Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #27 Skrevet 30. juni 2007 Hva feiler det dere da??? Du må KREVE ul. Du SKAL ha uk. Det virker som dere tror at ultralyd er svaret på alt og vil redde fosteret hvis noe har skjedd. Og den siste: Ring akutt fastlege! Hva er det for no?? Skal hun ringe fastlegen sin hjemme eller? Det er leit å falle, mne når det er tidlig i svangerskapet, er det desverre ingenting å kjøre bortsett fra å håpe at det gikk bra. Jeg synes det er bra at kvinnklinikkene prioriterer ting de faktisk kan gjøre noe med!
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #28 Skrevet 30. juni 2007 Synes hun er i sin fulle rett til å kreve UL jeg! bor vi ikke i velstandsnorge og betaler skatt? noe må man få igjen for skattepengene også. Fikk selv UL etter en stor blødning,legen ringte sykehuset og det gikk greit,legen der sa at det var bare å ringe tilbake,var der 2 ganger til til den samme legen. Det er lite man kan gjøre hvis det skulle gå galt (håper virkelig ikke det) det fikk jeg også beskjed om etter Ul pga blødninger,men det hjelper MYE bare å få sett at alt er bra eller høre hjertet. Nei HI stå på du og ikke gi deg!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 30. juni 2007 #29 Skrevet 30. juni 2007 Jeg er så enig, det koster dem så lite å ta deg inn til UL. Men for deg blir det en enorm lettelse! Det er vel sant det ikke er mye en kan gjøre om noe går galt, men når du får høre hjertelyd, eller se mini så skjønner du jo at alt er bra!! Syns du skal ringe inn en gang til jeg. Si du er veldig redd, og hører de ikke så får du kanskje legge på litt da??... Ikke pent, men for din egen del. Si du blødde litt i stad...? Kanskje de tar det alvorlig?? Blir litt betenkt jeg nå, har også fått fødeplass på Kongsvinger. Trodde virkelig ikke de var av den innstillinga der.. Håper det ordner seg, krysser fingra for deg
Niem og Patrick Skrevet 30. juni 2007 #30 Skrevet 30. juni 2007 Jeg hadde ringt fastlegen eller legevakt dersom de oppførte seg på den måten overfor meg.. Krysser fingrene for deg, håper det går bra
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #31 Skrevet 30. juni 2007 Kjære deg, så skremmende da. Jeg er helt enig med de andre her om at du burde bli undersøkt, og tatt ultralyd av. Fall som fører til sånne smerter kan i verste fall føre til at morkaken løsner ( da får du veldig vondt og blødninger), så det er klart du burde bli undersøkt. Godt å høre at du skal få snakke med en lege. Håper virkelig alt går bra med deg videre i graviditeten etter dette.
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #32 Skrevet 30. juni 2007 han legen som skulle ringe meg oppigjen, ringte faen meg aldri.... jeg ringte da oppigjen til føden..men da fikk jeg beskjed om at han var reist.... gikk å la meg ista..men sto opp igjen nå, hadde ment å avvente med å ringe, men føler det stikker\presser i sia mi, på høyre side...så tror jeg skal prøve å ringe de igjen..og følge rådene dere, si at jeg har blødd litt..men kan de se det når jeg får UL da?
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 30. juni 2007 #33 Skrevet 30. juni 2007 er inne fra 3 trim å leser litt hos dere...er jo vanvittigt hvordan di kan behandle folk!! du får overdrive si du blør litt å at du har murringer i magen å den er øm o.s.v....kan ikke behandle noen slik å ja du har rett til åkreve ul å ekstra god sjekk....håper det ordner seg for deg. må ikk evære for sint på stesønnen din,barn i den alderen er glemske og han ville ikk enoe vondt skulle skje.er ikke bra om han stakkar går rundt med dårlig samvittighet for dette...ta en prat med han når du har roet deg og forklat at du ble litt redd osv...ingen barn fortjener å ha en slik samvittighet og barn tenker myyyye mer enn vi tror..... lykke til å håper du får hjelp fort:)
Niem og Patrick Skrevet 30. juni 2007 #34 Skrevet 30. juni 2007 Det vet jeg ikke.. Men jeg mener dette er alt for dårlig behandling.. Har du en legevakt i nærheten du kan oppsøke? De har vel åpent nå på nettene, og de skal forhåpentligvis ta deg seriøst. En jeg kjenner ramlet forover og rett på magen da hun var i 8 måned, og da kom det ambulanse og hentet henne, for de tok ingen sjangser. Alt var bra med den lille gutten, som kom 5 uker etterpå
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #35 Skrevet 30. juni 2007 reiser på legevakta nå....
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #36 Skrevet 30. juni 2007 da har jeg vært på sykehuset jeg.... dette gikk kjempe bra:) fikk ul, var heldig,etter som det var lite å gjøre... der var det full aktivitet.... det som mest sannsynlig skjedde, var at livmora fikk seg en trøkk, så den er øm og sånn...men ellers var alt bra:) men syns behandlingen jeg fikk var veldig dårlig før idag...var jo så vidt jeg fikk komme ned nå...men legen mente det var bra at jeg kom...man skulle ikke gå med sånn! takk for all støtte!! dere er noen helt utrolige damer:)
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 30. juni 2007 #37 Skrevet 30. juni 2007 så fint at alt stod bra til du føler deg sikkert mye bedre nå også, da du vet at den lille har det bra
jente08&jente2010<3 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #38 Skrevet 1. juli 2007 ja, føler meg mye bedre:) man blir på en måte 10 kilo lettere!! men huff for en ekkel opplevelse. unner ingen andre det!!
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #39 Skrevet 1. juli 2007 Å så godt å høre! bra at noen leger tar folk på alvor! som jeg sa i ett tidligere innlegg så er det lite man kan gjøre så tidlig i svangerskapet,men bare å få se den lille eller høre hjertelyden hjelper mye og mor klarer å slappe mer av,og bare det er gull verdt!
Niem og Patrick Skrevet 1. juli 2007 #40 Skrevet 1. juli 2007 Åååå nå ble jeg glad Har tenkt på deg!! Det er bra vi har hverandre her inne, så vi har noen å spørre/prate med
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 1. juli 2007 #41 Skrevet 1. juli 2007 Så bra du fikk UL til slutt:) Det var nok godt for deg, selv om alt var bra, som antatt;) Kjempebra!!! Fortsatt litt skremt over at ett sykehus med ett så godt rykte kan behandle vordende mødre sånn... Trodde de var bedre enn som så! Kanskje du var uheldig og fikk snakke med "feil" person.... Vi får håpe på det:) Det er uansett hårreisende dårlig pasient behandling!! Bra du sto på ditt:) Kos dere denne søndagen, i god viten om at lille babyen har det veldig bra )
Løven & lurven Skrevet 1. juli 2007 #42 Skrevet 1. juli 2007 Så bra at alt ordnet seg og du fikk komme inn til sjekk
Adriansmor med tulla Skrevet 1. juli 2007 #43 Skrevet 1. juli 2007 Bra at det gikk bra... men er enig meg din samboer at å kjefte på 5 åringen er ikke vits for han skjønner ikke konsekvensen av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå