Gjest Skrevet 27. juni 2007 #26 Skrevet 27. juni 2007 Flinke dere er :-) Driver og prøver å få en chat/forum på siden nå. Samt at jeg hat lagt inn slik at vi kan skrive inn oppskrifter :-)
manonym Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #27 Skrevet 27. juni 2007 Så flott da Pølsa!=) Gleder meg til det er ferdig=) Hmmm... Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg altså... Noen som har erfaring fra Grete Roede? Vet at i boka deres så er det en tabell over hva du skal spise (tror jeg var meny 1 eller 2), lånte den hos svigerinna mi en gang på "gøy". Har jo ikke lyst å begynne å spise mye mer enn jeg gjør nå, høres ikke helt logisk ut..... Hm...
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #28 Skrevet 27. juni 2007 Det kan faktisk være at du spiser for lite - at det er derfor du ikke går ned. Husk at forbrenningen må stimuleres, går du på sparebluss så går forbrenningen ned også.
Gjest otilie79;) Skrevet 27. juni 2007 #29 Skrevet 27. juni 2007 Kan kansje være en ide å spise mat som øker forbrenningen, fiberrik mat og sånt tenker jeg på da. Her i gården er den store lasten sukker! Så så lenge jeg klarer å holde meg unna alt søtt, så skal det gå bra. Bare jeg er flink å variere mellom de forskjellige sunne matvarene, så jeg ikke går lei. Håper jeg på denne måten også kan minske mine kjære "love handels" som er ganske så irriterende:o) Synes det hjelper veldig å være med på PSM, og lese om hvordan det går med dere andre, og kunne skrive hvordan det går selv:o)
manonym Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #30 Skrevet 27. juni 2007 Love handelsene ja.. Mannen liker de veldig godt da men;) Ja, jeg gruer meg noe voldsomt til helga kommer for jeg har pleid å spise det jeg ville fra frdag til søndag. ca 1 pose chips, og til sammen 1 stor sjokoladeplate (av og til mer).. Så er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe inn til helga, noe godt må jeg ha, men kanskje i litt mindre mengder?=) Fiberrik mat ja, hva er det da??? Er så lite flink med slikt jeg.. Jeg synst også det hjelper å være med her, er jo så mange kjekke damer som kan hjelpe meg!
Gjest otilie79;) Skrevet 27. juni 2007 #32 Skrevet 27. juni 2007 Kusina mi pleier å kalle lovehandelsene for ekstrapupper, siden de har samme form og konsistens (før amming hvertfall) som pupper hihi:o) Men de er utrolig irriterende når man skal ha på seg tettsittende topper og sånt. Klærne glir liksom bare opp da, syns det er kjempeirriterende:/ Helga tror jeg skal gå greit, nå har sambo også bestemt seg for at han skal slanke seg, så da er vi to her i huset som skal ned etpar kg, og det er alltid lettere da. Og som Ka-ping sier, så er det utrolig greit med veiing på mandag, slik at man kan tenke litt gjennom hva man spiser i helga:o) Når det gjelder fiberrik mat, så er et godt tips å bytte ut den vanlige spagettien med den grove, samme med makaroni. Og jo mørkere brød jo bedre. Loff og lyst brød er fyfy:( Og knekkebrød og frokostblandinger har fått på sånn tekst på hvor mye fullkorn som er i det, og hvis du kan, kjøp 100% fullkorn, er faktisk veldig mye å velge i:o) Står også hvor mye fiber som er i. Også kan man begynne å spise magnesium, det hjelper på fordøyelsen og får tarmene i gang!
SnupsaTupsa Skrevet 27. juni 2007 #33 Skrevet 27. juni 2007 *HURRAAAAAAA* da klarte jeg å ta meg litt jordbær istedetfor sjokolade eller annet godis etter lunsjen!!! Skikkelig flaut at jeg pleier "snope" sånn, men... Er så godtesjuk at jeg går fra forstanden etter lunsj, men beit tenna sammen og jordbær er jo bare såååå godt da ) Har litt med vanen å gjøre også kanskje?! hi,hi Har også hentet frem isbiter og pepsi max, men det er dagens første glass!!! vanligvis er det rett etter frokost for å få i meg litt koffein og unngå hodepine... men gått bra så langt i dag-bare litt trøtt he,he dere andre da?
mortiltreskjønnegutter Skrevet 27. juni 2007 #34 Skrevet 27. juni 2007 hei, jeg fikk bare litt lyst å dele noe av mine kunnskaper. Så det var en her inne som sa at kroppen går i sparemodus om en spiser forlite. Det er helt sant og resultatet er at vekten øker med det samme en slutter å "sulte" kroppen. Den beste måten å senke vekten er å spise 4 brødmåltider til dagen med middag i mallom. Spis med tidsintervaller på ca 3 timer da økes forbrenningen, Spis gjerne en brødskive og ett fiberbrød, dette metter og hjelper å reguleremagen. skivene bør være ca 30 gr. og pålegget bør tilsammen være 30 gram. Ett glass juice eller melk, samt en masse vann. Det er veldig viktig!!!! Middag bør bestå av en liten potet, litt pasta/ris ca 80 gram. 150 gram kjøtt/fisk og en haug med grønnsaker....Spis deg mett på grønnsakene. Og drikk masse vann!! Å bytte ut pasta med fullkornspasta og ris med villris eller brun ris er også lurt. Men det viktigste rådet er å legge kostholdet om slik at det kan følges resten av livet...kosthold bør varieres og være lett å holde. (har studert kost og ernæring ett år..)
Hønemor&guttaboys Skrevet 27. juni 2007 #35 Skrevet 27. juni 2007 Joa, det går bra her har ikke snopa, annet enn ballerinakjeks da.. Der faller jeg for fristelsen gitt. Har trillet meg en liten tur idag, tenker litt på å ta en sykkeltur på ettermiddagen. Og så skal jeg trene magemuskler etterpå Men middag idag, det er jeg ikke helt sikker på.. finnes det noe "sunt" man kan lage av hamburger? Jeg har av storfe. Skulle egentlig vært brukt idag. Vi må være flinke til å dele tips med hverandre ja, det er vi forresten allerede
SnupsaTupsa Skrevet 27. juni 2007 #36 Skrevet 27. juni 2007 Hei mamma84! Hørte du hadde svart meg igjen i går, og tenkte jeg skulle svare, men finner ikke igjen tråden... Men får lete mer senere, så skal jeg svare altså. Er bare det at jeg nesten aldri sitter ned med pc'n lenger... Men det problemet kjenner du kanskje til??? hi,hi Løper bare innom for å ta meg en pust, og sjekke mailen feks, før jeg løper videre til husarbeid og unger som våkner, eller skal leke, kose, trøstes...
tasah Skrevet 27. juni 2007 #37 Skrevet 27. juni 2007 Har alle fått adresse og passord til siden eller? Har ikke fått noe enda... Når det gjelder hva og hvor mye jeg spiser så kommer jeg til å holde meg litt til Grete Roede opplegget som har funket for meg tidligere. Frokost: 1 brødskive (evt. 2 tyyyyynne) med pålegg (bruker mye lett syltetøy og skinke) Mellommåltid: Yoghurt Lunsj: 2 brødskriver Mellommåltid: Frukt Middag: Masse gode oppskrifter på greteroede.no!! Mange tips til hva man kan spise ellers også. Spiser en liten potet, håndfull ris/pasta, mye grønnsaker og mye kylling. Spiser også "vanlig" mat (spaghetti/kjøttdeig o.l.), men spiser mindre enn jeg gjør til vanlig. Kvelds: 1 brødskive (godt med eggerøre eller ostesmørbrød ) I tillegg kan jeg spise så mye frukt jeg vil, har f.eks. oppkuttet ananas på kontorpulten min. Drikker også myyyyye vann. Så lenge man spiser sunt skal man spise mer selv om man er på slankern. Jeg fikk sjokk da jeg så Grete Roede menyen for en dag, skulle jeg spise så mye mat??? Men tro meg, det hjelper
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #38 Skrevet 27. juni 2007 En liten ting en bør huske på er at frukt inneholder sukker. Det er naturlig fruktsukker selvsagt, og myyyyye sunnere enn raffinert sukker, men det er like fullt kalorier. En bør spise frukt hver dag, men ikke så mye en orker... Grønsaker derimot, kan en stort sett stappe i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå