Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 2. juli 2007 #26 Skrevet 2. juli 2007 Selv om det er mange negative ting med kontantstøtta er jeg for. Selv har jeg hatt lillegutt i park 4 timer om dagen istedenfor i barnehagen. Dette sparer jeg nesten 5000 kr på i forhold til barnehage. Da har vi fått masse tid sammen samtidig som han har fått leke med andre barn. Suverent for meg! Nå er jeg hjemme med liten baby, og lillegutt fortsetter i park. Utrolig godt for oss alle med litt tid fra hverandre og hadde det ikke vært for kontantstøtten hadde jeg hatt han i barnehage, og vi hadde mistet masse kvalitetstid sammen! Og om de skal fjerne eller redusere kontantstøtten syns jeg de må la de som har søkt og ikke fått barnehageplass, de som er hjemme i permisjon og de som har parkplass el få beholde støtten. På denne måten mister de med dagmamma, og de som spekulerer i kontantstøtten pengene.
shanty73 Skrevet 2. juli 2007 #27 Skrevet 2. juli 2007 For.. Det er helt klart at ks ikke dekker opp arbeidsinntekt, men det er ikke det som kun er argumentet for å være hjemme med barna heller.. Har man IKKE fått bh plass kan jeg forstå at ks blir et heller dårlig alternativ.. men disse det gjelder bruker ofte ks til å betale en dagmamma og jobber.. Det er det jeg synes egentlig er diskusjonen... altså om hva ks brukes til.. Ikke alternativet for å "bare" være hjemme. For meg er ks et flott tilskudd når jeg alikevell er hjemme med ungene... Permisjon har jeg jo krav på..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. juli 2007 #29 Skrevet 2. juli 2007 For att folk skal få velge selv. Men syntes det er veldig trist att tulla ikke har fått barnehageplass. Jeg jobber over 100prosent og får kontatstøtte=0) sier ja takk jeg =0)Men skulle gjerne gitt de fra meg for en plass.
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #30 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er FOR kontantstøtta når det gjelder å støtte de som jobber skift slik at de kan ha barna hjemme og være sammen med de selv. Støtter også andre ordninger der barn uten spesielle behov får være sammen med foreldrene sine. Jeg er IMOT at man bruker kontantstøtten som en "inntekt" i feks innvandrer familier holder barna sine hjemme istedet for å integrere de slik at oppvekstvilkår med språk og kultur forenkles!
Gjest Skrevet 2. juli 2007 #31 Skrevet 2. juli 2007 -og stiller meg undrende til de som ser på disse "usle" kronene som gjør at de kan være hjemme for. Da har man sikkert ikke gjeld oppover ørene som vi har. For oss hadde de 3000 kronene ikke kunnet gjort at vi mistet en månedlig inntekt... Det har vi rett og slett ikke RÅD til. ikke klarer vi å leve sånn fra hånd til munn heller. Mulig jeg er kynisk, men å senke levestandarden vår kunne jeg ikke gjort for å gå hjemme. Sier ikke at jeg ikke VIL gå hjemme. Jeg KAN ikke.
Tråle i Trøbbel Skrevet 2. juli 2007 #32 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er for:-) Av den enkle grunn at jeg ikke ønsket/ønsker å sende barna mine i barnehagen fra de er året gamle. Jeg har valgt å være hjemme med begge barna et år ekstra fordi jeg mener denne løsningen var/er det beste for meg og mine barn. MEN reglene for kontantstøtten burde vært skjerpet. Tanken bak er jo genial, men 3300,- kr per mnd gir ingen reell valgmulighet. Kontantstøtten burde vært økt (kanskje kortet ned til å gjelde fra1-2 år?) og forbeholdt de som faktisk er hjemme med barna sine. Intensjonen med kontantstøtta faller jo bort dersom den går til dagmamma. JA til full barnehagedekning (med maxpris) og økt kontantstøtte for reell valgmulighet:-)
ana baroma Skrevet 2. juli 2007 #33 Skrevet 2. juli 2007 Jeg er for. Fordi man skal kunne velge, og fordi det er en tidsabegrenset støtteordning, altså, den varer jo ikke til skolestart. Dermed kan barn av innvandrere og "ressurssvake" få barnehageplass etter at ks har sluttet å komme. De minste har ikke alltid best av å være i barnehage, men kanskje hjemme hos en av foreldrene eller hos en dagmamma. Så ja, jeg er for:)
Gjest -baremeg- Skrevet 2. juli 2007 #34 Skrevet 2. juli 2007 FOR !!! Hvordan skal man ellers kunne velge å være hjemme med et lite barn som av pedagoger ikke er anbefalt å begynne i barnehage før det er mye eldre!!!
1stor1liten =) Skrevet 3. juli 2007 #35 Skrevet 3. juli 2007 Jeg er FOR! uten den kunne jeg ikke ha vært lenge hjemme med snuppa mi. har jobbet kvelder i tilleg for å tjene inn litt mer. dumt at den forsvinner for da må nykommeren tidlig i b.h
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå