Gå til innhold

Har dere funnet navn til babyen?


Gjest

Anbefalte innlegg

vi sliter så utrolig med jentenavn denne gangen!

sist gang kom jentenavnet av seg selv, men guttenavn var vanskelig (heldigvis ble det ei jente, så det ble jo ikke noe problem).

denne gangen er det omvendt: guttenavnet har vi klart, men greier ikke finne fine jentenavn! denne gangen må vi jo tenke på at navnene skal passe litt sammen også..

vi har ikke visst hvilket kjønn det ble noen av gangene!

 

har dere det klart nå, eller sliter dere litt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har hatt det klart leenge;) David eller Stina;)

 

lykke til, hehe, det er ikke lett å finne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det skal jammen være sant!

har lest igjennom alle navne bøker/guidre jeg kan finne, men neida...

dette barnet får nok ikke navn før vi MÅ sende inn papirene til folkeregisteret, hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi hadde heller ingen problemer sist med å finn navn, denne gangen er det mye vanskeligere..

 

Vi har Helene som favoritt om det blir en jente..

 

Men, nå sa de på ultralyd at det kommer en liten gutt da, hatt noen samtaler om det på kveldstid nå, men hakke peiling rett og slett..

Vi finner nok ut av det, fortsatt god tid vaffal, 90 dager igjen idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten skal hete Svein etter farfaren sin. Hvis det mot all formodning skulle bli en jente, skal hun hete Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal hete Martin.

 

For oss kom det naturlig med namn både denne gangen og sist gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin var favorittnavnet mitt, men vi ble aldri enige. Så kom navnet Thomas som jenta mi på 8 år har bestemt seg for. Men faren er engelsk og i hans familie er det tradisjon med to navn så til slutt så endte vi på Thomas Edward.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en prinsesse her med navnet Bente Martine.

Liker navn som ikke er helt poppis, da er hu litt unik og ikke 1 av 3 i klassen med samme navn ;-) Og selv om noen synes Bente er litt 'gammeldags' (kjenner bare jenter på min egen alder som heter det) så blir det sikkert pop igjen etterhvert... hehe. Vi synes nå hvertall navnet er veldig søt da og har vært enige om det leeeenge!

De 3 andre barna mine har også navn som ikke alle heter, men allikevel er vanlige norske navn.

Martine er oppkalt etter mormor.

 

Blir det mot all fordmodning en gutt allikevel, så har vi ikke peiling! Har ikke tenkt på guttenavn i det hele tatt, siden jeg har fått bekreftet av 2 gynekologer at det er jente der inne ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg elsker navnet STORM, men typen er engelsk så det hadde ikke blitt noe kult med "Ståååm"

 

Vi får jente uansett og hun skal hete Frida. Neste blir Julian Matheo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal hete Odin:o)

Vi var litt uenig i jentenavn, men 3D viste en liten gutt så da var saken grei:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jordmor har rett, så blir det ei lita jente med navn Hedda her.

Skulle det allikevel bli gutt, får vi ta det når det kommer.

 

Synes forøvrig at folk kan være ganske uhøflig når det gjelder navnevalg. De fleste sier at de synes det er et fint navn, uansett om de mener det eller ikke. Men særlig nærmeste familie, som kanskje tørr si litt mer, kan uttale ting som "Hæ, Hedda. Mener dere alvor?" Synes det egentlig er ganske sårende. Ja, vi mener alvor, og vi synes det er et fint navn. Som i tillegg passer sammen med navnet til storebror, Sigurd. (som forøvrig de samme personene heller ikke likte da vi fortalte at han skulle hete det for noen år siden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybermom♥

 

hadde samme "problemet" da tantebarnet mitt ble født. foreldrene mine syntes ikke navnet jenta fikk var spesielt fint..

jeg (HI) luftet et guttenavn til dem her en dag, men det ble bare snakket bort og foreslått andre navn isteden, da skjønner jeg jo at dette ikke var noen favoritt.. men da jeg nevnte dette med tantebarnet mitt sitt navn for dem sa de at de nå syntes det var fint!

så det har nok bare med vane å gjøre. jeg tar iallefall ikke innover meg at de ikke syntes mitt guttenavn er fint, om det blir det=) det sa jeg til dem også, og de var egentlig enige i dette.

så når gullet kommer og får navnet skifter de nok mening tenker jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter Philip Nicolai :-) Flere i familien som har reagert på ditt og datt. Men alle har jo forskjellige assosiasjoner til div navn å det er nok derfor de reagerer. Vi derimot er storfornøyde :-)

Storesøster på nå 13,5 mnd heter Isabell Victoria :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, den lille frøkna i magen skal hete Stella Christiane..

 

Fått bekreftet 2 ganger at det er jente ( ordinær og 3D UL ), så guttenavn er ikke så aktuelt å tenke på om dagen.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sliter veldig med guttenavnet her i gården, og vi venter vår første. hvilket kjønn det er, vil ikke vi vite.

 

jentenavnet satt med engang nesten.

og ifølge ei venninne av meg, siden jeg fant jentenavnet med engang ++ andre ting, så kan det være ganske så stor sannsynlighet for at det er jente jeg får. men jeg tror ikke noe på det der.

Artig er det uansett, navnet kommer når barnet ligger i armene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal hete Morten Matias. Oppkalt etter bestefedrene sine. Har ei jente fra før som heter Sylvia Sophie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi får sansynligvis ei jente som skal hete Amelia. Vi var inne på Amalie først, men så kom vi over Amelia istedet, så det blir hun hetenes:-) Var på Oscar dersom det skulle bli gutt, men det tyder på at det blir jente og rosa ting er kjøpt inn...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...