Gå til innhold

Det er så dumt å lese om alle som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... kjenner liv fra de er 9-16 uker på vei!

Herregud. Det går ikke an!!!!!

Fosteret er et par cm stort, og disse kommende mødrene kjenner liv. Aaahhhhh.... det er så idiotisk!

Nå leste jeg nettop om en som hadde kjent liv i uke 13, og hun kjente det til og med utenpå magen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner også liv inne i magen, og utenpå selv når jeg ikke er gravid. Det kalles luft! Og det får du ekstra mye av i begynnelsen av graviditeten.

Tror det er noen som ikke helt har fått med seg det.

Skrevet

Kjente det ikke utenpå før langt uti svangerskapet, men med nr to kjente jeg den lett gjenkjennelige boblingen som bare kunne være babyen min i uke 14.

Tro det de som vil.

Skrevet

jaja,du får mene å tro hva du vil,men jeg har kjent liv fra uke 13.. kjente ikke utapå magen før i uke 19..

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 16...med jm tillatelse som mente det var rart at jeg ikke kjente noe for han sparket i hjerteapparatet. Da var det liksom lov å kjenne etter og siden det har jeg kjent liv hver dag...

Skrevet

Det er så dumt å lese om alle som er så skråsikre i forhold til andres opplevelser.

Jeg kjente liv rundt uke 18 med nummer 1, men så tidlig som uke 13 med nummer to. Dvs. jeg trodde jeg var i uke 15, men ble satt to uker tilbake på ultralyd. Utenpå magen kjente jeg det ikke før rundt uke 22-23 denne gangen. Husker ikke når jeg kjente det med førstemann.

Skrevet

Det er ikke mulig å kjenne liv i uke 13. Man kan forveksle med luft, leamus etc, men barnet er det IKKE. Hallo! Det er noen få cm langt.

Skrevet

Klart det går an. Er nr 2 dette, og i uke 16 kunne vi både se og kjenne det på utsiden. Da hadde jeg allerede kjent bevegelser i et par uker...

(Det hører med til historien at jeg fikk termin flytta 2 uker frem på UL, så ifølge den skulle jeg ha vært 12 uker på vei i starten da jeg kjente liv)

Bare for å prvosere deg litt mer altså.

:-)

Skrevet

*Rister oppgitt på hodet og ler meg skakk*

Ja, tro kan flytte fjell!! Hahaha!!

:oD

Skrevet

Jordmora mi sier at mange føler bevegelse veldig tidlig, selv om fosteret er for lite til å sparke ordentlig. Jeg synes det er dårlig gjort å henge ut andres innlegg på denne måten, bare fordi man ikke kjente det samme selv.

Skrevet

Det var da svært så påståelige vi var da, HI...

Skrevet

Man kjenner vel det man vil kjenne... Luft eller baby = ett fett, hehe

Skrevet

Hvis dere går inn på siden her som heter uke for uke ser dere hva som kan oppleves i de forskjellige ukene. Her står det bl.a. at i uke 13 er barnet 9 cm langt og mor KAN kjenne liv.

Skrevet

Jeg har kjent liv fra uke 13-14 og er førstegangs!!

På Ultralyden ble jeg satt tilbake to uker, og da, den første ultralyden var jeg i uke 16. Da SÅ vi det utenpå magen også. Til og med hun som tok ultralyden så det og sa at her var det en veldig aktiv liten gutt! Så bare fordi DU ikke har kjent liv, betyr ikke det at andre ikke kan det vettu!!

Finnes jo de som ikke vet de er gravide også, de kjenner jo ikke spark i hele svangerskapet. Hvordan vil du forklare de HI?

Bare fordi du kjenner spark/evt ikke kjenner spark så kan ikke andre gjøre det?

Skrevet

BTW man kjenner ikke SPARK til å begynne med, det er en slags bobling, som etterhvert går over til å kjennes ut som en fiskehale som stryker innsiden av magen, og så når babyen er stor nok kan man kjenne spark.

Skrevet

jeg kjente ikke liv før jeg var 22 uker på vei ca med de to første, men med nr 3 kjente jeg det svakt i uke 16 eller 17

Skrevet

Samma med alle som TROR de har fått mage i uke 5... Jeg er 13 uker på vei og har nesten innover-mage. Noen dager ser jeg ut som jeg er 6 mnd på vei, men det er bare LUFT !!!!! :) Dagen etter er den like flat igjen!

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 14 :) Er andregangs.Det er da ikke spark da vettu, det er LIV.

Første gang kjente jeg det ikke før uke 19.

Så teit av HI å legge inn et sjalusi-innlegg bare fordi du ikke klarer å kjenne noe selv!! Moahahahaha. RÅ-teit.

Og forresten HI, "babyen er et par cm"....æh...fra 9-16 er babyen et par cm lang?? Ooops.......

Kanskje du skulle oppdatere deg litt før du legger inn "helt-utrolig-teit-i-hodet-innlegg"??

;)

Skrevet

Kjente liv i uke 13 jeg også. Er andregangs, med andre ord visste jeg hvordan liv kjennes...og når man er nesten 30 år, så vet man forskjell på liv og luft.

Tipper dette innlegget er skrevet av en førstegangsgravid som ikke har kjent liv ennå selv.

Du kan tro hva du vil, jenta mi. men som helsepersonell, vet jeg at det ER mulig å kjenne liv så tidlig. Du skal ikke lære deg å være så bastant. Det er veldig naivt.

Du kan ta en titt på svangerskapskalenderen her på BIM og se når jordmor siri sier det er mulig å kjenne liv.

Stakkars lille påståelige deg, du kommer nok til å få deg mange overraskelser i livet. Men trøst deg med at man blir mindre påståelig med årene ;)

Skrevet

Det er nå engang slik at man kan kjenne liv tidligere når man er flergangsfødende! Vi er alle forskjellige der og!

Skrevet

hehe, litt av en diskusjon detta:) men hva betyr egentlig HI???

Skrevet

En ting er iallefall sikkert...le den som vil. Det er ingen som kan komme å si at det er tull... Jeg trodde det heller ikke før, da jeg med mine to første ikke kjente liv før uke 20, at det gikk ann å kjenne noe i uke 12. Vel... Vi vet jo alle at livmora ligger ulikt hos oss alle, og alle har sine sensitive følera... Men den dagen noen kommer å påstå at jeg har en tarm på fremsiden, like over skambeinet, like bak...ja, det gir jeg meg over og godtar at det kun er luft... Hvis jeg ikke sov i min kroppslære time på skolen så ligger blæra og livmora like over hverandre...og jeg har aldri opplevd luft i blæra.......... Okei...???

Skrevet

Jeg kjente liv når jeg var i uke 5, ja du leste rett UKE 5!!!!HAHAHAHAHAHA

Skrevet

Gud hvor barnslig det går an å bli, HI. Tror du kommer til å få deg noen overraskelser her i livet, du som er å bastant og påståelig. Ung og dum er du!

Skrevet

jaja... godt å høre at noen får tiden til å gå... men ialleverden, og det gjelder ikke bare her... men la no alle få si det de mener uten at det trenger å bli et stort ståhei... Alle er forskjellige, og heldigvis for det. Lykke til alle sammen, og jeg håper at alle blir like interresert i babyen sin og dens velbefinnende hele dens liv lik interessen er for dette forum. Da blir det bra! Forutsigbarhet og trygghet er undervurdert og kan spare alle foreldre for ekstra stress i skolesituasjon og senere liv! Lykke til! Og takk for meg, selv om jeg ikke har bidratt med annet enn å lese innlegg... men nå gidder jeg ikke mere at dette forum på en stund... Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...