Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 #1 Skrevet 2. juli 2007 Her anser jeg ting som: Koteletter Pølser Boller Vafler Morrpølse Loff og annet fint klebrig brød o.l som farlige Mat som de kan sette i halsen rett og slett.
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 Ingenting jeg har tenkt på som farlig, egentlig.
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2007 nøtter og potetgul selvsagt...pluss det meste av snop som ikke smelter raskt i munnen.
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Nøtter ja, det er sant. Det får han ikke. Kan godt gi han noen potetgullflak, da.
Blue Lady Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 For Lucas som er 2 år snart er det vel egentlig bare nøtter og andre små harde ting han ikke får, ja og grønn salat.. men ikke fordi det er så farlig, men det kleber seg i ganen og så må jeg plukke det ut, så det får han heller ikke
melkekua™ Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Popcorn er jo ikke mat (må si det alikevel), det er farlig hvis det settes fast i halsen på de små, det sveller nemlig opp.
Sjefsmegga Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. juli 2007 kan klebe seg og sette seg fast i halsen..forlat ALDRI en unge alene med en bolle eller en vaffel..ikke i 5 min engang.
ApriIbaby Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 HVor små bar er det sankk om? Min sønn på 2 har spiset det meste av det dere nevner (ikke nøtter)
Libido- Skrevet 2. juli 2007 #14 Skrevet 2. juli 2007 Boller og vafler er faktisk farlig ja. de sveller i halsen. Mini får, men kun som bittesmå biter.
trompetisten Skrevet 2. juli 2007 #15 Skrevet 2. juli 2007 oisann... tror egentlig jeg har gitt det meste jeg... av det som er nevnt i alle fall
Luca Skrevet 2. juli 2007 #16 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er redd for hele druer, så deler de i to:-) Og så får ikke jentene nøtter av noe slag. Når det gjelder boller og vafler, så spises det, men uansett mat spises alltid mens vi er tilstede. Så små barn skal uansett ikke spise alene, om det er boller eller brødskive.
rosa og en blå Skrevet 2. juli 2007 #17 Skrevet 2. juli 2007 alt med egg i (eggallergi) ukokte gulerøtter peanøtter boller (kjøpe boller syns eg) pølser går bra når eg deler de opp i små biter.. hun får ikke bite av en bit selv.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 2. juli 2007 #18 Skrevet 2. juli 2007 Kjærlighet på pinne! Livsfarlig!!!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 2. juli 2007 #19 Skrevet 2. juli 2007 Hvorfor ikke nøtter. Guttungen er 2,5 år og spiser det dere nevner titt og ofte. Nøtter får han som regel i stedet for snop. Og kan ikke helt se hvorfor boller, vafler, pølser ol skal være farlig. NÅr ungene er over 2 år kan dem vel få det meste?
rosa og en blå Skrevet 2. juli 2007 #20 Skrevet 2. juli 2007 ei jente på 5 år. fikk pølse satt fast i halsen.. måtte ta ditta (huska ikke navnet) knepet der du står bak og presser under ribbebeina for å få pølsa opp i fjor satte en gutt på ca 11-14mnd bolle fast i halsen i barnehagen, og måtte bli henta av ambulanse... gutten klarte selv å hoste bollen litt opp, slik at han fikk puste, men bollen måtte få hjelp ut. en unge på et kjøpesenteret her, døde av en bolle i fjor (ikke så lenge siden). trur han var rundt 2 år. men altso eg er ikke hysterisk.. men passer på å gi små biter. boller liker eg ikke jobber på småbarnavd. og de får de kleimette bollene i halsen.. det går bra da.. men skummelt er de syns eg.
chrisallic Skrevet 2. juli 2007 #21 Skrevet 2. juli 2007 Farlig mat :poppcorn,vafler,pannekaker og nøtter En vennine av meg skulle hatt en bror,men han døde to år gammel pga vaffel i halsen.
Cat.68 Skrevet 2. juli 2007 #22 Skrevet 2. juli 2007 Eplebiter Popcorn nøtter drops bolle vafler pannekake pølser hele salamiskiver. rostbiff
Cat.68 Skrevet 2. juli 2007 #24 Skrevet 2. juli 2007 Men for oss som har opplevd at pølsebiter satt seg fast i halsen og man har måttet redde de med Heimlich grepet blir det ikke veldig overhysterisk. Men for de som lurer over de mest kjente matvarer som kan årsake kveling så kan dere spørre etter liste på helsestajson, de skal ha det der .
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juli 2007 #25 Skrevet 2. juli 2007 Vafler, det har han ikke spist! Eller jo, de fikk det i bhg... Ellers får han alt! Ikke honning da.... Pølser får han i biter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå