Gå til innhold

Er dere rasister? Er jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er norsk selv, og er mere skeptisk til nordmenn. Høres kanskje rart ut, men føler ofte at utlendinger er mye hyggeligere, åpnere og at jeg vet hvor jeg har dem. Nordmenn er generelt redde for hverandre og utrolig redde for hva andre måtte mene og tror om dem. Derfor det er mye angst i denne kulturen. Synd egentlig. For tror nordmenn generelt over er veldig snille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Kanskje ikke rasist.. Men har ikke sansen for sterkt religøse muslimer bosatt i Norge som ikke følger lover og regler for dette landet.De gifter bort døttrene, begår æresdrap, omskjæring, kjønnsdiskriminering(kona hjemme, mann på jobb, hun får ikke jobbe)

kona får ikke lære seg språket, dattra får ikke ha norsk kjæreste osv osv. Alle er selfølgelig ikke slik! Men nå snakker jeg om de sterkt religiøse.. I realiteten er de jo sånn. Synd men sant! Norge og muslimske land er jo to forskjellige verdener nesten. Så når de får lov til å oppholde seg i dette landet, synes jeg de bør forholde seg til normer, lover og regler som gjelder HER og ikke der de kommer fra.

Så ja.. Jeg er litt skeptisk på muslimer. Men kjenner jo selv noen som ikke er sånn i det hele tatt. De har intergrert seg kjempegodt i det norske samfunn... kona jobber og tjener egne penger, far i huset jobber, ungene går på skole, dattra får velge selv hvem hun vil date(hun er 20) osv.. De skjønte at de ikke kunne ta med seg sine skikker hit til lands. Skikker er jo greit å ta med seg, men ikke skikker som ikke godtas i Norge.

Veldig rotete skrevet ser jeg.. Sikkert ingen som skjønte hva jeg mente heller :P

Skrevet

Syns det er utrolig trist jeg med så mye fremmedfrykt ute blandt folk. For meg betyr det lite hvilken farge folk har i ansiktet eller hvilket språk de snakker, og jeg har verdens hyggeligste pakistanske naboer og barna våre leker mye med deres barn.

Det eneste jeg er skeptisk til selvfølgelig er å måtte gått alene langs Akerselva en natt i Oslo, da hadde nok hudfarge betydd endel på de jeg møtte. Det kommer av voldtektksbølgen som har vært.

Men nekter å la det gå utover mitt syn på alle andre enn nordmenn fordet.

Skrevet

Jeg gir meg gjerne over. Enten er det sommeren eller så mangler jeg tid og engasjement til å tenke over hva jeg skriver, utfallet er uansett at jeg merker jeg ikke er så dedikert i diskusjoner som jeg vanligvis er.

Mitt trangsyn kommer vel av utallige kommentarer av slaget jeg nevnte tideligere, "jeg er ikke rasist assa, men..." Jeg mister litt tålmodigheten.

Har faktisk ikke problemer med folks trangsyn, mer folks mangel på selvinnsikt.

Om man har et bevisst forhold til hvor man står i de forskjellige sakene, så er det også vanskeligere å angripe ståstedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...