Gå til innhold

Hva anser dere som farlig mat til småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gir også pølse i biter, og vafler i biter,pannkaker og bolle likeså. Eple rasper vi, og pocorn,drops og nøtter er ikke aktuelt engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hittill ikke har blitt skremt eller bekymret meg pga ting noen har skrevet om her på Din Baby. Ser mange klager på at de får dårlig samvittighet, blir unødig bekymret osv. Men ikke noe har gått innpå meg enda.-)

Men nå skal jeg ærlig si jeg ble ganske skremt her. Har jo også hørt historier ang vafler og boller, men her ble det jo så mange eksempler. Har som jeg skrev over vært litt redd for druer og gir ikke nøtter(og seff ikke popcorn og sukkertøy som nevnt over også)

Ikke ofte vi har pannekaker eller vafler, men barna har jo fått det. Boller har det jo også blitt innimellom.

Så fikk meg en støkk nå ja når jeg tenker på hva som kan skje....

Skrevet

ble ganske så overasket selv. jeg har gitt bolle, men han syns ikke det er noe bedre en brød så nå skal jeg ikke gi det mere.

Skrevet

pjokken på 15 mnd spiser alt på den lista der bortsett fra morrpølse og loff. Jeg skjærer opp alt i små biter og han har mange jeksler så ikke noe problem. Blir litt for hysterisk spør du meg. Og han spiser jo uansett aldri alene! Og ALT kan settes i halsen!!!!

Så det beste er nok å gi dem pure til de flytter hjemmefra....hjelpes...

Skrevet

Pilten på 17 mnd får ikke:

Popcorn

Nøtter

Bolle og vaffel får han, men passer på.

Potetgull får han. Slik som i helga hadde han diare, og da fikk han salt potetgull. De små har såpass mye spytt i munnen at potetgull løser seg fort opp.

Pølse får han, men tar av skinnet.

Kommer ikke på mer jeg...

Skrevet

Herregud!!! så hysterisk det går ann å bli! Alt kan jo petensielt være "farlig" å spise og sette i halsen, derfor skal en vel aldri la små barn spise alene eller la de gå rundt med maten, men sitte ned og spise.

Men at kjøpeboller skulle være farlig, eller at pølser setter seg mer fast i halsen enn feks. pasta eller brød?

Det er nå mye en skal bekymre seg over her i verden!

Skrevet

Nordjenta har satt fast

brødterning 2 ganger

skorper (slike man gneger på)

baguett bite

å det var etter at hun passerte 1 år.. å jeg var alle gangene nødt til å slå henne bak i ryggen... hun bei blå.. kjempe ekkelt.. men skjedde når hun gråt ved matbordet (hun f.eks beit seg i fingeren) å så trakk hun maten nedi halsen... veldig ekkelt, men vet man hva man ska gjør så går det som oftest bra heldigvis... kan liksom ikke slutte å gi henne mat heller...

Skrevet

Får ikke nøtter fordi jeg er allergisk...

men sånn utover det....igrunnen alt. alt med måte og små barn spiser SELVFØLGELIG med voksne i nærheten. Det aller meste kan settes i halsen så dette blir litt hysterisk for meg.

Skrevet

All mat kan settes i halsen - vann også, for ikke å snakke om andre ting og tang og duppedingser som kan settes i halsen.

Dattera vår på 20 mnd har aldri satt noe i halsen - bank i bordet!

Jeg er reddere for biler som kan kjøre på henne og kidnappere....

.. bratte trapper og sjøen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...