Gå til innhold

Hva er det dummeste dere har hørt/sagt noengang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg morsomme ting...

Jeg klarte en gang å fortelle en kunde at vi hadde tilbud. Ta to- betal for tre... Det værste var at det ikke gikk opp for henne før jeg forsto hva jeg hadde sagt og rettet på det.

He he.

Morsomt å høre hva dere andre har sagt/hørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle prøve å forklare en engelskmann att i norge var det mest hus bygget av tre. Ble treehouses =0) som om vi bodde oppi trær hi hi =0)

Skrevet

Gikk på folkehøyskole en gang i tiden. Var en del fremmedspråklige der, så det meste av informasjon ble tatt på engelsk i starten av året. Hele skolen skulle på tyttebærtur, og om morgenen skulle den ene læreren fortelle litt om hva som skulle foregå den dagen. Han sa:

"We go into the wood and pluck the tytteberries and put them in the but!"

Hehe.. mange som fikk seg en god latter da ja. :-)

Skrevet

Hi hi, synes jeg ser det :)

Den kan jeg le lenge av :)

Skrevet

på ungdomsskolen fikk vi valget mellom å dra på avslutningstur i 10 ende. Enten til England eller Sverige.

Jeg dro til sverige mens flere av venninnene min dro til england.

Der bodde de hos en vertsfamilie, og de var 2 jenter og 2 gutter fra klassen som bodde i dette huset. Etter middagen en dag hadde en av guttene(som ikke var helt sto i engelsk) uheldigvis rapet etter maten, og han kom dermed med dette gullkornet til vertsfamiliet; In Norway we always take a good rape after dinner...

Skrevet

Jeg var på Kreta med en kamerat av meg og han skulle i frokostbaren for å bestille noe å drikke.. da sa han: "I want a glass of appelsinjuice".. gubben så litt rart på han men skjønnte hva han vill ha.

ei venninne av ei venninne av meg sa en gang: "Du veit hva de bråkete stripene på siden av motorveien er til? Det er for at de blinde skal høre når de kjører utenfor veien."

For å si det sånn hun er ikke den smarteste kniven i skuffen.. hehe.

en kar på jobben sa til noen av de irske arbeiderne på jobben :"Yes, its knallweather todag..." hehe lett blandig av norsk og engelsk..

det jeg kommer på i farta i alle fall..

Skrevet

Fattige og sikker sultne barn var rundt oss og tigget, venninne min avviste dem ved ved å prøve å si at vi ikke hadde noe særlig penger, men det kom ut litt feil "but IIIII have noe even had a coke today!"

Skrevet

Jeg var rimelig svær i svangerskapene mine, som høygravid sinnsykt stor. Når jeg 6 uker etter fødselen er ute på festligheter i nabolaget, kommer en nabo bort og plukker meg på magen.. " ja, ja- ikke lenge igjen nå"

Grrrrrrrrrrrr. Ikke morsomt da, men ler av det nå:)

Skrevet

Jobbet i en butikk og ei jente (som forøvrig er ganske kjent) blurtet ut med dette spørsmålet til sine venninner bak reolen: "I hvilket kontinent ligger Asia?"

Humret litt for meg selv bak kassa... :)

Skrevet

Kommer ikke på noen store bloopers som jeg selv har prestert å si (utenom at jeg stadig vekk sier som deg "ta to betal for tre" når jeg snakker om sånne tilbud), men ei jeg gikk på skole med en gang jobbet som frisør og hun presterte å si til en engelskspråklig kunde "do you want me to blow you" når hun egentlig snakket om hårføning. Ble litt rødming og mye latter utav den :oD

Skrevet

Det må bare være Lene Alexandra eller Aylar! Hehehe

Skrevet

ELLER Pia Haraldsen! Hehe

Skrevet

Ei jeg kjenner kræsjet i ett lyskryss når hun bodde i Australia. Hun var noe forkavet, og ringte politiet, og sa " I crashed in the middle of the intercourse"... Hehe, skulle jo si intersection som er lyskryss på engelsk. Men hun sa jo at hun hadde kræsjet midt under samleiet..hahaha!:)) politiet lo godt da ja!

Skrevet

Det er utrolig mange nordmenn som sier "we snakes" som er "engelsk" for vi snakkes... Blant annet min kjære, som snakker en blanding av engelsk-norsk-tysk når han er i utlandet:)

Skrevet

jeg jobber i mat butikk, og kan få meg til å spørre om de vil ha pose og kvitteringa når jeg står i tippinga.. dette spesielt på lørdager hvor det er mye stress... bra det ikke syns på meg at jeg rødmer !! NOT!!!

Skrevet

Hehe.. nopes, men det er en blondine lell.. tjihi... (jada jada, brunetter kan også komme med slike kommentarer) ;)

Skrevet

Jeg jobba på McDonalds i min ungdom, og der jeg jobba hadde vi drive thrug. Jeg stod med mikrofonen på meg og tok bestillinger av kundene som kom i bil.

Etter x antall bestillinger hvor jeg var ganske trett, klarte jeg å si dette:

"Skal du spise her eller ta med?"

Er vel ganske opplagt...

Venninna mi klarte å si dette til en engelskmann når hun skulle forklare at han fikk prikker i sertfikatet hvis han kjørte for fort...

"If you drive too fast you get pricks on your sertifikat..."

Offda... ;)

Skrevet

En av jentene på kafeen der jeg jobbet som stilte følgende spørsmål til en utenlandsk turist: "Do you want mais in the baguette?" Altså mus i baguetten...

Skrevet

jeg stod bak noen hos en bilforhandler.

De som stod forran meg skulle leie bil, og mannen bak kassa spurte om de ville ha med kasko. De forran meg visste ikke hva kasko var, så mannen bak kassa forklarte at hvis de krasja så ville forsikringa dekke skadene på bilen deres og.

Da svarer jenta som skulle leie bil (på kav trøndersk) - nei..kasko trenger vi ikke. Vi har jo ikke tenkt å krasje.....

Jeg brøt ut i latterkrampe og måtte gå ut av butikken.. tenkte for meg selv at : ja.. det er helt sikkert planlagt når folk krasjer....

Skrevet

Har en kompis som ikke er så god i engelsk.

Han var i syden, kom i prat med noen engelskmenn:

Engelskmannen spurte kompisen min om hva han pleier å gjøre i ferien.

- " Oh, i`m just farting around", sier han.

Han skulle også bestille seg en drink, han skulle ha sprit blandet med sprite: - "Can i have sprite with sprite, please ? "

Den samme komisen jobber som servitør.

Dette var en fin, varm sommerdag på Aker brygge (hvor han jobbet før).

Det kommer gjester og han skal vise de frem til et bord ute.

Han spør: "do you want to sit in the sun or in the shower ? "

Det er mange flere historier, men husker de ikke akkurat nå.

Skrevet

Har en liten en til:

En venninne og jeg satt og så på en trøtt film på natta, vi var drittrøtte begge 2. Satt og pratet om mye fjas.

Så kom vi inn på autobahn i Tyskland. Jeg sa at man blir vel litt fartsblind når man kjører på den veien. Har hørt at den siste bilen (når det er kø) skal skru på nødblinken for at det skal synes for biler som kommer etter at det er stopp.

Så smeller det fra hun (veldig bekymret), "men hvordan vet man at man er sist i køen og trenger å sette på nødblinket da? "

Ehhhhhhhh.....litt trøtt, ja...hehe

Skrevet

Eg er blond da..

Telefonen min klikka, eg kunne ikke høre hva de andre sa men alle kunne høre meg--

eg er ikke SÅ blond. så eg skrudde opp lyden og gjorde alt eg kunne, men ingenting hjalp..

Når eg kom hjem på kvelden, kasta eg telefonen på bordet fremfor sambo, og sa j... dritt telefon.. no må eg få ny...............

-sambo satt og kika på tlf som låg på bordet... so sa han:

"jamen, korfor he du et ole brumm klistermerke på der du høre før da?"

Gud!! telefonen virka fint når eg tok bort klistermerket.

Skrevet

Jeg jobbet tidliger på danskeferga. Under omborstigninga en gang skulle jeg forklare på engelsk, til en selvfølgelig ung, kjekk mann, at setet hans var oppe, bak i båten. Fikk servert et ganske brett smil da jeg pekte og sa: "It's upstairs and in the behind..."

Har også prestert å høylytt spørre min kolega "Hvordan får du den til å stå når den er så slapp?!" Ingen brydde seg om at jeg snakket om softis...

Denne fornærmende, men dog morsomme komentaren fikk jeg av eksen min. Etter en liten, kjapp en mens vi fortsatt var nyforelska, så han meg inn i øynene og sa: "skal vi ha fiskeboller til middag i dag...?"!

Skrevet

En kompis fortalte om en han hadde blitt ekspedert av på bensinstasjon, og blitt litt matt av. "Han må jo mangle 50 øre på en krone" var vel ordene han brukte. Veninna mi tenkte seg litt om, så kom det "Å? Hadde han ikke nok da?"

På weekendtur i Sverige kom venninna mi ti å miste lommeboken sin, og neste morgen travet vi bort til utestedet vi hadde vært på dagen før i tilfelle vi skulle ha råflax. Hun spurte jenta i baren "have u seen my moneypocket?" (hvorfor i alle dager snakket hun engelsk til en svenske, når hun er særdeles dårlig i det?)

Hun i baren begynte å lete blant flaskene, og spurte om det var en drink, hahaha

Og så har vi de klassiske "Jeg skal ha en cola UTEN light" og en "cheeseburger MED ost"

Skrevet

Eg og bror min skulle ta toget fra Oslo til Bø (i telemark), detta var på sommaren. Når me kom til Kongsberg så blei toget ståans der for det var skogbrann i Saudherad så me kom ikkje forbi med det første, muligens at det blei buss osv. Me sto der i mange timar......

Bror min blei sulten og såg ei pølsebu like ved perrongen og gikk dit. Når han kom tilbake så holdt han på å knekke sammen, bror min kom bort og han sa at han ville ha ei pølse. "Grill el wiener?" spør mannen, bror min teker seg litt om og svarer "grill takk", da kom det kjapt fra mannen "har ikke!!"!!! Han var utlending da......men bror min lurtep å om han skulle bort ein gong til for å høre kva han sa da........... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...