Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Babyen på 5 måneder skal sove i egen seng. Hun gråter og jeg har gått inn og ut 3 par ganger. Siste gangen så satt jeg 7 min til neste gang jeg skulle gå inn, men jeg orket ikke høre på hylingen så jeg gikk en tur på butikken. Jeg var tilbake innen de 7 min var gått og da sov hun. Er jeg en dårlig mamma? Har så dårlig samvitighet.
mamman til nyttårsbarn Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 ærlig talt - gått en tur på butikken!!! D er jo mye som kunne skjedd på den tiden!!! Ville nok heller tatt meg en tur på verandaen - og 7 min. skriking d får du jammen tåle når du først har fått barn!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 nei du er ingen dårlig mamma. Hvorfor spør folk seg selv om det så mye her inne? Du gjør både deg selv og barnet ditt en fremtidig tjeneste ved å skape faste rutiner. Håper jo ikke du gikk fra babyen din helt da for det bør du ikke. 5 mnd er litt ungt å begynne med den rutinen, men har du først begynt så bør du ikke slutte heller.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 hm, dårlig mamma?det var vel ikke lurt å gå i butikken mens lillejenta på 5 mndr lå hjemme og grein.
2 søte Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 på verandaen eller butikken, blir da ett fett det da! ikke hver så hysterisk du 'mamman til nyttårsbarn'. du må jo ta i betraktning at når en kan gå på butikken på 7min så er jo den innafor rekkevidde. du HI, jeg syns ikke du er det. om du føler deg ok med det så går det nok bra:) jeg lar min ligge lengre jeg og skrike når hun er håpløs, stikker uttafor en tur istedet. det eneste som gjelder er at du har det bra med deg selv for de valgene du gjør. drit i disse overhysteriske mammaene her inne som helst skulle ha pakket ungen sin inn i bobleplast!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Gå en tur i butikken når babyen ligger hjemme å hylskriker er vel ikke akkurat det smarteste du har gjort da, men... Når mini hyler hysterisk hender det han mister pusten, så gå en tur på butikken da hadde i allefall ikke jeg gjort
Stratos med 3 barn Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Unnskyld, men dette er første gangen jeg sier; ja jeg synes faktisk den var altfor drøy!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Nei dette syns jeg var helt forferdelig! Jeg er helt i mot "skrikekur", og hvis det skal gjøres så bli nå i hvertfall i nærheten! Herregud, du kan ikke være gamle jenta...
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 nå kjenner jeg faktisk at jeg blir litt irritert, du seier: det eneste som gjelder er at du har det bra med deg selv for de valgene du gjør..... når man har fått barn så setter man automatisk barna foran seg selv, hva med barnet da, som lå der og grein i 7 min???????hun er 5 mndr!!!og hva mener du med at hun er håpløs? får gåsehud over hele kroppen! nå blir jeg sikkert hengt, og det må jeg tåle! en ting er at man går en kjapp tur på butikken mens babyen sover, men fordi hun griner????skjerp dere.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Jeg synes ikke du er så veldig snill som lar en 5 mnd gammel baby gråte alene over flere minutter, så små babyer skjønner ikke at du bare er rett om hjørnet og eier ikke tidsbegrep. Skrikekuren egner seg bedre for babyer som er litt eldre og forstår at mamam eller pappa ikke er borte for evig og alltid når de forlater rommet, for det forstår ikke en så liten baby. Er min mening. Regner ikke med du lot babyen være alene hjemme heller i de 7 minuttene?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #12 Skrevet 25. juni 2007 Det var andre i huset da. Det er jo bare jeg som er mammaen som ikke orker og høre på gråtinga.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. juni 2007 #13 Skrevet 25. juni 2007 men da var det ikke såååå ille:)puh, ¨nå pusta i alle fall jeg letta ut:)men om sant skal sies, er ikke for skrikekurer heller jeg da.
2 søte Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 jeg regner og med da at butikken er rett attmed huset/leiligheten da. er den utav synet ja da er det greit det er litt drygt. men å ha skrikekur på barnet sitt er et valg en tar. jeg har gjort det fra hun var liten, men nå og, jeg kan lett gå ut å ta meg en røyk mens hun ligger i sengen og skriker fra seg. halshugg meg den som vil! jeg bryr meg ikke for eg vet det at mitt barn har det godt med meg og at jeg er en god mor! det jeg syns er nesten på nippet til barnemishandling er dere som lar ungen bli 6mnd, men konstant oppmerksomhet når han begynner å knitre og for så ved 6mnd alderen plutselig la ungen måtte ligge å grine i 10min!! men herregud det blir da folk utav de ungene og selv om jeg (ogflere) syns det er hårreisende!!
ScaryMama Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Helt enig med januarjenta vår! Lettet over at andre var i huset, men samtidig i mot skrikekur, særlig på en som bare er 5mnd. og ikke vet at ting fortsetter å eksistere når man ikke ser dem.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 Har du hørt om at det finnes en annen måte å gjøre det på også? Så slipper du all den griningen og all den "kjempe gode" samvittigheten...
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. juni 2007 #17 Skrevet 25. juni 2007 på nippet til barnemishandling?dess eldre barne er dess mer forstår det. uansett, jeg lar ikke barnet mitt på 6 år ligge å grine seg i sølv heller jeg...er ikke tilhenger av sånt. Har man fått barn så har man fått barn... det er alltid en grunn til at de griner. lenger nede på siden har anonym skrevet at det var folk i huset da hun gikk i butikken, og da er hun aldeles ingen dårlig mor.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 Nei det har jeg ikke. Vil du fortelle? Føler at jeg har prøvd alt.
2 søte Skrevet 25. juni 2007 #19 Skrevet 25. juni 2007 nå vet jeg ikke helt om dette er til meg men jeg svarer likevel.. eg er ferdig med skrikekuren, den fikk jeg unnagjort før hun var 6mnd og nå er det skjelden skriking. og om det er så lar jeg henne ligge. dette er det som fungerer best på mitt barn, og jeg har ikke dårlig samvittinghet for det valget jeg tok da.
OsloMor Skrevet 25. juni 2007 #20 Skrevet 25. juni 2007 Synes ikke du er slem eller en dårlig mamma. Du ønsker vel bare å lære barnet ditt å sove, helt naturlig syns jeg da. MEN tror kanskje du oppnår bedre resultater dersom du venter 4-6 uker... LYKKE TIL:-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #21 Skrevet 25. juni 2007 Gi barnet ditt den nærheten den trenger og griner etter, så vil h*n sakte men sikkert bli så trygg at h'n sovner av seg selv. Ting tar tid, må læres og erfares (av babyen)! Etter 7 mnd var det ikke lengre noe problem for oss og han har aldri grini alene. Trygg og god er han nå, uansett hvor han skal sove.
mednr5imagen Skrevet 25. juni 2007 #22 Skrevet 25. juni 2007 Hvis det betyr at barnet ditt lå alene i huset mens du var på butikken, så husk at det pr dags dato er ulovlig å forlate huset mens barn er alene i det....hvis det da ikke har seg sånn at butikken er nærmeste nabo....Ellers vil jeg si at vi mødre merker fort når det er noe i veien med barnet, eller om det rett og slett ikke vil sove....synes det er helt greit å venne barna til å sovne selv i den alderen uten for mye dikkedarier...synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at barnet ditt lå å grein i 7 min..men jeg ville nok tittet innom det hvert 5 min..så vet de at du er der
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 25. juni 2007 #23 Skrevet 25. juni 2007 herlighet, har du prøvd nærhet, synging osv? siden du sier at skrinking fungerer best..
mednr5imagen Skrevet 25. juni 2007 #24 Skrevet 25. juni 2007 Ser nå at det var andre i huset....Thank God Prøv 4-5 min istedet...ser at folk skriver at ungene ikke vet du kommer tilbake...men jeg har hørt at så små skjønner du gjør det,hvis du gjør det med gjevne mellomrom....har jeg nå hørt da
2 søte Skrevet 25. juni 2007 #25 Skrevet 25. juni 2007 selvfølgelig har jeg prøvd det. og selvfølgelig vet jeg det at hun ikke har vondt, sulten, bleie, kos. hun er trøtt, og da fungerer det å gi henne litt fred..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå