Gå til innhold

Er jeg en dårlig mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg imponert, for gutten min er 9 mnd og innimellom sliter jeg fremdeles med å forstå om han griner fordi han har spist noe han ikke har tålt, er plaget av tenner eller feks er sliten..... Men jeg er sikkert over normalt treg jeg da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg nominerer silje og sara til årets mor. Hun klarer allerede å lese alle barnets signaler og vet at å ta seg en røyk mens ungen hennes skriker er den rette måten å oppdra barnet hennes på. Gratulerer med din oppskrift på suksess!

Skrevet

nå er jeg skikkelig fæl, men signerer denne:)

Skrevet

hva i alle dager er det for noe og si anonym 21:54??

hun kjenner vel sitt barn best?

noen barn må faktisk gråte seg i søvn. det er 100 måter og gråte på. å sansynlivis så ligger jo ikke babyen der full av tårere og hikster.

nei nå syns jeg du var ekkel!

Skrevet

Mor til gunnar-

Hvor har du det fra at noen barn må faktisk skrike seg i søvn? Er det noe du har forsket på? Eller lest mye om? Studerer på noe vis? Eller er det bare noe du har dratt ut av løse luften for å backe up ditt syn?

Skrevet

jeg tør no iallefall stå frem med nick med meningene mine. og bare så det er sagt så sovner hu av seg selv uten grining, og det har hun gjort lenge, men seff avogtil griner hun i 5min når hun må legge seg, big deal. hun overlever det. herrgud, alle foreldre har sine gode og dårlige egenskaper, men det gjør ikke noen en bedre eller dårligere mor av den grunn!

Skrevet

nei det er noe 2 helsesøster og 1 barnepleier har sakt til meg mange ganger. å jeg har fått masse kjeft av de fordi jeg tar han opp alt for fort.

jeg antar at de burde vite hva de snakker om.

Skrevet

Gutten min gråt seg også alltid i søvn når han var mindre, men han lå i armene min og gråt til han "fikk ut dritten", fant roen og til slutt sovnet. Aldri grått alene han og jeg kan signere på at man på ingen måte gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å gi de nærhet!

Skrevet

Da burde du stille spørsmålstegn til hvor de har fått denne infoen fra. Hvis de har "lært" dette på skolen så bør de oppdatere kunnskapen sin litt. Og folk burde slutte å stole blindt på hva en hs sier, for de vet faktisk ikke så mye og kan gi feil og misvisende info.

Ikke kom her og si bastant at noen babyer MÅ skrike seg i søvn før du har noe vitenskapelig å basere det på!

Skrevet

jeg skal møte 2 av de i morgen. så jeg kan spørre de da.

for jeg har aldri satt spørsmålstegn ved det.

Skrevet

litt lenger oppe skrev du at du lar barnet ditt ligge lenger enn 7 min å grine når hun er håpløs, og at du heller går en tur uttafor huset i stedetfor..det reagerer jeg på. De fleste barna gråter litt når de skal legge seg, litt sutring fordi de er trøtte, da er det ikke alltid noen god idè å ta de opp, men hylskriking derimot, i flere minutter, og en mamma som går ut av huset....hm.

Skrevet

herregud, jeg snakker jo om trøtt griningen, jeg hører jo når det er noe, når hun illgriner. da er det jo andeledes, men jeg kjenner ungen min, og hører forskjell på de 2.

Skrevet

Først må jeg si meg enig med kozy på denne.

Og så må jeg legge til at vesla her ikke får ligge og gråte. Har aldrig fått det. Men selv om hun har fått mye kos så har hun lært seg og sovne av seg selv, uten gråting. Så det er ikke umulig og lære barna og sove uten skrikekur.

Skrevet

En dårlig mamma er du vel ikke, men jeg synes det var unødvendig å gå på butikken. Men vi lar ikke vår gråte seg i søvn helt alene. Da får vi heller bruke opptil 30 min med han på rommet, sånn at han sovner godt med en trygg følelse av at vi er tilstede for han. Men der er vårt valg. Driver ikke og pakker han inn i bobleplast som noen her inne sa. Men at han er trygg er ett alfa og omega synes jeg!

Skrevet

Det kommer selvfølgelig ann på hvilken type skriking det er vil jeg si. Gutten min må noen ganger ligge å klage/gråte litt for seg selv før han sovner, men går alltid inn til han med jevne mellomrom (maks 5 min mellom hver gang). Andre ganger sovner han derimot av seg selv.

Men jeg mener at om man hører på ungen sin hvilken gråt det er, noe jeg gjør når jeg legger han, så kan man la han grine litt om han trenger det. Min kan bli sutrete og sinna om det blir for mye klemming og dikking til tider.

Barn er forskjellige, så man må gjøre det som passer barnet best.

Skrevet

Får vondt av babyen din. Eneste du oppnår med en så liten unge er usikkerhet og angst når hun blir liggende alene over så lang tid. Altfor liten for skrikemetoden.

Hilsen en som ikke har sovet en eneste skikkelig natt på 7,5 mnd.

Skrevet

For så små barn er skriking faktisk et nødsignal. Og når foreldrene ikke reagerer på disse utrolige sterke beskjedene h*n sender ut, kan det føre til nervøsitet, urolighet og usikkerhet hos barnet senere. Og så lurer jeg selvfølgelig - var ungen alene hjemme??? Selv om det var snakk om 7 minutter, ville jeg aldri forlatt ungen...

Skrevet

juniprinzessin

Gidder du NOENGANG å lese hele tråden før du svarer?

Skikkelig lei av dine veldig lite gjennomførte innlegg.

Skrevet

**shakennotstirred**

Jeg tror du har et merkelig problem som jeg ikke helt kan hjelpe deg med, er jeg redd. :-) Skikkelig lei av mine veldig lite gjennomførte innlegg? Jaså, visste da vitterlig ikke at jeg hadde så mange av dem, og iallfall ikke som du hadde lest, da jeg ikke kan huske nicket ditt. Men du er kanskje en av dem som må poste sine meninger som evig anonym? Eller en av dem som har forskjellige nick og bytter mellom dem som det passer deg?

Denne tråden hadde over 40 svar, og jeg var i utgangspunktet bare interessert i å skrive hovedpoenget mitt, at et barns nødsignaler ikke bør overses. Det skrev jeg basert på hovedinnlegget, og følte derfor ikke behov for å lese absolutt alle svarene. Etter at jeg hadde skrevet det, kom jeg på å spørre om ungen var alene hjemme. Det var bare et spørsmål og ingen utskjelling, så hva var det som gjorde at du måtte frem med surleppa? Har du en dårlig dag? :-)

Skrevet

Ahaaa... Har sjekket ut noen av de tidligere innleggene dine, og diagnosen din er klar. Du er en typisk wannabekrangler, men du holder deg på Skravle og Småtroll fordi du vet at du ikke kommer opp mot kranglerne. ;-)

Så dessverre søta - du kommer til kort, selv om det var et artig forsøk. Hehehe ;-)

*Kooos*

Skrevet

Du er her, men svarer ikke - lat med scrolleknappen du også? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...