Gå til innhold

Fy f**n så skammelig det er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

*applaus til grå!!*

Endelig et fornuftig svar!! Ikke bare lame tilbakemeldinger.... (hehe)

DU har forstått det, og det virker til at vi har like meninger på dette området, noe som er BRA!!

Takk, du er ei fornuftig jente =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe av en eller annen grunn så ender vi alltid på samme side i dyredebatter*ler*

Skrevet

Huff ja jeg er så enig med deg..

Jeg bor selv på en "ferieøy" og vi ser faktisk horder av hjemløse katter på høsten.. helt forkastelig..

Jeg kunne virkelig ønske det ble innført en slag minstesum på katter feks. 2-300kr, bare for å vise at det ikke er noe bruk og kast. Til og med rotter må man betale for(!)

Også hadde det nok vært en klar fordel om dyrlegen hadde satt ned prisen på sterilisering og kastrering.

Det skulle vært litt vanskeligere å skaffe seg katt, så man må leite litt og virkelig ønske seg en katt. Ikke bare få kastet en etter seg av naboen el...

Skrevet

Er enig med HI i at veldig mange av kattene burde kastreres/steriliseres. Og kanskje like viktig - mange burde tenke igjennom hvorfor de skal anskaffe seg katt. Er det fordi ungene vil ha? I vårt nabolag har alle utstyrt ungene med katter og kaniner. De var nemlig SÅ søte og alle måtte ha. Vil ha, vil ha! Også fikk de det. Nå er det ingen som gives a fuck om dyrene, etter et par uker er mange unger nemlig lei og foreldrene tror de kan gjøre som med de andre lekene de har gitt barna, kaste dem eller gi dem vekk. Reise på ferie og satse på at den har fått seg et nytt hjem imens. Yeah sure..

Tenk igjennom om dere voksne virkelig ønsker katten og la det være et bevisst valg om den skal få unger.

Når det er sagt vet jeg ikke hvor mye det ville hindre disse menneskene i å kvitte seg med dyrene om de nå enn hadde betalt et par hundre for den. Vi har et bruk og kast samfunn, og det gjelder dessv ikke bare ting men for mange også levende vesener.

Jeg er selv vokst opp med katt og det var veldig koselig, men fordi jeg vet det var arbeid med å skaffe den ansvarlig pass (noe vi alltid gjorde) - så har jeg ikke tenkt å skaffe meg katt nå i voksen alder.

Skrevet

Så enig med tingeling.

Vi har en katt og valgte å beholde han etter det ble påvist at lillemann var allergisk. Vi holdt dem adskilt fra hverandre (pus har kattedør og kom ikke videre enn vaskerom).

Og nå etter et år ser alt mye lysere ut. Junior klør ikke lengre, men får ha lite kontakt med pus.

For oss var det en veldig vond tanke at vi muligens måtte omplassere pus, vi er glad vi slapp. Kan ikke skjønne katteeiere som er så forbaska ansvarsløs.

Skrevet

Så flott at flere skjønner poenget mitt.... =)

(Ikke alle som har evnen til det tydeligvis!)

Mange fine ord i de siste innleggene her.... MYE sant!

Skrevet

Enig!!

Jeg tar i mot fosterhjemskatter og nå for tiden sitter jeg her med kattemor og to nydelige kattunger, fordi noen gjøker skulle avlive dem rett før ferien... Håper de får en rævva ferie!

Jeg skulle ønske at det var PÅBUDT (med visse unntak; avl/oppdrett ol) med kastering/sterilisering/id-merking av katter. Dermed hadde kattebestanden gått ned og katten hadde fått verdi! Så hadde folk tenkt seg om et par-tre ganger FØR de anskaffet seg katt og behandlet den bedre.

Altfor mange FJOLS som skaffer seg katt UTEN å tenke på konsekvensene!

Skrevet

fantastisk flotte ord =)

Skrevet

Syntes det er fælt hvordan folk kan behandle dyr jeg! Att folk ikke eier samvittighet

Tok selv til meg en katt som ingen ville ha.. men ser ut til att jeg må prøve å få den omplassert igjen dessverre...

Han går ikke overens med barn dessverre... så han er konstans utrygg og redd når snuppa er våken.. straks hun sover er han verdens mest kosete katt.

Må nå holde snuppa og katten totalt avskilt nesten for ellers kan han finne på å plutselig klore henne uten att hun har gjort han noe...

Så føler katten vil ha det mye bedre en annen plass uten barn.. iallefall siden vi har planer om ett barn til etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...