manonym Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Trenger hjelp jeg for jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette.=) Hvor mye spiser dere til hvert måltid, og hvor mange måltid i løpet av dagen??? Vet det er forskjellig fra person til person, men trenger en liten pekepinn=) Er mandagen veiedag da siden vi begynte igår?
Gjest otilie79;) Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg prøver å få i meg frokost i form av grovt brød med pølse eller ost på. Spiser når jeg blir sulten, men kluet mitt er å klare å spise sunnt når jeg blir sulten, i stedet for å spise sjokolade eller potetgull:/ Også spiser jeg middag når sambo kommer hjem av jobb, poteter og kjøttkaker feks. Har ikke spist sjokolade nå på flere dager, men det gikk endel supersøte vaffler på søndag og mandag *fysj* Men i dag var jeg i butikken uten å kjøpe sjokolade:):) Flink da ja:) Det beste er å spise noe sunt når man kjenner man er sulten, men ikke spise seg stappmett, bare så sulten gir seg. Hvis man går hele dagen og er skrubbsulten, er det lett for å sprekke så til de grader:)
selfangerkjerringa Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hvis dere vil, så kan jeg godt legge inn "ukens tips" på sida vår. Jeg har gått Grete Roede før, og gubben er kokk og har god peiling på ernæring. Det er mye småtteri i hverdagen en kan gjøre som betyr mye i det lange løp når det gjelder omlegging av vaner for et bedre forhold til kosthold, aktivitet og kropp
selfangerkjerringa Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 ps: jeg syns mandager er greie veiedager. Får meg til å tenke litt ekstra i helga hehe
manonym Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 Men hvor mye? hvor mange skiver? hvor mange poteter? har en svigerinne som gikk på grete roede, og de veide maten sin (poteter o.l)..
selfangerkjerringa Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 må ut og gjøre noen ærend nå, men kan godt lage en liten liste med enkle huskeregler vi kan ha på sida vår. Så legger jeg ut ukas tips i tillegg, og tilbyr meg gjerne å være "orakel" hvis noen lurer på noe. Kan ikke garantere at jeg kan svare, men jeg kan ganske mye om dette.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har absolutt ikke kommet i gang enda.. venter på passord på hjemmesiden også. Har alle fått? Sendte mail til Pølsa og ett eller annet - men ikke fått mail tilbake. Men jeg kommer til å gjøre det sånn: Frokost: Enten 1 skive Ingers Rugbrød, eller 2 knekkebrød - med omtrent hva som helst av pålegg. I hovedsak egg, makrell i tomat, skinke, kyllingpålegg, leverpostei og smøreoster. Lunsj: En enkel salat med isbergsalat, agurk, paprika, tomat, rødløk, mais og litt kylling eller skinke. Evt en enkel omelett med løk og skinke. Mellom: En frukt og en yoghurt evt et knekkebrød med lett pålegg Middag: Maks en potet, unngår ris og pasta (evtt bittelitt fullkornspasta), 100-150 gram kjøtt, kylling, fisk - og så mye grønt som jeg har lyst på. Enten en lett salat eller brokkoli og blomkål. Ingen saus... Dersom det er pizza, burger, e.l stoppe FØR jeg får vondt... hehe. Kvelds: Knekkebrød eller grove kjeks, evt enkel omelett. Drikke minst 2 liter vann =)
SnupsaTupsa Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Veiedag på mandag er sikkert fint ;O) Fredag hadde vært bedre he,he Jeg kan også en del om Grete Roede, satt meg litt inn i lavglykemisk kosthold (Fedon Lindberg) og noen andre type dietter også. Synes selv det er greit å tenke i kalorier når jeg jobber med/mot vekta. Jeg kan hverken tenke på eller se mat uten at jeg legger på meg, og spesielt ikke brødvarer. Men om jeg husker riktig kunne man spise ca 2 tynne brødskiver grovt brød hos Grete Roede. Men der skal som nevnt alt veies. Lurt å velge magert pålegg også ;O)
--arkin-- Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 kan noen sende meg siden. hun ga meg feil, så jeg har bare passordet men ikke siden. send meg gjerne en pm
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Noen som orker å sende meg brukernavn og passord på PM?
Grigri m/3 gutter Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Jeg begynte i alle fall i går, har ikke sjokolade i huset og må bare kaste meg i det. Jeg har ikke tenkt å bråkutte alt usunt, det blir for stort sjokk tror jeg, men siden jeg er på stigende vektkurve må jeg først og fremst stoppe økningen og håpe på en slak nedgang. Jeg har spist sjokolade omtrent daglig de siste ukene, så derfor blir det sånn. Hvis jeg kutter ut søtsakene og de store mengdene først, tror jeg det er en fin start, og så kan jeg kutte andre ting etterhvert. Jeg teller ikke brødskiver og poteter (ennå), men vil fokusere på å lage mat uten fete sauser, mye fisk, MYE grønnsaker, mindre frossenpizza og den type mat, sunnere desserter osv. Jeg har satt som mål å ta av 15 kilo (i første omgang) og det må nesten ta litt tid, jeg må legge om kostholdet og være tålmodig, og ikke vente at alt skal renne av på en måned. Det som er rart er at jeg bare ser hvor stor jeg er blitt på bilder, i speilet ser jeg liksom ut som før...rart.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Jeg begynte i går! Går rimelig greit synes jeg. Drakk ett glass pepsi max i går da. Hadde besøk, så da tok jeg meg friheten Eller har jeg trilla tur på 1 time i dag.. :-) Jeg kommer ikke til å legge om kostholdet mitt egentlig. Bare kutte ut alt søtt! For diett har jeg ingen tro på.. da må du jo leve på diett resten av livet da for å holde vekta. Så jeg spiser som vanlig, bare ikke så mye... Spiser meg ikke stappmett som jeg gjorde før. Er jo livsstilen du må endre når du skal gå ned i vekt.. Ellers er det ingen vits. Lever på diett i 3 mnd, vekten raser nedover. Du er ferdig med dietten og nådd målet ditt.. Da er det jo på`n igjen. Så jeg skal nå spise vanlig mat.. Skal leve som før untatt søtsakene hver dag :-) Ikke veie maten, telle kalorier osv. For det gidder du ikke gjøre resten av livet uansett. Så prøve å gå en tur hver dag. Å drikke vann.. Hater vann egentlig. Må prøve å like det
ejiec++ Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har meldt meg inn på Grete Roedes vektklubben.no - det er gratis. Det som er veldig kjekt der er at alt av matvarer finnes der med kalorimenge og sånn + tips og oppskrifter. Lykke til jenter :-) Hvorfor er det bare jeg som har satt inn bilde....?
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Jeg skal legge inn i kveld.. må få sambo til å ta :-)
manonym Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. juni 2007 Enig med deg Pølsa og tjompen, heeeelt enig!=) Nå verken kan (eller vil jeg) begynne på diett siden jeg ammer. Men lurer på om det jeg spiser er mye i forhold til kroppen osv. er 63 kg og 167 cm høy, og spiser (ca) som følger: Frokost: 2 skiver grovt brød med hvitost, syltetøy e.l. Lunsj: Banan (og yoghurt) (avhengig av banan...) Middag: Veeeldig opp og ned, kan spise en hel grandiosa alene (om jeg er alene hjemme), eller feks 2 poteter, en fiskekake, litt makaroni og brunsaus. Kvelds: feks. en speltbolle med hvitost Drikker litt mer enn 1 liter vann om dagen ca. Er dette mye???? Lite???
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 Hei. Ville bare si at du spiser altfor lite! Du kan spise 3 brødmåltider med 2 skiver og magert pålegg til dagen (60 g brød til sammen). Ihvertfall 2 poteter, ca 150 g pasta\ris ol. 3 fiskekaker, 5-6 fiskeboller, 3 små kjøttkaker osv. Ikke på en gang, selvfølgelig, men dette er ca mål av kjøttmengden til middag i tillegg til ris\potet\pasta. I tillegg kan du spise 2-3 frukt, 2-3 lettyogurt, 2 knekkebrød, så mye salat og grønnsaker du bare vil. Har selv gått ned 12 kg på 3 mnd på denne måten! Lykke til dere alle sammen, dette klarer dere!
selfangerkjerringa Skrevet 26. juni 2007 #19 Skrevet 26. juni 2007 goldie28: jeg føler meg ikke klar for å legge inn bilde enda dessverre... for mye kropp og for lite selvtillit... men kanskje når jeg har nådd første delmål?
selfangerkjerringa Skrevet 26. juni 2007 #20 Skrevet 26. juni 2007 Pølsa: da har jeg sendt deg epost med info om meg Fikst ferdig til å legge ut på sida.
manonym Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 27. juni 2007 Alle nick er jo opptatt!♥ : Kan jeg spise så mye?? Det tror ikke jeg at jeg klarer! Hvor "stor" er du? Tenker på det at det er jo forskjellig hvor mye man skal spise etter hvor mye man veier osv. Synst det hørtes utrolig mye ut for meg i alle fall.. Kan nå ikke begynne å spise mer når jeg vil miste noe fett=)
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 Jo, for når du spiser så lite som det der så går kroppen i sparemodus og tviholder på fettet, skrur ned forbrenninga. Du bør også tenke på å få i deg nok proteiner, lunchen din er spesielt "dårlig"
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 sånn er min dag: FROKOST: 2 brødskiver med pålegg ( jeg er ikke opptatt om hva som inneholder minst fett, tar det jeg har lyst på ), kaffe med en liten bit sjokolade med 70% kakao. MELLOMMÅLTID:30g pakke med sånn havrekjeks med blåbærsmak. Uff vet ikke hva den heter, + en eple LUNSJ: Kultura meg musli MELLOMMÅLTID:smoothie (blander noen jorbær, halv banan, 1 dl apelsinjuice, og noen isbiter) MIDDAG:Vi spiser så sent derfor er midagg det siste jeg spiser. Dette spiser jeg i løpet av dagen. Spier ikke godteri unntatt lørdag, men da er det snakk om bare en ting og ikke masse av mange ting. Spiser ting til hverdags som r både sunne , litt søte (jogurt, musli, smoothie, havrekjeks) men som likevell er sunne. Jeg har en liten gutt på 2 mnd og alle kiloene er allerede borte som jeg fikk i svangerskapet + ++ =) Jeg trener pilates 3 ganger i uka ( 20 min) og det er det.
SnupsaTupsa Skrevet 27. juni 2007 #25 Skrevet 27. juni 2007 Hvis jeg hadde spist så mye hadde jeg rast opp i vekt! Jeg går opp nå, og spiser på langt nær så mye! Selv med to knekkebrød med magert pålegg, eller 1 lettyoughurt, eller salat til hvert måltid, en minimal middag, og aldri søtt utenom en frukt i ny og ne, så er det eneste som skjer at jeg slutter å gå opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå