jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 jeg tråkka på en sånn gul ting som kinder egg lekene ligger i, og datt ned trappa, og slo magen mellom skittentøyskurven og veggen...at den ble presset..gjør noe sinnsykt vondt...burde jeg ringe lege vakta? har jeg rett på å komme dit på UL?
Trønderjente82 Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Ja ring med en gang, det er mye bedre enn at du skal gå å være bekymret!
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 NEI, kjære vene. Ring ring ring, kjære deg! Dette skal gå bra!!!!! Krysser fingrene! Stooooor trøsteklem!!!!
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2007 jeg ringte, fikk beskjed av lege vakten om at de kunne gjøre lite, så jeg måtte bare vente å se.. så jeg ringte direkte til føden, der lo de nesten bare av meg..og sa at det ikke var noe de fikk gjort...og at jeg fikk vente til UL i uke 18... men at de skulle spør om en lege hadde tid til år ringe meg, så hvis han ikke gjorde det...så fikk jeg bare vente.. herregud...er jo ikke bra å være gravid i norge...
Trønderjente82 Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 At det går ann? Man må jo kunne få hjelp hvis man er redd! Skjønner godt at du er engstelig og da må man jo nesten få lov til å snakke med noen om det hvertfall. Krysser fingrene for deg og det går nok helt sikkert bra, men makan til helsevesen i Norge i 2007. Skulle ikke vært lov! Ønsker deg kjempe masse lykke til, det går nok bra med lille spiren din skal du se:) Trøsteklem...
MathildeC Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Jeg trodde at hvis man falt og slo magen (og som du sa, det gjoer sinnsykt vondt) skulle man faa komme inn til ultralyd? Litt sjokkert jeg naa!!
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2007 takk:) jeg håper jo det...men blir hel fortvilet av oppførselen altså... nesten så man merker gjennom tlf at de ikke gidder snakke med deg liksom...huff
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Ring igjen og be om å få snakke med noen andre... bare overdriv - gråt for å få deres medfølelse. Du SKAL ha ul!!!
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 hva slags sykehus er dette da? har sett og hørt flere slike tilfeller der man ikke blir tatt på alvor, fatter ikke hvordan noen leger og sykehus kan være så inkompetente!! jeg har vært på sykehuset sikkert en ti ganger nå for sjekk for ditten og datten, har ringt føden og det er alltid de som ber meg komme til sjekk just in case uansett hvor stort eller lite problemet er!! fatter ikke at det går an å behandle mennesker slik en del blir behandlet her inne altså...
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2007 dette er kongsvinger sykehus!! blir helt paff....
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 fysj at det er mulig, blir satt ut jeg.. på st olavs tok de meg inn bare for at jeg hadde modningsblødning altså.. såvidt flekker på papiret, bare blodtrykket stiger såvidt eller andre ting så skal de ha meg inn.. fatter ikke at det er mulig å ta gravide så lite på alvor som disse folkene. du har krav på å få sjekket at alt er bra!!!
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 30. juni 2007 #13 Skrevet 30. juni 2007 Utrolig dårlig at du ble behandlet på den måten! Men hvis det er noen trøst, har jeg hørt at det er "bedre" å falle på magen enn f.eks på rompa fordi ungen er så godt beskyttet inni magen. Værre er det hvis man faller hardt på rompa for da er det ikke like mye polstring. Håper at smertene gir seg og at det normaliserer seg igjen. MEN utrolig dårlig å behandle deg på den måten!!! Lykke til
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #14 Skrevet 30. juni 2007 Hårreisende! at det går an! jeg synes at man skal ta gravide på alvor uansett hva det er. Ikke gi deg! prøv å få UL,si at du begynte å blø eller noe.... LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. juni 2007 er fortsatt øm i magen... venter jo på at han legen skulle ringe opp igjen...men det har de ikke gjort...sier jo litt føler jeg:( hadde aldri trodd man skulle bli tatt imot på en så dårlig måte!! da lurer jeg nesten på om hvordan det blir når man skal føde liksom..om de tar det seriøst også... huff:( for en dag.. det som også irriterer meg er at det var stesønnen min på 5 1\2 som hadde lagt det kinderegggreiene i trappa...han fikk beskjed om å legge det på rommet sitt...og da jeg datt, sa jeg til stesønnen min at han burde lagt det på rommet, at nå kunne han se hva som kan skje når man legger sånn i trappa, da fikk jeg beskjed av samboeren min at jeg ikke kunne kjefte på stesønnen min for det, og at jeg skulle slutte å klage,...ååhh...blir så oppgitt:(
carina og *jentegullet* Skrevet 30. juni 2007 #17 Skrevet 30. juni 2007 d går nok veldig fint skal du se.....i mitt forrige sv fikk jeg en håndball mitt i magen i uke 15..et hardt skudd,men jeg ble ikke tatt inn til legevakt eller sykehus.reiste til fastlege mandagen etter og sjekket hjertelyd...;)håper d går fint med deg,alt er nok vldig fint med den lille,den ligger godt beskyttet.....
Løven & lurven Skrevet 30. juni 2007 #18 Skrevet 30. juni 2007 Du kan jo ringe føden på ahus å høre eller elverum alt ettersom hva som er nærmest. Men høres ikke helt bra ut at de avviser deg sånn uten videre. Ville nok overdrevet en god del så de tok meg imot selv jeg da
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. juni 2007 ja, men kan man overdrive da?? hva sier jeg da??
carina og *jentegullet* Skrevet 30. juni 2007 #20 Skrevet 30. juni 2007 d beste er nok bare at du prøver og slappe av...egentlig verre at du går og er bekymret..men jeg vet hvor vanskelig d er.legg deg ned litt og se om ømheten går bort,hvis den ikke gjør d iløpet av 30-60min så ringer du de igjen...og sier d som d er at du ikke klarer og slappe av og at du er veldig bekymret...
jente08&jente2010<3 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 30. juni 2007 ja..får prøve å slappe av... jeg er litt rar, trur ikke jeg klarer å overdrive ting...jeg klarer ikke dra en hvit løgn en gang.hehe...blir så overnervøs... får prøve å slappe av ja...
carina og *jentegullet* Skrevet 30. juni 2007 #22 Skrevet 30. juni 2007 ja.d jeg fikk beskjed om når jeg fikk d skuddet i magen var at livmoren ville nok trekke seg litt sammen pågrunn av slaget,og at d nok ville bli litt vondt og ømt.men om d ikke ble borte og jeg ikke klarte og roe meg skulle jeg ringe tilbake.
du og jeg og vi to Skrevet 30. juni 2007 #23 Skrevet 30. juni 2007 Jeg fikk de samme svarene da jeg hadde blødninger i uke 9 - og prøvde å slå meg til ro med at dersom de ikke tok mer på vei var det kanskje ikke grunn til at jeg skulle gjøre det heller. Men man blir jo bekymret! Håper du får komme inn til en sjekk, stå på ditt! Og lykke til!
sol og varme Skrevet 30. juni 2007 #24 Skrevet 30. juni 2007 Hei, hørtes ikke greit ut. Jeg synes du skulle dratt rett til sykehuset/legevakta og krevd å få hjelp, i det minste fått høre at hjerteslagene var normale. Det skal ikke være så vanskelig å være til hjelp, grunnen til at man betaler så mye skatt i Norge er jo for at vi skal få hjelp... vet ikke om du har fått hjelpa du ønsker til nå - men hvis ikke stå dra ned med en gang, ser ikke grunn til at du skal sitte hjemme og være bekymret. -S
Pinny og lillegutt Skrevet 30. juni 2007 #25 Skrevet 30. juni 2007 Fikk de samme svarene på legevakten da jeg hadde store smerter og blødninger.. Men siden jeg var under 3mndr på vei var det ikke noe de kunne gjøre alikevel sa de.. og at jeg skulle bare "se hva som skjer"... Og jeg spontan aborterte tidlig dagen etter.. Er helt sykt hvordan man blir behandlet innimellom.. Men forsjåvidt så har de jo rett.. ingenting de kan gjøre så tidlig i et svangerskap som jeg var.. men ja.. undersøke en stakkars som sitter hjemme og er utrolig bekymret og vil bare vite hva som skjer, er tydelig vanskelig.. Håper alt er bra med deg og den lille! Og de på legevakta/sykehuset burde skamme seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå