Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Var på tidlig UL, fikk se 6 hjerter slå!!!!! Både jeg, mannen, jordmor og 3 av babyene besvimte.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Ha, jeg venter syvlinger. Slå den du......... Taper
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 er det noe å skryte av at du kommer til å se ut som en vrengt hemmoride nedentil?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 HI, den var jævlig god azz...Ler godt, ser for meg at 3 av babyene besvimte,, hehe.. you go girl...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 ja og du er sikkert en barnløs inntørka hore som er dritsjalu på henne!! fint du har evnen til å glede deg på andres vegne merr!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Feiler deg da anonym 00:41?? Fått en kuk opp i ræva siden du er så jævlig sur...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 nei jeg liker kuk i ræva så det hadde vært godt! syns det er tragisk å kødde med den opplevelsen hun hadde på ultralyd! feiler dere da siden dere må henge ut andre?!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Henge ut hvem?? Jeg synes bare det HI skrev var morsom, det med at 3 av babyene besvimte, visste ikke at HI hengte ut noen...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Innlegget til HI harselerer nok med et innlegg på skravle, hvor noen fortalte at hun etter pergokur oppdaget på UL at hun venter femlinger. Snakk om å regne på en annens parade! Temmelig smålig!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Hahaha...måtte også le av det at babyen besvimte! Leste nettopp tråden på skravle om hun som visstnok venter 5, og det overrasker meg faktisk at dette er den eneste tråden om det her, for jeg reagerte litt på noen av uttalelsene og tenkte at dette må det være en debatt om på krangle. Men det var det faktisk ikke, så skriver det jeg har lyst til å skrive her. Er aboslutt ikke meninga å henge ut henne på skravle, og folk blir jo faktisk gravide med femlinger så sånt kan jo skje uten at jeg skal prøve å motbevise henne og kalle henne en løgner og blablabla, for jeg har faktisk skrevet sannheter som er så usannsynlige at folk ikke har trodde på det, men likevel har det vært sant. Men her kommer det litt skriblerier fra meg ang. flerlinger for jeg har ikke noe annet å finne på i natt. F.eks. står det her om trillingsvangerskap på tvilling.no: De aller fleste er sykemeldt gjennom nesten hele graviditeten selv om det ikke er direkte komplikasjoner i svangerskapet, og mange legges inn til avlastning på sykehus rundt uke 20. Den viktigste regelen når du er gravid med trillinger eller flere er HVILE. Og du skal ligge, ikke sitte. Hvorfor er dette så viktig? Det er flere grunner, men den viktigste er at tre barn lager et langt større press på bekkenbunnen og livmorhalsen enn det ett og to barn gjør. Faren for fortidlig fødsel er veldig mye større for oss trillinggravide, og derfor er det opp til oss å minske denne risikoen. For hver uke ekstra vi klarer å bære barna i magen reduserer vi risiko for fødselsskader og senskader, vi reduserer arbeidsmengden som følger med premature barn og vi gir barna våre et bedre utgangspunkt. En annen grunn til at hvile er viktig er at jo flere barn du har i magen jo mer energi trengs for at de skal vokse og utvikle seg normalt. Jo mindre energi du bruker jo mer får barna – så enkelt er det. De trenger det! Og dette om ei som fikk firlinger: Allerede i uke 7 fikk vi vite at vi ventet firlinger, og reagerte med latter, gråt og blandede følelser i forhold til storebror, samt alt det praktiske som hus, bil etc. Den videre oppfølgingen i svangerskapet ble straks overlatt til spesialist, og mor ble selvfølgelig sykmeldt. Svangerskapet forløp normalt med planlagt innleggelse på sykehuset i uke 26. Isteden ble det fødsel, og barna ble liggende på sykehus i 3 måneder. Er det slik at hun på skravle venter femlinger så er det jo urovekkende at en jordmor kommer med en slik uttalelse: "Jordmor nevnte noe om at jeg måtte være sengeliggende fra uke 20." For det virker som de som venter trillinger må være sengeliggende fra uke 20, og da må jo ei som venter 5 være sengeliggende mye tidligere enn det. Er jo i uke 20 trillinggravide blir lagt innpå sykehuset, så antar at de må ta det med ro lenge før det...hun på skravle burde derfor for all del sykemeldes med engang og ligge i ro hele tida. På wikipedia står det det her: "Multiple pregnancies in humans are usually delivered before the full term of 40 weeks gestation. The average length of pregnancy is around 36 weeks for twins, 34 weeks for triplets and 32 weeks for quadruplets." Står ikke om femlinger, men sjansen er veldig stor for at de kommer i uke 30 eller til og med tidligere så det sier seg selv at et slikt svangerskap er en stor påkjenning for mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 for å si det sånn,pergotime gir økt sjanse for flerlingefødsler. men den gir sjelden så mange foster som det der. jeg tror historien er oppspinn. en ser ikke at en venter 5 linger i uke 7 utenpå magen, som hun hevder. og får en flerlinge, så blir en undersøkt av LEGE, ikke jordmor. og en får tilbud om reduksjon,da mutiple svangerskap kan forårsake dødfødsel for mange av barna. og senest for et par dager siden så skrev hun jo at hun blødde og at det var over.og nå plutselig er det 5? tipper det er en liten liarliar på gang,
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Det lyser løgn lang vei av den femlinge-tråden! Vi som har vært i gamet her noen år kjenner lusa på gangen,og om dere ser etter,så er det ikke mange av de faste gjengangerne her på bim som har vært inne å sagt "gratulerer","wow","lykke til" og "så fantastisk",og det er det en grunn til! Bare vent,jenta kommer tilbake og sier at det har gått galt om ikke lenge,eller så blir hun bare borte vekk. Husker godt trilling-historia til afrodrite,den løgnhalsen!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Mye rart her inne gitt ;-p Og nesten alle går på gang på gang...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 En kan jo få svær mage selv om en bare har én inni magen (hinter til mine egne magebilder)! Og hun hadde visst fått tilbud om selektiv abort, men ville ikke dette. Så da risikerer en jo å miste alle hvis en i det hele tatt er gravid med femlinger... Det jeg reagerer på nå er at dette ikke har blitt snakka særlig om her på krangle, og samtlige utenom meg på denne tråden er anonyme!!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #17 Skrevet 27. juni 2007 Jeg mistenker at det var ei sånn dame inne på 1. tri. for en uke siden og. Hu skreiv at hu hadde hatt to Sa på en måned. Det er det så godt som umulig å få til! Det var utrolig mange som bare sa stakkar deg, men et par som skrev at det sikkert ikke stemte og. De som bare jatta med hu sa at de som skrev at det ikke kunne stemme var onde. Hallo! Hu ville teste hcg på legevakta, kjøpe seg eget ul-apparat og spurte om utrolig mye annet rart også. Sånne folk vil vel bare ha oppmerksomhet på en sjuk måte. Men jeg veit ikke om hu med femlingene juger, da. Det kan jo være sant.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Jeg leste også flere av innleggene til hun på 1. trimester, og fikk vondt av alle de som prøvde å forklare henne at hun sikkert bare hadde mensen nå, og istedetfor fikk så ørene flagra av alle de som var så dumme at de svelget alt denne dama sa. De fleste av gjengangerene der inne holdt seg laangt unna, og det var nok ikke uten grunn. I et innlegg skrev hun at hun håpte at hun ikke hadde mista igjen for 2. gang på 1 måned, og i et annet skrev hun at hun "måtte jo kanskje bli gravid først, da". Herregud..
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 vi vet jo ikke om det er løgn da,.. noe med uskyldig inntil det motsatte er bevist...? la oss vise oss voksne og fornuftige og heller la hun komme tvilen til gode? tiden vil vel vise om det er tull eller ikke
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Det er nøyaktig det jeg også tenkte Tigern! Er dette sant så havner det i her & nå om ikke så ALT for lenge! Noe slikt skjer ikke i norge uten at man hører om det!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 Dere to over- mener dere hu med femlinger eller hu med to aborter på en måned? Jeg tror nemlig på hu med femlinger, men ikke hu andre. Hu har skrevet for mange rare innlegg til det, gitt!
Fabelaktiv Skrevet 28. juni 2007 #22 Skrevet 28. juni 2007 Jeg finner ikke innlegget til hun med femlingene jeg.. men syns jo det var hylende festlig at 3 av sekslingene svimte av.. takk for moro
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #23 Skrevet 28. juni 2007 Er rimelig sikker på at det ikke er født levende femilinger i Norge. Finnes sekslinger i England og syvlinger i Australia. Husker dere åttlingene i USA? der døde 1. Da jeg fikk tvillinger spurte jeg spesialisten på sykehuset hvor mange barn han har funnet i en kvinne. Han jobbet kun med sånt, og hadde oppdaget firlinger ved noen annledninger. De ble tilbudt å redusere antallet til to, noe de fleste gjorde. (legen min var over 60 år) Han sa at det er risiko med to fostere, høyrisiko med tre, og at fire var vanvidd. Tvillinger blir født ca 1mnd før tiden, og ved trillinger er det unntakene som går til uke 35. Tenk dere 4 og 5. Vannsekker, fostere morkaker og alt. Da må man jo være 2,5 meter høy.
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #24 Skrevet 28. juni 2007 Hahaha! Må innrømme at jeg lo godt av hovedinnlegget til HI nå
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #25 Skrevet 28. juni 2007 mente hun med femlinger ja.. hun med de abortene har jeg ikke lest om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå