Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #26 Skrevet 24. juni 2007 de har noen rare meninger disse motstanderene ja, jeg er ikke enig at det er drap sá lenge det skjer i rette tiden, drap er vell ikke rette ordet uannsett. á adoptere bort er ikke bare bare.. okei det her er en sak for disse motstanderne: en kvinne blir gravid, skjuler det hele graviditeten for alle hun kjenner, klarer á gjemme dette i 9 máneder, men sá kommer födselen á hun föder hjemme, etterpá tar hun dette barnet á ruller det inn i et teppe á kaster det i söppla, á i ettertid later som ingenting.. da kommer spörsmálet: hva er da viktigst? at hun kanskje skulla tatt den aborten for 9 máneder siden , som hun kunne, men ble stoppet av dere motstandere som stod utenfor abort klinikk, eller at hun gjennomförte dette á la den i söpla for á dö.. litt i det dristigste laget kanksje, men et godt eksempel for det har faktigst skjedd!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #29 Skrevet 24. juni 2007 Hvis du klarer det, se fullstendig bort i fra at grensen for abort er satt til 12 uker her i Norge. Når mener DU at et embryo slutter å være en celleklump, og begynner å være en baby? Hva burde kriteriene være? Synes DU? Hva kaller DU å avslutte et liv som nettopp er påbegynt? Bare nysgjerrig, siden det er en del som er så bastante i sine holdninger og meninger (og da snakker jeg ikke om abortMOTstanderene...)
M&MH Skrevet 24. juni 2007 #31 Skrevet 24. juni 2007 Jasså, enda en idiotisk abortMOTstander! Bombe...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #32 Skrevet 24. juni 2007 En kan jo bli gal av å høre på besserwissere fra begge leire som uttaler seg i hytt og vær. Har dere selv tatt abort? Vet dere at det finnes like mange grunner som det finnes aborter? Tror dere valget er enkelt, smertefritt og noe man blir "ferdig med"??? Jeg havnet i en alldeles håpløs situasjon, vil ikke gå nærmere i detaljer her, og valgte abort. Så ingen annen utvei,DEN gangen. Akkurat da var det mitt riktige valg, da jeg viste at omstendighetene rundt meg gjorde at jeg ikke ville kunne bli en god mor på dette tidspunktet. Jeg tenkte først og fremst på barnet, kanskje dette høres sykt ut for motsanderne, men sånn var det. Det var ikke enkelt, det var ikke prevensjon, det var krise.Og , ja , man sliter i ettertid. Nå er livet bra, jeg har utdannelse, jobb, mann, økonomi til å ta meg av babyen vår,familie og gode venner. Vi gleder oss veldig til barnet kommer, og det er ønsket. dette er kriterier som jeg mener skal være til stede når man skal ha barn, det skal være elsket og ønsket. Ikke døm andre, ingen vet hvordan andre har det uten å ha vært der selv.
M&MH Skrevet 24. juni 2007 #33 Skrevet 24. juni 2007 godt sagt, anonym over. Og jeg har også dessverre måttet ta abort en gang!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #34 Skrevet 25. juni 2007 d er nok mange som har tatt abort i løpet av livet....men er ikke noe di fleste velger å prate om tror jeg...synd at dere har måttet oppleve d da!!!
M&MH Skrevet 25. juni 2007 #35 Skrevet 25. juni 2007 Nei, for å si det sånn tror jeg de fleste som har måttet oppleve abort ikke unner andre å gå igjennom det samme. Men jeg personlig har måttet snakke mye om det, for å komme over det. Det er ingen lett avgjørelse!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #36 Skrevet 26. juni 2007 Jeg synes ikke man skal sette barn til verden som man vet man ikke klarer å ta ansvar for eller ønsker seg for den del. Det er viktig for barnet å være ønsket. Desværre er det ofte de kloke som har omløp som tar abort, disse kunne sikkert klart å ta vare på barna sine, mens de som har mindre mellom ørene føder i vei og aldri burde hatt barn i det hele tatt. Ikke noe er værre enn å føle seg uønsket. Og disse lettvinte løsningene som abortmotstanderne kommer med er jo helt i det blå. Aborter har vært foretatt til alle tider men takk og lov er det lovlig og kvinnens valg i Norge. Stakkars de kvinnene som fortsatt må kjempe med strikkepinner og infeksjoner. Ja til selvbestemt abort og nei til abortmotstandere!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #37 Skrevet 26. juni 2007 Har tatt abort en gang og ikke angret et sekund. Ble gravid med en mann som ikke kunne ta ansvar for økonomi eller andre ting. Ja så var jeg dum da som beit på. Men ikke tale om at jeg skulle sette et barn til verden som alenemor. Det barn jeg ikke ønsket meg overhode. Så kan man si at: dumt av deg som ble gravid da! Men legen sa til meg at det var umulig fordi jeg hadde cystisk ovarie syndrom. Så jeg satt der da. Men jeg vet med hånda på hjertet at det var riktig avgjørelse. Det er ikke slik i dag at jeg tenker på at jeg kunne hatt et bar på så og så mange år. For meg var det lett og håper at andre i en slik situasjon IKKE har dårlig samvittighet. Og til de som mener det er LIV da når hjertet banker. Det er CELLER!! Akkurat som en svults som lever og formerer seg og lever i beste velgående. Uten sammenligning forøverig da.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #38 Skrevet 26. juni 2007 celler akkurat som en svulst..du er jo faen meg helt blokkert i huet ditt...fint for deg da at du ikke har angret et sekund på den avgjørelsen du tok....d var din avgjørelse å ditt synspunkt,andre tenker noe annet om den cellen å er i mot abort...abort er ikke et prevensjons middel for folk som er oppegående å som ikke er utsatt for incest å andre fæle ting...d fins ting som kan forhindre graviditet!!! ja er nok mange som har hatt d tøft me en sånn avgjørelse å d er greit,di står for sine handlinger å har vel sine grunner men trenger vi abortmotstandere synes at d er greit for d om?? helt greit at folk mener vi er trangsynte å tette i huet....
Lunalill Skrevet 26. juni 2007 #39 Skrevet 26. juni 2007 Veldig godt sagt anonym over:) Har selv måttet ta abort, det er nå 10 år siden, og det var et veldig vanskelig valg,... Men da var det ei veninne av meg som var "abortmotstander", som blei veldig sint på meg for at jeg tok det valget, hun snakket om drap osv.... Men når hun selv blei gravid ca 1 år etter, med en mildt sagt ubrukelig mann, og kommer til meg i 7 mnd og sier at "nå skjønner jeg hvorfor du tok abort"... Og at hun angret på at hun ikke hadde gjort det før.... Uansett det jeg skal frem til her er at jeg synes ikke folk har noen rett til og rakke ned på andre, uten at de veit hva det gjelder og er snakk om... Alle kan havne i en sånn situasjon der de er nødt til og ta et valg på en sånn vanskelig avgjørelse...
*Vi blir 5* Skrevet 26. juni 2007 #40 Skrevet 26. juni 2007 jeg lurer bare på en ting jeg...kvinner som blir gravid etter voldtekt og slike ting...er det ikke liv i magen deres da?Er det bare LIV i barna til kvinner som tar abort av grunner som: dårlig råd,psykiske problemer, for ung eller de som rett og slett bare ikke vil ha barn. osv.. Jeg har bare aldri skjønt det der..det er da like mye et barn selv om det er et resultat av voldtekt..er det ikke det? Enten eller i denne saken mener jeg! Jeg er forøvrig kjempe glad for at vi lever i et fritt land hvor kvinnen kan bestemme over sin egen kropp og sitt eget liv! Ja til selvbestemt abort!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #41 Skrevet 26. juni 2007 gå inn på abort.no, så skjønenr du hvorrfor jeg er imot abort
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #43 Skrevet 26. juni 2007 dere vet vell at de videoene som er pá abort.no er lagt der av abortmotstandere, á de videoene er lagt der for á skremme, á det er ikke virkelige aborter, det er fra folk som har mistet, som de har filmet, for á rett og sett skremme.... bare skjekk det opp, det stemmer!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #44 Skrevet 28. juni 2007 di videoene er ekte...d er jo sånn en abort foregår......stakkars små...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #45 Skrevet 28. juni 2007 Det er noe jeg lurer på!Dere abortmotstandere, dere sier det bare er å bruke prevensjon. Hva med de som faktisk brukte dette, men det ikke fungerte!(Dette har jeg opplevd selv, ble gravid på P-piller)?Det høres ut som alle de som sitter i en slik trist situasjon kan takke seg selv, fordi de ikke brukte prevensjon. Men det finnes faktisk de som passet på, men LIKEVELL havnet i denne knipen!Hva med de????
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #46 Skrevet 28. juni 2007 haha - ja, de videoene er ekte og i morgen skal jeg bygge et hus på månen! Velkommen skal dere være!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #47 Skrevet 28. juni 2007 Denne diskusjonen gikk forholdsvis greit for seg - med saklige svar, tross abortmotstandere. men det er når sånne som deg - som legger ut linker til nessas juge-sider, det er da jeg TOTALT MISTER RESPEKTEN for andre mennesker. Du er en maur under min såle!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #48 Skrevet 28. juni 2007 er d mulig....går d ikke ann til å legge denne tråden på is snart...er så mange usaklige svar her inne,skulle tro folk var mer voksne å oppegående enn å drive me dette..skjønner ikke vitsen me å diskutere d en gang,kommer jo ikke noe godt ut av dette her for di som er i mot abort uansett å motsatt vil jo aldri bli enige om noe uansett å ingen av partene respekterer hverandre....triste greier dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå