Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Ville dere sluttet å amme en baby på 11 mnd for å begynne på slanketabletter? Reductil, tror jeg de heter. Jeg overspiser og har det vondt med meg selv..... Lillegull vil ikke ha melk på flaske, men drikker vann og spiser godt. Men han må kanskje ha melk, før hvi kan begynne med vanlig kumelk vet ett-års alder....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hvorfor skal du ta slanketabletter når du vet at grunnen til at du har noen kg for mye er at du overspiser?
#Ariadne# Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 nei, ville ikke det vis problemet var at jeg overspiste.. da ligger løsningen andre steder enn i slankepiller..
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 ??? Fordi det tar bort søtsuget og da vil jeg forhåpentligvis ikke ha så stort søtbehov. Mener du at jeg bare skal slutte å overspise?
ZamZam Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 SLankepiller kan hjelpe deg for en kort periode, men hvis du vil ha en varig endring så må du ta et oppgjør med deg selv og alt det vondt for å få kontroll på spisingen din! Mitt råd er å begynne å ta tak i alt det vonde og jobbe deg igjennom det før du begynner å slanke deg. Trening kan også hjelpe deg med å føle deg bedre med deg selv. Det er en lang og vanskelig prosses å "reparere" deg selv, men i det lange løp så er det absolutt verdt det fordi det gir deg et bedre liv, selv om det i begynnelsen er vanskelig.. Vet at dette ikke er svar på det du spørr om, så ja jeg tror et barn på 11 måneder trenger melk. Kanskje han tar tuttkopp med melk?
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2007 Hvor ligger løsningen , mener dere? Tar imot råd med takk........:-)
ZamZam Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Krom fjerner søtsuget, det kan du få kjøpt på helsekost butikker. Har ikek prøvd det selv og vet derfor ikke om du kan amme når du tar det..
ApriIbaby Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Nei. Jeg hadde priortiert barnet og ammingen en stund til.
Golden-Angel Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Ville ikke sluttet og amme jeg da. Er selv 10 kg for mye,men slanker med fordet spiser masse grønt og frukt. Og jogger litt på kvelden når barna sover og tar sit ups. Slanke pilla virker bare dersom du spiser riktig ved siden av og mosjonerer også Jeg har gått ned 3 kg ved å spise sunt og jogge litt på 3 uker.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 jeg hadde sluttet å amme. jeg er selv en overspiser, og har i alle år kastet opp for å holde vekten nogen lunde stabil. etter at jeg ble gravid, ble det helt uaktuelt for meg å kaste opp, men jeg har fortsatt å over spise i perioder. så nå går jeg på reductil og det hjelper meg masse, jeg har nå sluttet å spise på natta og snart så vil måltidene på dagene og bli bedre. jeg har bestemt meg for at nå skal jeg ta tak i dette og få orden på meg selv. jeg har gått i terapi i tilsammen 5 år pga av dette så det alene hjelper ikke for meg. går fortsatt i terapi for dette og har nå sett og skjønt hvor feilen ligger. så jeg synes du skal gjøre det om du føler det er det som er riktig for deg, ingen andre enn du kan vite hva som er rett for nettopp deg! stol på deg selv og kjør på! stoor klem fra ei som vet hvordan du har det )
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2007 Ja, det er vel det jeg kommer til å gjøre. Håper på å våkne opp hver dag og ikke føle trang til alt det snopet.... Har rett og slett blitt sukkeravengig. Det er vondt å ikke klare å ta seg sammen og slutte med den overspisingen av snop og jeg blir skikkelig lei meg og skuffet over meg selv. Men jeg har ikke noen problemer med meg selv ellers. Har fin familie, jobb, god økonomi og hatt en god barndom. Er bare hekta på sukker.....
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2007 Jeg vet jo at hvis jeg spiser sunt og jogger, så går jeg ned i vekt.... Problemet er jo at jeg ikke klarer det.....
grå :) Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 slutta da moa var 10 mnd pga det. synes det er en god nok grunn. mor skal jo også ha det bra med seg selv
hjelpesmega Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Ville helt klart sluttet å amme og begynt på Reductil. Men, pillen løser ikke problemene dine på sikt, men det vet du sikkert. Lykke til.
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. juni 2007 Tusen takk til morogcroft og grå. Godt at noen forstår. Er ikke "bare å slutte å spise feil". Hadde det vært så enkelt, hadde ingen vært overvektige...
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. juni 2007 Ja, jeg vet. Men jeg trenger bare å slutte å spise snop en periode, så klarer jeg meg bra. Har klart det før, men nå går det ikke
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 Måtte lese om Reductil på lommelegen, og fant dette: Behandlingen bør gis av lege med særlig erfaring i behandling av overvekt og skal være en tilleggsbehandling i et vektbehandlingsopplegg sammen med kostveiledning og mosjonsplanlegging. Får du veiledning sammen med pillene? Har du forsøkt å unngå sukker en stund? Hvor lenge greide du det da?
ApriIbaby Skrevet 26. juni 2007 #19 Skrevet 26. juni 2007 ok. Jeg skal si litt mer. Jeg var i samme situasjon som deg for litt over to år siden. Jeg hadde mange kilo for mye, sukker trang og lite viljestyrke. HELDIGVIS klarte jeg å utsette mine egne behov til jeg hadde ammet gutten min "i mål" uavhengig av slanking. Heldigvis. Jeg begynte så på Reductil. Gikk ned. Og opp. Nå, to år etter, viser vekta det samme. Gudskje lov kuttet jeg ikke ammingen for dette. Slnake seg kan man gjøre absolutt når som helst - utenom når man ammer. Jeg satte min sønns behov foran mine. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke sovet godt om nattet nå. Vi skal nemlig på allergi utrdening i morgen. Man vet aldri hvor haren hopper, men jeg vet at jeg hadde klandret meg selv om jeg hadde kuttet ammingen for å (ikke) gå ned i vekt. Heldigvis ventet jeg. Det er ditt valg. Og det er du som gjør prioriteringene. Begge løsninger kan helt sikkert argumeneters for, men det er du som skla stå for valget - resten av livet. Følg magefølelsen.
Frk.Forvirret Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 26. juni 2007 Men hvis det er en "grunn" til at jeg spiser så mye snop; hva kan det være? Noen forslag? Kanskje jeg burde prøvd terapi for å finne ut om det ligger noe til grunne, men en time hos psykolog koster vel masse penger?
Pearly Skrevet 26. juni 2007 #21 Skrevet 26. juni 2007 Vil bare si at jeg har gått ned mye en gang før m reductil, og hadde lyst til å begynne etter andre svangerskap, men kunne ikke fordi jeg ammer. Var veldig lei og sur og spiste mer og la på meg og følte meg ikke bra i en ond sirkel, selv om alt ellers var helt topp i livet mitt som du også beskriver. Men så begynte jeg å trene og med personlig trener igjen og følte meg mye bedre etter bare noen uker, og motivert til å legge om kostholdet og alt. Så nå har jeg gått ned ti kilo uten reductil og småtten og jeg koser oss med ammingen fremdeles og han er 14 mnd. Så hvis du har mulighet til å ta m babyen på barnepass på treningstudio eller få noen til å passe om så bare 1x i uka noen timer vil jeg 100% anbefale personlig trener, det er såååå motiverende og verdt alle penga.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #22 Skrevet 26. juni 2007 om du begynner med slankepiller så vil du gå fort ned , men enda fortere opp igjen. Så det hadde jeg ALDRI gjort. Da anbefaler jeg at du begynner med kormtabletter for det tar bort søtsuget, pluss trening. Men du må førts gå inn i deg selv og finne ut hvorfor du overspiser slik hele tiden. For dette har med psyken og gjøre, og da vil nok ikke slankepiller hjelpe, du må kjempe skal du få resultat ! Lykketil!
grå :) Skrevet 26. juni 2007 #23 Skrevet 26. juni 2007 det kan være alt fra stoffskifte, mangel på stoffer til psykiske problemer og 'erstatningsvare'. prøvd å finne ut hva mitt problem egentlig er og det jeg har kommet til er at det ligger i problemer fra tidligere av, problematisk forhold til mat,problemer med å kjenne metthet og blir sulten da jeg støter på problemer (erstatning kan man vel kalle det). men det er slik jeg føler det, om jeg har kommet til rett konklusjon er en annen sak. uansett må jeg nok ha hjelp på ett eller annet vis for å få skikkelig tak i det. elelr sette inn stålviljen igjen. det med priser lurer jeg litt på også. og kvier meg litt for å be om profesjonell hjelp
tintafant-m/2 jenter Skrevet 26. juni 2007 #24 Skrevet 26. juni 2007 Jeg skjønner deg meget godt...man kan faktisk bli avhengig av søtsaker... Ammingen hadde nok ikke jeg sluttet med, for hadde jeg klart å amme barna mine skulle jeg ha ammet leeenge... Noe jeg har vurdert, er å søke hjelp utover det fastlegen kan hjelpe meg med. Har fått reductil, men det har ikke særlig effekt på meg.. Joda, det minsker søtbehovet, men det er mellom ørene mitt problem ligger. Selv om jeg ikke føler søtbehovet når jeg bruker reductil, henter jeg meg likevel snop om kveldene eller kjøper når jeg er på butikken. Dette er fordi det har blitt en fæl uvane for meg.. Har seriøst vurdert å legge meg inn på en "slankeklinikk", men vet jeg ikke klarer å være borte fra barna mine lenge. Vurderer å ta kontakt med en overvektklinikk om jeg finner en i nærheten for å få tett oppfølging. Lurer også hypnose da jeg har lest om noen som har hatt nytte av dette. Er man desperat så prøver man det meste når ens viljestyrke svikter gang på gang=) Men tenk deg grundig om ang å slutte å amme! Det sier jeg bare for jeg er misunnelig på alle som ammer... Kan overvektklinikk være et alternativ for deg?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #25 Skrevet 26. juni 2007 Sukker er vanedannende! Var selv helt avhengig det i 2004...la på meg masse da, og måtte ha sukker sukker sukker!!! Leste også dette på lommelegen om Reductil: Ett års behandling koster 6815 kr (10 mg) eller 7676 kr (15 mg). Altså kan du heller bruke disse pengene på f.eks. personlig trener som motiverer, og kanskje en time hos psykolog bare for å snakke om selvbildet ditt og sånn siden du ikke har det bra. Selv inngikk jeg et veddemål med en del venner og mamma om at jeg skulle holde meg unna sukker hele 2005 (ikke noe snop, chips, kake, brus eller kjeks hele året), og det var motivasjonen min! Så jeg slutta på dagen selv om jeg hadde et stort sukkerbehov, og det gikk det!:-) Etterhvert så har ikke kroppen så stort sug for sukker heldigvis...og i frukt finnes det masse fruktsukker en kan spise i stedet for godteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå