Silje og Vaniljebollene Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Vi hadde sånn at jeg bestemte på eventuell jente og sambo på gutt. Jeg vant. Hvordan gjør andre det?
LisaColli Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 jeg skrev liste over navnene jeg likte, og sambo sa ja eller nei (fordi han ikke hadde noen forslag selv). og så ble vi enige om et par favoritter, og da snuppa kom var det liten tvil:)
selfangerkjerringa Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Vi var veldig på at vi begge måtte like navnet. Ikkeno "hver sin tur"-greie. Så det ble en del jobbing ja... men nå har vi to flotte jenter med hver sine perfekte navn Med mini var vi egentlig bestemt på et enkeltnavn, men 2mnd før termin ble gubben plutselig usikker. Da trakk jeg meg også - vi kunne jo ikke gi jenta et navn som en av oss ikke var helt ikker på... han kom med et par alternativer, og da jeg foreslo å ta det ene som hovednavn og det opprinnelige vi tenkte på som mellomnavn så slo vi til. Vi venta til jenta kom ut - og heldigvis passet hun perfekt til navnet
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Kompromiss begge gangene. Bedre at vi valgte et navn begge likte enn at den ene trumfet viljen sin igjennom. Hva sier du den dagen dere venter gutt og samboeren din velger tidenes styggeste navn? Du "vant" jo sist og avtalen gjelder vel selv om han velger navn...
Gjest -<<- Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Kona bestemte eldstes, jeg deltok i diskusjon - var ikke helt min unge på det tidspunktet. Yngstes bestemte vi sammen.
Skilpadden Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Vi var enige om navn, men begge jentene har navn jeg har foreslått. Han hadde ingen forslag.
<3 + <3 + ? Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Vi hadde to guttenavn som vi likte....og da jeg sa på fødestua at jeg ville han skulle hete Ludvig var det greit liksom
chill+enda en til Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Jeg fant navnet i navneboka, hadde hørt det før også, for flere år siden. Faktisk et av de få forslagene mine som han likte. Vi hadde et par andre alternativer vi var enige på, men da mini kom ut så var han enkelt og greit Viljar, passet perfekt
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Vi skrev lister og plukket ut de navnene fra listene som begge likte og gikk og grublet på de og strøk ut etterhvert. Satt igjen med et par navn til sist og diskuterte og ble enige..
Gjest Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Sambo hadde ingen forslag.. Så jeg skrev opp ei liste med navnene jeg likte.. Så fikk han se på de! Jeg satt og håpa han skulle like Oliver.. Men neida. Ble Emil etter mye om og men da. Og det passer mini perfekt og egentlig :-)
Gjest irismor Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Samboeren fant navnet og sammen bestemte vi at det skulle vi ha.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. juni 2007 #15 Skrevet 24. juni 2007 Sambo har alltid sagt at om vi får gutt så skal han ha med navnet til sambo.. Så var det igrunn jeg som bestemte andre navnet... Jentenavn skulle jeg få bestemme om det ble jente..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 24. juni 2007 #16 Skrevet 24. juni 2007 Begge to. Men det er jeg som har funnet navnene, men begge var enige. Syns det blir litt feil hvis èn skal bestemme.
Storebror & Lillesøster Skrevet 24. juni 2007 #17 Skrevet 24. juni 2007 Vi skrev begge ned navn og var slettes ikke enige,men ble det etter hvert,jeg så på hans liste og han på min og vi størk ut de som vi ikke var aktuelle,og kom frem til det navnet som gutten heter i dag,det likte vi faktisk begge,fra begynnelsen av men jeg hadde litt mer lyst på et navn som ikke var så vanlig som Kristian,men rart med det,når jeg se på lista i dag er det ingen av de andre som passer,så vi valgte nok rett og begge ble forøyd....
pøber´n & je Skrevet 24. juni 2007 #18 Skrevet 24. juni 2007 Jeg ga gravøren og de to guttene hans 4 navn, og så fikk de velge ut av de. Så da var det vel egentlig de som bestemte.
olla Skrevet 24. juni 2007 #19 Skrevet 24. juni 2007 Vi ble enige, jeg skrev en liste med sikkert 10 navn, han hadde kun noen få. Så leste vi de opp, tyggde og smakte på de litt, og ble etter hvert enige. Ikke noe for at en velger alt etter om en får gutt eller jente.
Honningmelon Skrevet 24. juni 2007 #20 Skrevet 24. juni 2007 Jeg laget en liste med maaange navn, så ble vi enige sammen om hvilket av de navnene vi ville ha. Så det var jo et av mine navn vi valgte på begge barna, men vi var begge enige om de navnene vi valgte.
--arkin-- Skrevet 24. juni 2007 #21 Skrevet 24. juni 2007 vi hadde noen forslag hver og så ble vi enig om ett navn av de forslagene vi kom med
Nicita73 Skrevet 24. juni 2007 #22 Skrevet 24. juni 2007 Jeg har alltid vært opptatt av navn, så jeg hadde lista klar, ba sambo streke under de han likte, lista kom tilbake uten en eneste strek, han likte ingen av de, blæ. Jentenavn var vi helt enige i, men det viste seg at det var en liten gutt i vente. Vi gav han først ett navn, men det føltes ikke riktig, så han fikk det navnet hans storebror ønsket han skulle ha.
Marolla Skrevet 24. juni 2007 #23 Skrevet 24. juni 2007 Jeg foreslo, og han sa ja eller nei. Så vi satt med ett navn til hvert kjønn. Og så kom han med et ønske om at hvis det ble ei jente så kunne hun ha et mellomnavn som ble etter farmora hans. Jeg likte ikke navnet på farmora, så da mikset vi litt slik at navnet ble en kombinasjon av min farmor og hans farmor. Så nå har vi ei lita Kaja Martine.
kajak&Daniel Skrevet 24. juni 2007 #24 Skrevet 24. juni 2007 Vi har i utgangspunktet veeldig ulik smak. Jeg foreslo noen navn og han noen, men de fleste var navn den andre ikke likte. Etterhvert skjønte han litt mer hvilken smak jeg hadde og foreslo navn som han likte som var nærmere det jeg likte.. Jeg bad han sette opp de fem navnene han likte best(av navn som jeg også kunne godta). Av de fem navnene valgte jeg de to jeg likte best. Jeg hadde egentlig lyst til at han skulle hete Tobias, mens de som var igjen på lista til kjæresten min var Jonathan og Daniel.(Jonathan var i utgangspunktet mitt forslag, mens Daniel var hans forslag). Da lillegutt var 3 dager gammel(hadde ikke fått snakket med kjæresten min før, for mobilen min funket ikke..:-( ) ringte jeg han og spurte om han fremdeles mente Tobias var uaktuelt. Det mente han, så da bad jeg han velge det han likte best av Jonathan og Daniel. Så da ble det Daniel da.. Det navnet er vi egentlig veldig fornøyde med begge to. Jeg bestemte etternavnet da. Vi var jo også uenige der, og han liker vel fremdeles ikke etternavnet han.. men men...
Fisk med CV Skrevet 24. juni 2007 #25 Skrevet 24. juni 2007 Jeg! Så har jeg også vært alene siden jeg var 3mnd på vei. Mitt etternavn også, så her tok vi helt av i svingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå