvor lang tid fødselen tar.. vi risikerer jo litt av en sum, taxi koster svin det å, dagtid er ikke noe problem for da kan mamma kjøre meg også tar stefaren min bussen å henter bila eller vi tar buss til føden.. men han er så vrang at om det skjer på natta så vil han ikke kjøre for han skal på jobb dagen etterpå... han gjør det såklart med vilje, det fatter jeg å, han gjør seg bare ekstra vrang for å være rasshøl, så da lurer jeg på om det finnes noen smarte løsninger da slik at det ikke går med en hel haug penger, jeg klarer nok skrape sammen de pengene eller mamma klarer, men vi håpet å unngå det, men han skulle såklart være rass:( barnefar kan ikke kjøre da jeg ikke er sammen med barnefar og vi såvidt er på talefot og han å lever etter den om jeg føder på natta eller mens han er på jobb så kommer han ikke på føden...:/ for det passer ikke akkurat da....
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Jeg er helt rystet over han stefaren din! La ham sove da, og ta bilen likevel! Ellers mener jeg at dere får refundert deler av drosjeutgiftene på trygdekontoret. Du kan jo ringe de i morgen og høre. Lykke til!
Gjest Ut på tur Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Spør JM,Lege eller på føden allerede nå hvordan du skal komme deg til sykehuset. Si at du synes at drosje er veldig dyrt og at du helst vil slippe å ta bussen...dessuten går jo ikke den om natten:) Jeg vil tippe du kan få en drosje rekvisisjon. Da tror jeg du betaler maks 150 kr eller noe sånt. Drit i han gjøken.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 For en kjip fyr! Synes du skal true han m at du legger deg i senga hans og føder, jeg, siden han ikke gidder å kjøre deg. Se hva han sier da? Spør om han ikke føler seg ansvarli hvis ikke noe skulle gå galt også - er jo en grunn til at folk reiser til føden da- litt tryggere liksom..
Enitsirk79 Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 Er det snakk om å kjøre i timesvis med taxi eller? Ellers kan det jo umulig koste sååå mye? Og hva om det er på dagtid og stefaren din alt er på jobb med bilen...
Duo-yoghurt Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Hørtes ut som en jævlig kjip ste-far.. Hadde ikke jeg vært laaangt borte på ferie så skulle jeg med glede ha kjørt deg på sykehuset, uansett om det var dag eller natt! Synes det er trist at ste-faren din skal være så egoistisk!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 Uff.. herregud... så mye rart enkelte skal tulle med da... For det første, helt skammelig at ikke din stefar gjennom 16 år kan kjøre deg selv om det er på natten. Selv om han skal på jobb må han da ærlig talt klare den turen ? (Det er vel ikke snakk om flere timer med bil vel ?? Iogmed du nevner buss... ?) Men for å prøve å løse problemet ditt, så har dere jo følgende alternativer (slik jeg ser det): -Moren din tar bilen uansett om det er dag eller natt. Så får han komme seg på jobb/dit han skal sjøl. Voksne mannen må da klare det! Du popper vel ikke ut unger hver uke heller... -Du driter i hele bilen, ringer fødeavdelingen din nå, og forklarer problemet, og spør om de da anbefaller at du skal ta taxi eller om de vil komme til å sende en ambulanse. Jeg forstår at en taxi regning kan bli dyrt, særlig hvis du har lang vei, men som nevnt over, du føder jo ikke barn hver uke, så akkurat i slike tilfeller må man kanskje rett og slett koste på seg den utgiften det er med taxi. Har du slettes ikke råd, og forklarer dette for fødeavdelingen/legen din nå (f.eks ringer de i morgen) så vil du sikkert få en slik rekvisisjon som de over her prater om. Ang. utgifter til parkering, det var dyrt med 23 kr timen ja, men igjen, dette er noe som skjer deg kanskje et par ganger i livet, så hvis du må betale f.eks 10 timer *23 kr /t = 230 kroner for parkering, så er det jo bare slikt man må når man skal føde barn. Alle som har med bil til sykehuset må betale parkering, det må vi selv og, men jeg tenker som så at det er vel verdt pengene, det kommer jo noe helt fantastisk ut av fødselen. Jeg forstår at det er mye penger hvis man har dårlig råd, men noen ganger må man bare ta seg råd til slike ting, i nødstilefeller... Lykke til, og gi han stefaren din en tupp i ræva fra meg, og si at hvis ikke han kan kjøre deg, så trenger han heller ikke møte opp på barsel etterpå ;-)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #18 Skrevet 3. juli 2007 det koster nesten 700 med taxi en vei herfra:S jeg bor noen mil fra sykehuset for å si det sånn
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #19 Skrevet 3. juli 2007 det er klart man noen ganger bare må ta seg råd, men dette var noe jeg ikke var forberedt på siden planen hele tiden har vært at han skal kjøre meg og mamma til føden og deretter dra hjem, da hadde det vært null utgifter, dette har vært planen i månedsvis, men han bare bråsnudde plutselig helt og kom opp med dette tullet sitt:/ på dagtid er det mamma som kjører bilen, han tar buss til jobb.. men det var dette bare at vi ikke er forberedt på denne utgiften hverken jeg eller henne da han jo skal skulle kjøre egentlig:/ men som sagt plutselig vil han ikke kjøre og da dukker denne utgiften opp, noe hverken jeg eller henne er forberedt på.. men vi må vel bare finne en løsning, jeg selv har trua med å begynne å gå mot føden nå så får jeg bare føde på halvveien:P
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #20 Skrevet 3. juli 2007 Hei kjære deg. Skjønner at du sliter. Selv bor jeg 110 km unna føden, så her får vi amulanse nesten uansett. Hadde blitt en dyr taxitur....... Bussen er jo ikke noe alternativ når man skal føde. Sitte der på "utsltilling" liksom. Koster parkeringen noe både natt og dag? Her hos oss finnes det gså en egen plass vi kan parkere uten betaling. Tror de fleste parkeringsplasser ikke tar avgift mellom 20.00 og 06-00, eller enda tidligere. Snakk med jordmor omhva hun mener du bør gjøre. Er ikke ressursbruk å ta ambulanse. Lykke til i alle fall.
Enitsirk79 Skrevet 3. juli 2007 #21 Skrevet 3. juli 2007 Du kan jo ringe NAV i morra/sende de en mail i kveld og høre om du har krav på noen økonomisk støtte for transport. Hva sier forresten moren din til at hennes samboer nekter å kjøre dere? Hun må da reagere litt hun og? Lykke til med både transport og fødsel.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #22 Skrevet 3. juli 2007 hun har kjefta og smelt i det vide og det brede... men han bare ser dumt på henne egentlig..:/ uff nei jeg håper fødselen skjer på dagtid, sitter med svake rier nå så antar det kan ta sin tid enda i allefall:/
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 3. juli 2007 #23 Skrevet 3. juli 2007 kan ikke moren din kjøre om det er på natten?? Herregud for en jævli stefar du har. Men syns det er dårlig av moren din og jeg, at hun ikke tar han fatt litt, går jo ikke an å oppføre seg sånn!!
LilleBill Skrevet 3. juli 2007 #24 Skrevet 3. juli 2007 Dette er jo helt sykt, synes jeg da. Men dersom du ikke har tilgang til transport i forbindelse med fødselen, har du krav på drosjerekvisisjon av medisinske årsaker. Da betaler du en liten egenandel som jeg ikke helt vet hvor stor er for tida. Synes ikke at noen skulle måtte ta buss når fødselen er igang, og du har helt rett i at det ikke er grunn til å bestille ambulanse hvis en forventer normalt fødselsforløp. Lykke, lykke til i alle fall!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 3. juli 2007 #25 Skrevet 3. juli 2007 Jeg tipper noen får fart på seg om fødselen skal komme igang på natta jeg! Han kan jo ikke bare la deg være om fødselen er igang...det kan jo være farlig jo!! Jeg har heller ingen som kan kjøre meg til føden foreløpig, men jeg vet om mange som får fart på ræva si om jeg ringer å sier d er i gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå