Gå til innhold

Hva synes dere om abort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig for kvinnens rett til å bestemme over egen kropp! Hva godt kan det komme ut av å tvinge noen til å få et barn de ikke ønsker? Det blir neppe en god oppvekst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er for selvbestemt abort, ja, men syns det er beklagelig når denne retten misbrukes.

Skrevet

Jeg mener at man må bestemme selv om man vil beholde barnet eller ikke.

Skrevet

Jeg har tatt abort, så er selvsagt for at det skal være et fritt valg og opp til hver enkelt. Mange mener det bør være begrensninger på hvor mange aborter det skal være lov til å ta, men det er jeg overhodet ikke enig i! Kommer man sjuende gang for å ta abort, så er man nok ikke skikket til å ta seg av barn heller.

Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort, men også for at alle skal inn til en samtale i forkant sånn at man vet at kvinnen ikke presses til noe hun ikke vil. Det er en kjennsgjerning at det er svært mange aborter som tas fordi den vordene far ikke ønsker barnet, og det er kvinnen som blir den skadelidende part.

 

Ikke sånn å forstå at jeg ønsker at kvinnen skal overtales til å la være på denne samtalen, men få råd og veiledning som duger. Aborttallene i Norge er alt for høye, og det er mye sorg og smerte man ikke ser i kampen for selvbestemt abort.

Skrevet

Jeg mener det er et personlig valg som ingen andre har noe med.

Skrevet

liker ikke at det av enkelte blir brukt som prevensjon. de fleste vet jo hvordan man beskytter seg. at prevensjonen kan svikte er en annen sak. utover det synes jeg at abort er en personlig sak som man skal slippe å måtte forsvare til enhver tid. er abort riktig for kvinnen så får det være hennes sak.

 

håper jeg aldri trenger å ta den avgjørelsen.

Skrevet

det er opp til vær enkell å bestemme selv. jeg HATER abort da. kommer aldri til å gjøre det med mindre jeg må pga sykdom eller lignende. Å jeg HATER folk som bruker abort som prevangsjonsmiddel. for her i byen er det nemmelig et lass med mennesker som gjør det, pga at de ikke gidder å bruke pillen eller kondom eller lignende.

 

Skrevet

Det er egentelig en privatsak.

Jeg har gjort det, men går ikke akkurat rundt og forteller det til alt og alle. MEN jeg syns det var for "enkelt"..Ble tilbudt samtale med en sosionom(?), men tok ikke mot det. Kunne kanskje vært "tvang" på det.

Jeg angre ikke valget, tenker på det avogtil, men ikke mer.. Det hadde vært en "mare" med den barnefaren... Han har nå 4 barn med 3 mødre, og det lengste varte vel ikke mye mer enn 4-5 år??

Men jeg reagere når folk snakker om abort på lik linje med å bære ut søppelposen...

Skrevet

Det er lett for oss som aldri har vært i en slik situasjon og sitte på vår høye hest og dømme andre.

Jeg vet ikke hva jeg synes. På en side så har du mors valg, på den andre siden vernet om det ufødte liv. I bunn og grunn tror jeg aldri at jeg kunne gjennomført en abort, men det sier jeg nå når jeg ikke sitter i en situasjon hvor det ville vært vanskelig å beholde et barn.

Skrevet

Jeg synes at hver og enkelt skal få bestemme helt selv hva som passer dem best. Så jeg har ikke noe synspunkt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...