Gå til innhold

gravid med en som har familie....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et lenger forhold til en som har en dame og et barn med henne. Hun har to fra før.. Kjent han i mange år, men mest på sex og kos sammen. Alltid vist om ho.(aldri møtt ho).. men skulle ikke bli gravid!! Er også stor aldersforskell...

Hva gjør jeg nå? Vil ha det... men... burde jeg med tankepå han og hun? Har ikke turt å si noe til han heller.. men hvordan sier en noe slikt? Ta abort i stillhet? Men vil ikke det heller! ufff... vet ingenting lenger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff - ikke noen lett situasjon dette her. Synes synd på deg. Vet helt ærlig ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Et kjempedilemma -rett og slett. Forstår det sånn på deg at du vil beholde, men da vil det bli et helvete for han og ikke minst henne og barna deres......Derfor er du i tvil...

Tror de tankene hadde svirret i hodet mitt også......

Uansett hva du enn velger ønsker jeg deg masse lykke til med valget!!!

Stor klem

Skrevet

Beklager, men jeg klarer ikke helt å synes så synd i deg. Han som er far til barnet ditt har faktisk vært utro mot kjæresten sin. Og det er ikke bra. Du er "den andre kvinnen", og burde vite bedre. Sex kan føre til graviditet, uansett hvor forsiktige dere er!

Hun fortjener egentlig å vite hvilken drittsekk hun er sammen med. For en utro mann ER en drittsekk, beklager!

Barnet er uskyldig, og du må finne ut om du er klar for å være alenemor (med bidrag), eller om du er villig til å utsette kroppen din for en abort slik at han kan fortsette å være drittsekk i det skjulte.

Uansett burde du avslutte forholdet til han. Du fortjener bedre enn å være "den andre". Du fortjener å være i et forhold der dere begge er trofaste, og den viktigste for hverandre!

Han derimot, fortjener å få tatovert "utro" i pannen slik at ingen andre damer lar seg lure av ham!

Beklager om dette innlegget ikke er så støttende og positivt som du skulle ønske at det var, men utro menn (og kvinner) får ikke min sympati!

Skrevet

Synes ikke noe synd på deg jeg heller, beklager. Dette skulle du tenkt på for lenge siden. Stakkars bebi.

Skrevet

syntes ikke synd i deg.

men du vet nok innerst inne hva du vil og jeg syntes du skal stole på deg selv..

ang han og damen hans syntes jeg du skal være ærlig og fortelle det til dem begge...

Allt kommer fram for en dag uansett og syntes du skylder henne det.

Skrevet

Det aller viktigste valget du tar på vegne av deg selv, men aller mest på vegne av ditt barn, er dette: er dette en far som ikke vil svikte barnet sitt? er det en far som vil sette barnet sitt foran seg selv og vise at barnet hører hjemme hos ham, så lenge han lever? Hvis du ikke kan svare helt tydelig ja på dette, bør du drite i det, syns jeg.

Neste gang: ikke velg drittsekker som far til barnet. Selv om du ditcher han, må barnet ditt leve med ham som sin far resten av livet. Det er det dette handler om. Det er ikke barnet som velger sin far, det er DU som velger far til barnet - for alltid.

Skrevet

synes du er helt teit ,

tenk at du ødelegger livet til den dama da...tenk deg om du var henne.du burde skamme deg,ivertfall får du stå for det du gjør.

synes du burde ta et oppgjør med din løsaktige side engang for alle.

Skrevet

Ta abort. Ikke noe å tenke på en gang. Å sette barn til verden under slike forutsetninger er bare dumt i vår tid.

Hva skal du si til barnet om faren? Hvorfor du valgte å få barn med en opptatt mann?

Barn har krav på en mor og far i livet og skal man sette et barn til verden bør man i utgangspunktet være to om oppgaven for det er STOR!!!

lykke til :o)

Skrevet

djeeeesuuus du anonym over her, du kan ikke be en person fjernet et barn bare på grunn av at hun har valgt feil mann å bli gravid med. enn vist dette barnet er noe hun ønsker seg uannsett om faren blir i livet hennes eller ikke.

det er mange ting og si til et barn når du er i en sånn situasjon.

"Så dette barnet er da ikke velkommen i denne verden fordi hun valgte en mann som kanskje ikke kommer til og stille opp hundre prosent."

Det er mange alene mødre her som klarer seg veldig fint uten en mann i bildet.. å barnet får da det vell bra uannsett om han er der eller ikke.

å nei jeg er ikke abortmostander, bare syntes det var det mest idiotiske jeg hadde lest..

å nei jeg synes ikke synd på henne heller.

jeg sier ikke ta abort, tenkt godt gjennom det, å for all del fortell denne mannen om dette barnet, ikke gå å ta abort uten at han får vite det, det er det dummeste du kan gjøre. la han selv sette seg i den situasjonen der han må fortelle dama/kona si det. det er ikke bare du som er den som kanskje ikke skulle vært i dette forholdet, men han har vært utro å venter kanskje et barn med en annen, han er en drittsekk.

Skrevet

Så det er bare å tenke på seg selv og egne barneønsker uten tanke for at ungen får en drittsekk til far??? Maken til egoisme har jeg aldri hørt!!!

våkn opp!!

Skrevet

egne barneønsker er ikke det jeg sier, jeg sier at du kan ikke bare velge bort et barn fordi faren er en drittsekk, barne har like mye rett til og leve som du har.

et barn kan få en fantastisk verden fordi om faren er sammen med en annen dame, ei venninde av meg fikk barn med en drittsekk, denne fyren er ikke inn i bilde til barnet, men barnet har det bedre enn de fleste.

så mener du seriøst at det hadde ikke tatt deg et sekund å tatt en abort fordi du mistenker at fyren er en drittsekk, han er kanskje en drittsekk mot kona/kjæresten sin, for å være utro på den groveste måte, men det vil ikke si at han er det forhold til og være en far.

Å ting kan snu den andre veien, enn om når han får høre om dette barnet så vil han absolutt stille opp for barnet og være en far, også har hun tatt abort fordi hun var redd for hva han skulle si å var redd for å ødelegge forholdet deres, for alt i hele verden så er det ingen som vet hvordan hannes mening er om dette, derfor mener jeg at du ikke bare kan gå å ta en abort uten å fortelle han kom dette. det er urettferdig mot han. er for at fedre skal ha sitt å si i sånne saker, ikke bestemme direkte, men jeg kaller egoisme de mødrene som bare går å tar abort uten å si noe til fedrene, de har like mye rett til og vite som vi har.

tenk hvor såret han blir, også med tanke på at hun faktisk vil beholde, men er i tvil for hun er redd for hva han kommer til og si,. hun kommer til og bli ødelagt resten av livet.

Skrevet

Et barn har KRAV på to foreldre. Ting bør være i orden og tilrettelagt når man får barn. Det mener jeg...og den meningen må jeg få lov å ha. Spesielt i dag hvor kravene er høye er det viktig å være to. Har et par venninner som har født helt alene og de hadde et helvete de første to årene. Ingen av dem har fårr barn igjen og ingen av dem bor sammen med en ny mann.

Sier ikke at alle som ikke har en far ikke har det bra, men som UTGANGSPUNKT bør man ha to foreldre og helst sammen under samme tak. Det er de ideelle. Er egoisme å ikke tenke på hvordan barnet vil få det og bare tenke på seg selv.

Jeg er HELT uenig med deg samme hva du sier.

Hilsen gift i 18 år

Skrevet

ja det er helt greit å være uenig med meg, men jeg har rett til mine meninger jeg å, å du har rett på dine.

selfølgelig har et barn rett på to foreldre, det er det ingen som sier noe på, jeg sier bare at ikke ta abort før du har sagt det til far, det er ikke rettferdig for hannes del, å barnet får jo to foreldre vist han vil stille opp. det er det jo ingen som vet noe om, det er det jag skal fram til.

vil han ikke stille opp så er det kanskje på tide og tenke på abort, men ikke før du vet hvordan du å barnet å barnefaren står i denne saken.

Skrevet

Barnefaren har stått med seg og sitt i et annet forhold med kone og barn og det er en ALDERSFORSKJELL mellom de to etter som jeg forstod. Det er sikkert en gammel gris som har seg yngre på si....heslig!!

Uansett vil jeg anbefale henne å ta det vekk først som sist. Barn kan du faktisk få hele livet, men har du først fått det er det ansvar livet ut.

Hilsen en med lang fartstid.

Skrevet

åååå neeeeeeeeeeeeeeei er det ALDERSFORSKJELL??????? da må han jo være en forferdelig mann...

Skrevet

gjor det DU synes er best...

Men vit at du gjerne står heeelt alene om ansvaret..

Det er han som har vært utro ikke du!!!!

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok ikke klart å tatt abort..

men klart det ville vært tøft å stått alene om ett så stort ansvar, men jeg sku klart det. Og alle barn har det faktsik ikke best med to foreldre..

Tror derimot at barn har det best med foreldre som får avlasning og du har vel gjerne venner og familie som kunne hjulpet deg med pass i ny og ne?

Skrevet

Kan dere knulle kan dere faen meg prate sammen også!

Au da..kinkig situasjon?

Er ingen vits å gi deg pekepinn på at opptatte menn..faktisk er opptatt. Og at disse ligger man unna,for enn er menn..og med buksa på knærne tenker de ikke lenger enn hva som ligger under dem.

Uansett: Beholder du? Da gjør du et klokt..men også uklokt valg. Forholdet hans for øyeblikket går til helvette og barn får gjennomgå pga hans typelige mannlige bukse-oppførsel. Men dere er 2 om dette,og har dere guts til å se tissen på hverandre har dere guts til å snakke sammen.

snakk med han..dette må dere finne ut av DERE to!

Skrevet

Meget godt sagt "Mammaen til Emilie og ny mage"!

Skrevet

Jeg ville også tatt abort, uten tvil. Dette er ikke et godt utgangspunkt..

Hun kan ikke vente noen støtte fra barnefar, hun vil bli uglesett i lokalsamfunnet, barna han har fra før vil bli skadelidende. Det er ikke mange damer som godtar at mannen har kontakt med et barn som er blitt unnfanget i utroskap.

Trådstarter bør innse at den gifte mannen var ute etter et knull og ingenting mer. Hun er trolig ung (og kanskje forelsket?), men dette er ikke riktige måten å få en mann på.

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig?

Husk at får du barn med ham binder du deg til ham og ei sur kjerring for resten av livet. Har du friheten din kjær tar du abort og finner deg en egen mann som du kan få barn sammen med.

Alenemødre kan ha det greit de altså, men det er ingenting å trakte etter.

Skrevet

Regner med denne dama la dette innlegget inn her for å få masse pepper. Heter jo kranglesiden for en grunn liksom.

Men her er det mange (unnskyld meg) dustete mennesker som svarer. Mulig jeg er en av dem,men det er jo ikke mulig å si at man skal ta abort fordi da blir man ikke aleinemor??

Eeehh.. Og ja,hun har valgt å ligge med en opptatt mann. Men har ikke denne opptatte mannen også valgt å ligge med henne? Er det da bare hennes egen dumme feil? Trengs det ikke to for å lage en baby? Eller?

Du som har vært gift i 18 år som svarer her.. Fint for deg liksom,men det du sier er jo helt usakelig. Har ett barn virkelig krav på to foreldre?

Er det sånn å forstå? Si det til alle de her inne som har skilte foreldre..

De husker sikkert godt når mor og far sto å skreik på hverandre etter de trodde barna sov. Og de håpet på at mamma og pappa skulle gå fra hverandre.. Fortjener de barna også det? Eller? I mine øyne må det være bedre med foreldre som ikke er sammen enn å ha det sånn.

For det er realiteten til mange.

Og nei,jeg peker ikke noen finger på noen jeg.

Denne jenta som lå med denne mannen og lagde en baby har ett valg og ta. Men hun kan ikke ta det aleine,hun må snakke med mannen det gjelder og. Ikke kall henne egoist for å ha blitt gravid med en opptatt mann. Ingen andre her som har opplevd det? Jeg har det.

Jeg er iallfall ærlig nok til å innrømme det. Man bryr seg liksom ikke om det. Ikke vær så slem mot henne.

Skrevet

Jeg tror mange blir blindet av rosenrøde tanker når de blir gravide. Tenk på alle som lurer menn (sier de går på pillen o.l.) fordi de ønsker å bli gravide og tror dette vil endre alt. Vel, menn har som regel et litt annet syn på en graviditet, som regel verdens undergang.. Spesielt dersom han er gift.

Tror denne jenta er ung og har livet foran seg. Man ødelegger ikke livet sitt ved å bli alenemor, men man har sannelig bedre alternativer man bør vurdere.

Skrevet

Har kommet til at dette sikkert bare er et tulleinnlegg, hun har jo ikke sagt noe nytt siden debatten har tatt av. Jeg kjenner faktisk til en sånn historie hvor en gift mann som hadde fire barn var utro med en dame, og fikk et barn med henne. Han forble gift, magisk nok, og ser nå denne lille ungen annenhver søndag. Ellers vokser barnet opp sammen med mor og mormor. Alt går, men å kalle dette ideelt, er jo helt absurd. Barn trenger å høre til, voksne trenger å ta ansvar. Selvsagt er det best å være høyt elsket og prioritert av to foreldre, det vet vi jo alle. Og det aller beste er om disse foreldrene også elsker hverandre, det er himmelen...

Skrevet

Er bare SÅ enig i de to siste innleggene her... :o) Godt det er noen som tenker lenger en nesa rekker...

Skrevet

Behold barnet om du vet at du kommer til å være en god mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...