Gå til innhold

Hva anser dere som farlig mat til småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her anser jeg ting som:

Koteletter

Pølser

Boller

Vafler

Morrpølse

Loff og annet fint klebrig brød

o.l som farlige

Mat som de kan sette i halsen rett og slett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetgull...som er så salt. Eller?

Skrevet

Ingenting jeg har tenkt på som farlig, egentlig.

Skrevet

nøtter og potetgul selvsagt...pluss det meste av snop som ikke smelter raskt i munnen.

Skrevet

Nøtter ja, det er sant. Det får han ikke. Kan godt gi han noen potetgullflak, da.

Skrevet

Pølser?!!

Skrevet

Vafler og boller??

Skrevet

For Lucas som er 2 år snart er det vel egentlig bare nøtter og andre små harde ting han ikke får, ja og grønn salat.. men ikke fordi det er så farlig, men det kleber seg i ganen og så må jeg plukke det ut, så det får han heller ikke

Skrevet

Hvor små unger snakker du egentlig om?

Skrevet

Popcorn er jo ikke mat (må si det alikevel), det er farlig hvis det settes fast i halsen på de små, det sveller nemlig opp.

Skrevet

kan klebe seg og sette seg fast i halsen..forlat ALDRI en unge alene med en bolle eller en vaffel..ikke i 5 min engang.

Skrevet

HVor små bar er det sankk om? Min sønn på 2 har spiset det meste av det dere nevner (ikke nøtter)

Skrevet

Boller og vafler er faktisk farlig ja. de sveller i halsen. Mini får, men kun som bittesmå biter.

Skrevet

oisann... tror egentlig jeg har gitt det meste jeg... av det som er nevnt i alle fall :)

Skrevet

Jeg er redd for hele druer, så deler de i to:-) Og så får ikke jentene nøtter av noe slag.

Når det gjelder boller og vafler, så spises det, men uansett mat spises alltid mens vi er tilstede.

Så små barn skal uansett ikke spise alene, om det er boller eller brødskive.

Skrevet

alt med egg i

(eggallergi)

ukokte gulerøtter

peanøtter

boller (kjøpe boller syns eg)

pølser går bra når eg deler de opp i små biter.. hun får ikke bite av en bit selv.

Skrevet

Kjærlighet på pinne! Livsfarlig!!!

Skrevet

Hvorfor ikke nøtter. Guttungen er 2,5 år og spiser det dere nevner titt og ofte. Nøtter får han som regel i stedet for snop. Og kan ikke helt se hvorfor boller, vafler, pølser ol skal være farlig.

NÅr ungene er over 2 år kan dem vel få det meste?

Skrevet

ei jente på 5 år. fikk pølse satt fast i halsen.. måtte ta ditta (huska ikke navnet) knepet der du står bak og presser under ribbebeina for å få pølsa opp

i fjor satte en gutt på ca 11-14mnd bolle fast i halsen i barnehagen, og måtte bli henta av ambulanse...

gutten klarte selv å hoste bollen litt opp, slik at han fikk puste, men bollen måtte få hjelp ut.

en unge på et kjøpesenteret her, døde av en bolle i fjor (ikke så lenge siden).

trur han var rundt 2 år.

men altso eg er ikke hysterisk.. men passer på å gi små biter.

boller liker eg ikke

jobber på småbarnavd. og de får de kleimette bollene i halsen..

det går bra da.. men skummelt er de syns eg.

Skrevet

Farlig mat :poppcorn,vafler,pannekaker og nøtter

En vennine av meg skulle hatt en bror,men han døde to år gammel pga vaffel i halsen.

Skrevet

Eplebiter

Popcorn

nøtter

drops

bolle

vafler

pannekake

pølser

hele salamiskiver.

rostbiff

Skrevet

hele druer

hvorfor pølser og vafler?

Skrevet

Men for oss som har opplevd at pølsebiter satt seg fast i halsen og man har måttet redde de med Heimlich grepet blir det ikke veldig overhysterisk. Men for de som lurer over de mest kjente matvarer som kan årsake kveling så kan dere spørre etter liste på helsestajson, de skal ha det der .

Skrevet

Vafler, det har han ikke spist! Eller jo, de fikk det i bhg...

Ellers får han alt! Ikke honning da....

Pølser får han i biter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...