Gå til innhold

Hva synes dere om abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo et evigvarende omdiskutert tema.

Selv mener jeg at abort "kun" bør utføres om foreldrene er veldig unge, barnet er dødssykt.. Med andre ord: av nødvendige årsaker.. men det er vel bare av nødvendige årsaker abort utføres??

Eller ja..

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske enig med deg. Men man må jo aldri få illegale aborter igjen, så selvvalgt abort MÅ det være.

Skrevet

Jeg synes at det er noe man selv bestemmer, uansett andres synspunkt. Og at ingen andre har noe med det. Men det er min mening.

Skrevet

jeg hadde personlig aldri klart å gjennomføre en abort....

Skrevet

Er for selvstendig valg.

Hadde selv aldri klart å gjennomføre en abort, men hver og en må kunne få kjenne på og ta de avgjørelsene selv.

Skrevet

Jeg synes det er opp til hver enkelt.

Personlig kunner jeg aldri tatt en abort... det tror jeg ikke at jeg hadde kunnet leve med. Men det er bare meg.

Har en som står nær meg nå som vurderer en abort, og jeg støtter henne uansett hva hun velger. Jeg ser det at dette valget vil være det som er det beste for henne om hun tar det. Jeg stiller meg nøytral i denne saken...

Skrevet

Synes det er ett personlig valg man må få ta ute å dømmes av andre. Personlig ville jeg ikke gjennomført det.

Skrevet

Har selv tatt abort 2 ganger så jeg fordømmer ikke noen,men i dag har jeg aldri gjort det...Mange,menge år siden..

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet i mot abort, men samtidig så har jeg blitt litt rundere i kantene med årene og ser at i noen tilfeller er det det eneste rette. Men folk som har både 2 og 3 og 4 aborter bak seg fordi de har slurvet med prevensjonen har jeg ingen ting til overs for.

Skrevet

Jeg hadde sikkert aldri kommet over en abort uten om det sto om livet. Jeg hadde nok bebreidet meg selv, og aldri blitt helt den samme igjen.....

Skrevet

Jeg synes det er et tema som ikke skal diskuteres - rett og slett.

Det er opp til hver enkelt kvinne, og ofte et veldig sårt tema - derfor tar det seg ikke ut å legge opp til en diskusjon om dette. Mange kan bli såret!

Skrevet

Jeg mener at

- Er mor blitt voldtatt er det greit

- Står det om mors liv er det greit

- Er barnet så sykt eller "ødelagt" at det bare vil ha det vondt til det dør så er det greit

Ellers så er jeg mot

Skrevet

Det synes jeg er en privatsak og opp til hvert enkelt å avgjøre. Er for selbestemt abort.

Skrevet

Jeg ble gravid med en som hadde samboer fra før....vurderte abort kanskje en dag, men fant ut at jeg aldri kunne gjennomført det, uansett situasjonen. Og det er jeg jo kjempeglad for i dag selvfølgelig :-) Har verdens nydeligste tulle!!

Skrevet

Enig med mange over her, ang at det burde være ett selvstendig valg. Kan ikke fordra alle de groteske demonstrasjoene mot abort. Jeg har lite erfaring på området, har aldri gjennomført en abort selv, og hadde ikke klart det, dersom det ikke sto om livet til meg eller barnet. Har heller ingen venninner (som jeg vet!) som har gjennomført en abort. Det er nok for de aller aller fleste ett forferdlig vanskelig valg, som gjerne vil følge dem resten av livet, så igjen, det blir en privatsak.

Skrevet

Har selv tatt abort en gang for lenge siden, og jeg står fortsatt for det valget og har aldri angret. Syntes det er fint at man kan velge det selv her i dette landet, men folk som bruker det som prevansjon har jeg lite til overs for..

Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort, og ferdig med det! Hva jeg selv ville gjort i den situasjonen er dermed fullstendig uvesentlig;)

Skrevet

Hva med mors liv og helse?

Jeg ble anbefalt abort og hadde utvidet rett til det frem til uke 18 pga. medisinske årsaker (man har utvidet rett når mors liv/helse står på spill).

Men.. kunne ikke få meg til å gjøre det og var heller sengeliggende i nesten 9 mnd. frem til jeg ble satt i gang en uke før termin.

Nå sitter jeg her med verdens herligste lille tulle :-)

Jeg er vel ikke abortmotstander.. For for noen finnes det ingen andre utveier.

Noen er syke, noen venter syke barn og noen er for unge og noen er bare ikke i stand til å ta seg av et barn (dårlig økonomi, rusproblemer osv.).

Om disse ønsker å ta abort så bør de få lov til det.

Men.. jeg ville aldri tatt abort selv.

Skrevet

Er for selvbestemt abort - punktum...

Skrevet

Er sterkt i mot abort, med mindre det er fare for mors liv, eller at barnet er så sykt at det ikke vil kunne overleve utenfor mors mage.

Er det snakk om feks downs, så er jeg imot abort.

Er det voldtekt eller overgrep inni bildet, så kan jeg forstå morens valg om abort, men jeg selv hadde ikke klart å ta abort av den grunn(min datter er selv et barn av et overgrep)

Hadde jeg fått bestemme her i landet, så hadde jeg endret reglene, og gjort det slik at ALLE måtte søke om abort, uansett hvor langt i graviditeten de har kommet.

Skrevet

Man må jo søke da, mamma'n til emma, det er ikke sånn at man bare stikker innom sykehuset en tur, for å si det sånn.

MEN alle aborter går igjennom før uke 12.

Skrevet

Ja, klar over det :-)

Men slik jeg mente, var at alle abort saker måtte opp i en nemd, uansett sv.skaps uke...

Skrevet

Tenk alle de grusomme hjemmeabortene som hadde blitt utført da. Selv om vi hadde forbydd det stopper de ikke å gjøre/utføre det, det skjer bare i det stille uten medisiner og sterilt utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...