frøken blå Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 med alle de som gir bort dyr (særlig mange katter) på finn.no! At ikke folk for det første kan få sterilisert/kastrert kattene sine! Da unngår en selv uønskede søte nøster av noen kattunger (om en har jente-pus), så slipper en også lage til problemer for andre (dersom det er en gutte-pus man har). Ikke bare kattunger som gis bort, men eldre katter også. HVA er det som skjer liksom?? Alle som gir bort disse kattene kan ikke ha allergi, selv om det er det som står i annonsen. KATTER ER IKKE BRUK OG KAST-GJENSTANDER!!!! Vi må ta vare på dyrene våre. Verdens enkleste sak er å skaffe seg en katt (eller annet lite dyr), men kom for all del på at det FØLGER ANSVAR MED DETTE!! *dagens utblåsning*
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Til dels enig med deg - men det er jo tross alt bedre at folk gir bort dyrene enn at de vanskjøttes eller avlives mener jeg. Det forsvarer ikke at så mange blir "allergiske" rett før sommerferien - men det er ikke til å stikke under en stol at i disse tider blir veldig mange dyr kastet i søpla eller overlatt til eg selv. Da er det bedre med et nytt hjem.
Sjefsmegga Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Katten min har fått et kull...de er 12 uker gamle nå og jeg skal annonsere dem. Skal sterilisere henne nå..,slik som plana var etter hun hadde fått et kull. Så ikke døm alle. Blir for teit. Skal vi heller slå dem ihjel da?
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 jeg er en av de skammelige menneskene som har brukt finn.no til å gi bort en liten kattepus... ojoj jeg er ett fælt menneske for jeg var 1 dag for sent ute med å skaffe p-piller til min 7 mndr gamle katt.. Nå er hun sterilisert og det var vår plan hele tiden. Jeg er imot avliving av små friske dyr, derfor valgte jeg å la de leve å heller gi de bort fremfor avlivning. Og du vet.. jeg hadde måttet gi fra meg min katt dersom d hadde vist seg at minsten i huset var allergisk....,
ana baroma Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 jeg er så enig!!! Her i nabolaget er det stort sett bare oss som har sørget for at pus ikke blir far... Jeg pleier å si at det holder med et barnebidrag i heimen, og at vi ikke vil betale for kattunger som måtte ligne litt... Tenk så mange lidelser pusunger kunne vært spart for om fler bare hadde tenkt seg om og fått kutta strengen??
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 ENIG! Jeg har selv tatt over..., la meg se; 2 voksene katter, 2 voksene hunder (den ene gammel), 7 kaniner og 1 marsvin...., ja også noen fugler. Alle tatt fra folk som ikke burde ha dyr
ana baroma Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Hvorfor la katten få et kull først?? er det noen spesielle grunner til det?
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2007 Sier ikke det er bedre at de kastes på gata, vanskjøttes, kjøres bort, slås i hjel eller noe, men gjør noe med det FØR "problemet" er der.... Enkelt og greit.
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 sant det stratos.... ikke alle folk som burde hatt dyr!!
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2007 Tenk og på de som skaffer seg kattunger KUN for å bruke den til slangefòr.... Man kjenner ikke bestandig de som får dyrene våre, selv om de virker ok....
Gjest MMJ Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Vi "bestilte" en hannkatt... den skulle steriliseres. Så fikk vi en ho-katt... de hadde sett feil de vi fikk den av. Alle hannkattene i gata her var å pissa og dreit i hagen våres... Det var helt gruuusomt. Så sterliliserte vi henne, men det hjalp ingenting. VI gav bort katten våres, og de som eier den nå elsker katten og katten trives sier de. Jeg vil ikke ha 1000 hannkatter her i hagen, særlig ikke nå som vi får baby i juli, er jo greitt og "kunne" ha vognen ute uten å må overvåke hvert sekund pga de kattene.
*Kleopatra Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Så det du egentlig vil er å utrydde kattene? Hvis det ikke blir laget kattunger så får man jo heller ikke muligheten til å skaffe seg katt, og jeg tror flesteparten tar godt vare på dyra sine. De som har hokatter kan jo sterilisere katten selv om de ikke vil ha unger, det er jo ikke slik at det bare er de som har hankatter sitt ansvar. Noen lar jo hokatten sin få unger fordi de vil ha en eller to til, det sier jo seg selv at man ikke kan beholde alle 5-6 ungene selv. Ser virkelig ikke problemet med at det annonseres kattunger.
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2007 Hvis jeg skrev at jeg vil utrydde kattene, bør du virkelig ta deg en tur til optikeren. Da har du problemer med synet!!
Sjefsmegga Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Eldstemann som tagg om det, han hadde lyst å ha kattunger en stund. Så jeg gikk med på at hun kunne få et kull. Og hvis alle hunnkatter hadde blitt sterilisert før de fikk et kull så hadde vel katterasen dødd ut til slutt..så et kull er vel ikke så ille..men kull etter kull blir noe annet ja.
*Kleopatra Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Du kan jo ta å lese de første setningene dine en gang til.
Salat Skrevet 26. juni 2007 #16 Skrevet 26. juni 2007 Vet du, jeg føler meg nesten truffet. Jeg har to voksne rasekatter på finn.no, men det er faktisk pga astma hos min datter. Så mye som 10% av alle barn har det, så det overrasker meg ikke at mange må gi de bort pga det. Nå var det ikke så enkelt å skaffe seg de kattene da, det tok en del mnd og kostet en del penger. Men jeg er enig i at veldig mange er sløve med å sterilisere kattene sine og får kattunger i hytt og pine. Det er veldig unødvendig.
Salat Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Vi skal forresten ikke på ferie i sommer, så det er tilfeldig at de skal gis bort nå.
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 26. juni 2007 *åh herreguuuud så trangsynte folk kan være* (rister på hodet)
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2007 så lenge det er astma og allergi er det liksom nødvendig. selvsagt.... slikt kan man jo ikke forutse. håper de får et godt hjem da =)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #21 Skrevet 26. juni 2007 Føler meg nesten truffet selv også. Vi har en katt ute på finn, en som vi tok inn for at den ikke skulle avlives.. Men så viste det seg at jeg er allergisk, da ble det ikke så greit å ha han her likevel..
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #22 Skrevet 26. juni 2007 jiiiiiiiiises.... (snakk om deg selv) =)
*Kleopatra Skrevet 26. juni 2007 #23 Skrevet 26. juni 2007 Hvis du ikke tåler å lese at noen har andre meninger enn deg, så burde du kanskje skrive "jeg ønsker bare jatte-med tilbakemeldinger på innlegget mitt".
frøken blå Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 26. juni 2007 tilbakemeldinger tåler jeg selvsagt.... saklige sådan (så kanskje ikke du burde svare? vet ikke jeg....) tydeligvis du som føler deg ille til mote her så.... SMIL og vær glad bianca.... *prøv*
grå :) Skrevet 26. juni 2007 #25 Skrevet 26. juni 2007 oioioi her var det mange som følte seg truffet. det er ikke snakk om en enslig katt som er problemet, men at folk etterlater kattene sine uten noen egentlig grunn. problemet er også at folk ikke kastrerer elelrsteriliserer de kattene som ikke er ment å få små. det å la de få et kull før steriliseringen skjer synes jeg personlig er en uting med mindre man har en hensikt med kullet (feks å ha en selv). jeg tror hunnkatten ofte ahr det bedre med å ikke vite hva hun mangler enn å la henne få et kull og så ville gjenta det( tenker på hele lage->oppdra -greia nå). det er ikke noe særlig å få huset nedpissa fordi hannkattene ikke er kastrert. lukta går jo ikke bort engang. barekom hit så kan dere få kjenne. har flereområder der hannkattene har vært inne i huset. ogfolk reiser fra kattene sine uten å finne noen til å ta over dem, de avlives på mindre humane måter elelrsendes til folk uten noen som helst kontroll på om det er skikkelige hjem de kommer til. er enig med hi jeg. det hadde vært bedre om en god del kastrerte/steriliserte kattene sine. dessuten tror jeg å innføre betaling for alle dyr kunne hjulpet en god del. ikke like lett å gi blaffen i dyra da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå