Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #26 Skrevet 26. juni 2007 Private psykologer er dyre, mens de andre får en frikort på etter å ha brukt 1600 i året...men der er det litt ventetid. Må ha henvisning fra fastlege da. Ikke så dyrt, med andre ord!:-)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #27 Skrevet 26. juni 2007 Oj..så flink du er da..klarte du det og gikk du ned mye i kg ??? her må jeg også ha sukker, sukker, sukker...ikke bra for den lille i magen !
tintafant-m/2 jenter Skrevet 26. juni 2007 #28 Skrevet 26. juni 2007 Ingen veiledning nei, men legen min stolte på at jeg skulle endre kostholdet mitt... Greide vel å styre unna snop de første 3 ukene, og det var da jeg gikk ned. MEN når sant skal sies, har kostholdet mitt ikke endret seg noe særlig og ingen trim så jeg kan ikke skylde på tablettene. Får 15 mg nå, så nå var jeg akkurat inne på VG vektklubb, og meldte meg inn. Bestemte meg for at dette er siste sjans til å bruke tbl, da de koster såpass som de gjør og ingen tbl er bra for kroppen=) går ikke dette, må jeg søke profesjonell hjelp. kroppen min er i stort forfall..
Twig Skrevet 26. juni 2007 #29 Skrevet 26. juni 2007 Det hjelper ikke med slankepiller om du overspiser, rett og slett
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 26. juni 2007 #30 Skrevet 26. juni 2007 Jeg synes du skal følge dine egne behov jeg...... og ærlig talt alle disse som mener du heller skal fortsette å amme, du har faktisk ammet i 11 måneder. Personlig syns jeg det er drøyt å amme lengre enn ett år, jeg. Jeg har sett alt for mange unger de siste årene med et direkte sykt forhold til sin mors bryster pga hva jeg kaller overdrevent lang ammeperiode. Når et barn kommet opp til ett år da er det fast føde og drikke fra kopp/glass som gjelder. Da er det på tide å kutte ammestrengen. Jeg vet jeg terger på meg noe sånt som 80 % av mødre nå, men det er nå bare det jeg mener, mulig jeg er gammeldags. Jeg har sett barn opp til 4 års alderen som sitter på bussen, og plutselig drar de i morens genser for å komme til brystet, da begynner aming å bli ekkelt. På samme måte har jeg lagt merke til at veldig mange brystbarn, når de blir fullammet for lenge før de begynner med fast føde, så sliter veldig mange mødre med å få ungen til å ville spise fast føde, da har de ærlig talt ventet for lenge !!!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 26. juni 2007 #31 Skrevet 26. juni 2007 Det er jo selvfølgelig noe du må se selv! Som folk allrede har vært inne på her, så har jo ikke barnet det bra når mor ikke er glad og fornøyd! Men, et lite men her... Er ikke alle reductil fungerer på! Du ser på en her!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #32 Skrevet 27. juni 2007 Unnskyld meg, men til dere som mener at Reductil IKKE hjelper hvis problemet er at man overspiser..... Hva er da Reductil godt for??? Trodde de skulle være med å regulere matlyst og sukkertrang?? Det er vel nettopp de som spiser for mye som har hjelp av slike piller? Om hennes lege sier hun kan ha behov for Reductil, og hun selv føler at dette er en løsning for henne så er det vel det...? Jeg har også gått på reductil men for meg hjalp de ikke.... jeg tror det er fordi mitt hovedproblem ikke er at jeg spiser for mye....jeg er bare litt lat ;o) Når det er sagt så ville jeg nok kanskje "ofret" et par mnd. til før jeg kuttet ut ammingen for å begynne på disse tabl. Amme barnet ditt er jo noe man gjør i en veldig begrenset periode i livet... en vektreduksjon er noe man gjør som skal vare livet ut... et par mnd fra eller til før man begynner er kanskje ikke så viktig..??.. Dette er slik jeg ville tenkt, men dine vurderinger er dine )
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #33 Skrevet 27. juni 2007 Jeg synes du bør legge vekt på å trene, men høres ut som du egentlig ikke er glad i det så derfor vil jeg anbefale deg å gå fort, gjerne med musikk på øra. Du måå ikke jogge for å kalle det trening. Det regulerer apetitten og minsker sjansen for at du overspiser. Legg turen /turer til den tiden på døgnet du vanligvis overspiser. Spis ofte frem til middag, mange spiser lite på denne sida av døgnet og sliter med sukkersuget når kvelden kommer. Husk på å få proteiner i hvert måltid, regulerer blodsukkeret slik at du kan stå i mot sukkersuget. Ikke ha godteri i hus, kjøp i fersk frukt o.l og ha "lett tilgjengelig"
SassyMom Skrevet 27. juni 2007 #34 Skrevet 27. juni 2007 Det høres nesten ut som du har gitt opp! Det hjelper kanskje med en ny holdning til sukkeravhengigheten din. Hva med å bestemme seg for å si til seg selv at du ikke trenger det! Ikke hver dag, bare på lørdag! Da skal du kose deg. Prøv å sakte overbevis deg selv om dette klarer du selvfølgelig! Du vil jo så gjerne, men holdningen din er feil. Piller fjerner dessverre ikke problemet. Har du en motivasjonsvenn som også må slankes litt eller kan du kanskje melde deg på Grete Roede for å få litt struktur og støtte. Lykke til, ett skritt av gangen!
candyland Skrevet 27. juni 2007 #35 Skrevet 27. juni 2007 jeg skal kutte ut ammingen nå og begynne på reductil neste uke. problemet mitt er ikke overspising da, bare en helt udugelig forbrenning.... trener fast og ofte, og spiser normalt. skal sette opp en diett sammen med legen, og forhåpentligvis få litt drahjelp av pillene. Jeg sliter med dårlig!! rygg og det er ondt hver gang jeg løfter opp gutten min, setter meg opp el legger meg ned. har blitt dårlig i knærne og sliter med selvtilliten. Gutten min er bare 9 mnd, men han er kjempeglad i flaska, og spiser alt. Tror kanskje jeg ville venta en måneds tid til om jeg var deg, siden babyen din ikke tar flaska, sånn at du får vent på melk før du begynner på pillen. Er også kjempeviktig at legen ikke bare skriver ut pilla til deg, men også lager en kostholds og mosjonsplan og følger deg opp ofte, siden du har ett problem med overspising.
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #36 Skrevet 27. juni 2007 Vil anbefale deg ketolyse jeg, en høy-protein, lav-karbo-kur. Ja, det er en kur, men med god løsning for hvordan man kvitter seg med dårlige vaner, og hvordan man beholder vekttapet etter endt kur. Du kjøper urinstix som gir utslag på når du er i gang med å forbrenne fett (når du er i ketose). Da får man jo liksom et håndfast bevis på at du forbrenner fett og således går ned i vekt. Du tar kosttilskudd som inneholder kalium, krom, sink, selen og magnesium ved siden av å spise rent kjøtt i alle varianter, fett (ja, fett ja!), og alt av grønnsaker som vokser over bakken. Gå inn på ketolyse.no og bestill boken "slank med ketolyse" den har VIRKELIG motivert meg til å gjøre en innsats. Jeg har som deg vært en ordentlig slikkmunn, men nå er det 4. dagen uten sjokolade, og jeg har egentlig ikke begynt på kuren enda! (venter på urinsti og kosttilskuddet) Mens man går på kuren skal man nærmest kutte ut karbohydrater i kostholdet. Null poteter, ris, pasta, brød og sukker osv. Over på light-produkter (men du kan og skal få i deg fett), bruk soyaprotein eller ketolysebakemix når du lager pizzabunn, vafler, eller "brød"(erstatning). Det er oppskrifter i boka for hva man kan laget. Du skal ikke måle og veie hva du spiser, ikke telle kalorier heller, kun tenke over karb'en. Du kan for eksempel spise egg og bacon til frokost, kyllingsalat (dropp rømmedressing) til lunjs, karbonader + grønnsaksmos til middag og ost og skinke-ruller til kvelds. Drikk masse vann. Etter kuren gjeninnfører man saaaakte karbohydrater i kosten, og man vil holde vekten nede. Mer som en light Fedon etterpå ) Har flere bekjente som har gått ned både 12 og 20 kg på dette, men anbefaler deg å snakke med legen først. I utgangspunktet er kuren ment for de som har 15 kg for mye, men som et alternativ til å gå på piller for å gå ned i vekt, vil jeg anta at også legen din heller vil gå for dette her. Og igjen: Det er ikke meningen at dette skal være kostholdet ditt fra nå av, det er ment som en kur, som skal modifiseres etter at målvekt er nådd. Og for å svar på spørsmålet ditt: Nei, jeg hadde ammet litt til, droppet piller og gått for ketolyse ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå