Gå til innhold

Ul - Redd for å bli skuffa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kanskje veldig egoistidk når jeg sier dette, men jeg gruer meg nesten litt til ultralyden jeg. Jeg vet jo jeg blir glad enten det er gutt eller jente, men det hadde vært ekstra stas med en jente ettersom jeg har en gutt fra før. Er så redd jeg skal bli lei meg om de finner en liten gutt denne gangen å. Og vi skal vite kjønnet om de ser det. Noen andre med tanker som meg eller er det bare jeg som er så grusom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvrofor ikke ta det som en gledelig overraskelse til fødselen da? Jeg for min del forstår ikke alle som SKAL vite det,ta det som det kommer,og jeg vil tro at du ikke kommer til å bli så skuffet når babyen endelig kommer ut,da tror jeg du bare er glad for at det er over,og du blir uansett lykkelig samme hva det blir. Dette er våres nr to og vi har ikke visst det på noen av babyene...mye mer spennende på denne måten! Selvfølgelig får man vel ikke planlagt like mye med tanke på farger og sånn,men hva gjør vel det om babyen har litt nøytrale klær de første dagene da? For jeg vil tro familien kommer til å kjøpe inn "riktige" klær straks babyen er ute...

Skrevet

ikke tenk på det!! når du ser det lille mirakelet der inne blir du hodestups forelsket uansett kjønn!! tro meg:))

Skrevet

Jeg er i tvil om jeg viul vite, vi visste det med første mann. Og det var greit det. Nå tenker vi litt på han også da, å kunne forberede han. Men mannen min er veldig bestemt på å vite det, og jeg klarer ikke å ikkevite om han vet for å sidet sånn. Huff, jeg blir tilnærmet gal av hormonene mine. klart jeg blir glad uansett....

Skrevet

Du er ikke alene! Det kan jeg nok helt sikkert forsikre deg om:) Tror mange har et kjønn de "helst" vil ha. Jeg sier ikke at de blir mindre glad om de får en gutt om de ønsker seg en jente, men jeg tror helt enkelt det er slik det er for mange. Jeg vet ikke selv hva jeg "Håper på", men skal ikke nekte på at jeg hadde syns det var bittelitt stas med ei lita jente, fordi det er så mange gutter her (har 5 søsken der 4 av dem er gutter. to eldre søsken, og tre yngre. Mine to eldre søsken, som er en gutt og en jente, har selv to barn hver som begge er gutter.), men jeg blir ikke MINDRE glad i barnet av den grunn. Tror det er HELT normalt å tenke slik, og det er ikke noe du trenger å ha dårlig samvittighet for:)

Skrevet

Marthe Med Ninjareka!:D

Det er kanskje ikke så uvanlig nei....men jeg skal ikke gi meg før jeg får ei jente jeg. Kommer hun nå...neppe... så blir det fler uansett. Når har du termin? vært på ul?

Skrevet

Tenk på alle de som ikke kan få barn, eller de som føder barn med hjerneskade. Jeg har selv en onkel med hjerneskade, og det eneste jeg ønsker er å få et friskt barn. Vi vil ikke vite kjønnet, fordi det ikke spiller noen rolle hva det blir. Synes det er helt forferdelig at folk kan si at de blir skuffet over kjønnet.. Vært glad for at dere i det hele tatt kan få barn og kryss fingrene i håp om å få et friskt barn.

Skrevet

Heisan du.

Vet akkurat hvordan du føler det, jeg har en gutt fra før og har fryktelig lyst på jente. Før ul tenkte jeg også på om jeg kom til og bli skuffa hvis jeg fikk vite at det ble gutt. Jeg fokuserte veldig på at det viktigste var at ungen er frisk og at det var det som betydde noe.

NÅr jeg hadde fått konstatert at alt var bra på ul må jeg innrømme at jeg ble bitte litte grann skuffa når beskjeden var at det ble gutt, men nå gleder jeg meg masse til det lille nurket skal bli født og kunne ikke tenke meg noe annet.

Med første mann følte jeg det akkurat likedan før ul på ul og etterpå. Nå kunne jeg ikke tenke meg noe annet.:)

Så vit at det er helt naturlig og sikkert mange fler så meg og deg som tenker slik. Blir nok ett tredje forsøk på oss, men det blir leeeeenge til.

Skrevet

Moyra: Nå syns jeg egentlig du er litt urettferdig.. Det er jo ikke noe folk velger.. Selvfølgelig er det fælt for de som ikke kan få barn og får barn med hjerneskader eller andre skader. Det at en har "mest" lyst på et kjønn betyr jo ikke at en ikke blir like glad om en får det andre kjønnet. Det blir feil å si. Det er jo mange som ikke liker ungen med en gang h*n kommer ut en gang.. Men det kommer etterhvert..

anonym:

Har termin 25.desembeR:) Har vært på UL i uke 9 pga MA sist gang. Legen spurte meg sånn ut i det blå om jeg ville ha tidlig UL, og jeg sier ikke nei takk:) Kommer nok ikke til å holde på til jeg får begge kjønn, for det kan ta en stund;) Men blir akkuratt like glad uansett:)

Skrevet

Selvfølgelig er det viktigste at barnet er frisk og selvfølgelig er det fantastisk at man idet hele tatt kan få barn. Vet om mange som ikke kan få og de som har opplevd at barnet er sykt.

Og jeg tror nok at alle er utrolig takknemmelig når de får ett friskt barn.

Men jeg synes du er litt krass i kritikken ....er ikke unormalt og ønske seg en av hver og man er ikke noe dårligere menneske av den grunn.

Jeg ønsker meg mest av alt et friskt barn, og jeg hadde syntes det hadde vært kjempe artig om det ble ei jente siden jeg har en gutt fra før.

Den skuffelsen jeg følte i ett kort sekund når jeg fikk vite at det ble gutt( hvis man nå kan kalle det skuffelse) er helt mennesklig tror nå jeg vi er jo ikke perfekte det er jo det som gjør oss til mennesker.

Jeg synes jo det er like artig at det nå blir en gutt og like spennende og jeg er akkurat like gla i denne babyen som hvis det skulle vært en jente, og når nurket kommer blir det sikkert ennå mere fantastisk.

Ikke gi en gravid kommende mor dårlig samvittighet for alle de rare tankene man har i hodet under en graviditet, det er verken snilt eller sundt.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Moyra: Går ikke an å si at du må tenke på dette og dette...det blir som å fortelle noen med depresjon: "tenk på alle som har både depresjon, angst, spiseforstyrrelser, selvmordtanker, ME og kreft!" Denne personen blir jo ikke mindre deprimert av å tenke på dette...hadde folk fått orden i sine tanker av å tenke på at andre hadde det værre, så hadde jo alle hatt tankene sine i orden med unntak av én person, som altså var den personen i verden som hadde det værst! Du sier jo selv at "det eneste jeg ønsker er å få et friskt barn"...hva hvis det viser seg at du ikke får det? Blir du mindre glad i barnet ditt da?

Til HI...dette er faktisk veldig vanlige tanker, men veldig tabubelagte...så lenge du er klar over at disse tankene høres absurde ut, og de ikke tar kontroll, så har du lite å bekymre deg for,- bare pass på at det ikke utvikler seg til f.eks. svangerskapsdepresjon eller fødselsdepresjon! Er helt sikker på at du blir glad i babyen din uansett hva slags kjønn den har!:-)

Skrevet

Marthe Med Ninjareka: Synes det bare er fælt at man kan si at man blir "skuffa!" Kult for ungen å vite når den blir stor at mamma og pappa ble skuffa... Vær glad for det man får, sier jeg

Skrevet

Dårlig sammenlikning forøvrig! Sitter vel ikke her og kommanderer folk til å ikke bli skuffa.. Jeg sier bare at jeg synes det er fælt at man kan bli skuffet over kjønnet. Klart man kan ha et lite håp om at det blir en jente eller gutt, men ikke bli skuffa for det, det er tross alt ungen din.

Jeg hadde blitt veldig glad i ungen min selv om den hadde hjeneskade jeg, det er tross alt barnet mitt uansett kjønn og helsesituasjon.. Nå har jeg vært mye borti sykisk utviklingshemmede i ulike situasjoner, så jeg har kanskje mer erfaring med og andre tanker om slike barn.

Jeg blir glad unsett hva jeg får, og håper alle dere andre blir det også.

Skrevet

Skjønnte det ble noe sure miner av at jeg skrev det innlegget her i går, men takk til dere som forstår meg!! Selvfølgelig blir jeg ikke skuffa, uansett. Jeg vet det er absurde tanker jeg har hatt. Men saken er vel at jeg har hatt dårligsamvittighet pga jeg har tatt meg selv i å "ønske" meg ei jente. En gutt er like like kjært og jeg er ikke missfornøyd om det er det, i det hele tatt. Elsker jo sønnen jeg har mer enn noe annet her i verden. Og jeg er fullstendig klar over at det sitter mange som ikke kan bli gravid eller som sliter for å få det til, tro meg!!! Og ja, det er viktigst at babyen er frisk og har det bra. Men om vi ikke kan ta opp slike 2tabu" tema her, hvor kan man hjøre det da?? Så til dere som blir provosert av innlegg som dette, drit i å svare da. Ikke intrissert i kritikken nei. Alle er forskjellig, ikke døm!!

Skrevet

Skuffa er kanskje ikke det rette ordet, men kanskje du blir å føle litt på det i noen dager om det er en gutt altså, også venner du deg til tanken og syns det er helt greit, å ser de mange positive sidene med å få en av samme kjønn. .

Det blir nok så bra så:o)

Skrevet

Stoler ikke helt på UL kjønn, vet om/kjenner litt for mange som fikk noe annet enn UL sa... En venn fikk vite at det ble gutt på 3 UL helt til like før termin, men ut kom ei jente...

gleder meg til å bli overrasket jeg, uansett kjønn (har uansett ingen preferanser) og synes det er flott å kunne tenke på ting som skal passe begge kjønn, lete navn på begge kjønn etc.

Skrevet

Jeg er også redd for å bli "skuffa" på UL. Har ingen problemer med å innrømme at jeg ønsker meg en jente veldig sterkt.

Når barnet er født, vet jeg med meg selv at det blir like stas uansett gutt eller jente. Jeg kommer til å elske ungen min så uendelig høyt og alle slike tanker og preferanser kommer til å fordufte. Sånn er vi nemlig lagd..

Skrevet

jeg blir såååå frustrert når jeg leser slike innlegg...

Hvordan kan en si at man blir SKUFFET??? Syns det er en helt forferdelig ting å si... :(

Om jeg får 4 gutter eller to av hver eller uansett så har det INGENTING å si... Selvsagt er det artig med en av hver, men fatter ikke at dere kan tenke slik.

slik jeg har erfart er dette folk som ALDRI har slitt med å bli gravid, eller mistet osv... For hadde dere det så hadde dere ikke tenkt slik!

Vær glad uansett kjønn!!!!

Skrevet

jeg ønsket meg ox jente ,men fikk vite på ul uke 12 at det var gutt.. ble jo veldig gla da, for babyen var frisk og rask.. var på ul på onsdag og nå ser det ut som gutten er ei jente! kunne se alt "utstyret"

Skrevet

Så da antar jeg at du går på depresjonsforumet og sier til dem der at du synes det er så fælt at f.eks. de med fødselsdepresjon ikke er glade i ungene sine...for du må jo synes at det er helt forferdelig at folk bli skuffet når de får ungen sin. De skal jo være glade for at de i det hele tatt har fått barn! Og hvorfor sier du at du ikke kommanderer folk til å ikke bli skuffa? Har du lest det du har skrevet? "Vært glad for at dere i det hele tatt kan få barn (...)", "men ikke bli skuffa for det, det er tross alt ungen din." HI er uansett ikke engang skuffet, men redd for å bli skuffet, og har behov for å få ut følelsene og tankene sine og lurer på om andre har det på den måten.

Og det finnes faktisk de som blir skuffa og lei seg fordi ungen er av et visst kjønn...kalles svangerskapsdepresjon (og det er selvsagt masse annet en kan bli depremert over), og det er faktisk vanligere å få enn fødselsdepresjon! Det er faktisk ingen garantier for at du selv ikke kommer til å oppleve en fødselsdepresjon etter at barnet ditt kommer...jeg håper selvsagt at du unngår det, men tenk deg hvis du får det, og folk sier til deg at du må tenke på den fine babyen du har, og være glad for den...hjelper de kommentarene? Nei, dessverre. Kommer du til å få dårligere samvittighet fordi du ikke kan glede deg over ungen? Ja.

Skrevet

Jeg blir frustrert når jeg leser innlegg som ditt, L.O.V.E. De som opplever å bli skuffet kan jo ikke noe for det, og det er jo ikke noe de har lyst til å være! Du trenger da ikke bli sur på dem ut fordi de har ufrivillige tanker f.eks. ang. kjønn...da kan du heller være glad over at du ikke har sånne tanker.

Skrevet

hm..med fare for å virke krass her..du skal ikke gi deg før du får en jente?så om det er en gutt så er det bare "enda en i rekka" liksom?

Skrevet

Jeg har gutt fra før, men er egentlig ikke så opptatt av kjønn. Blir det gutt denne gangen, tenker jeg at jeg kanskje er så heldig å bli trebarns mor, fordi det hadde jo vært moro å oppleve å ha både gutt og jente, så kanskje vi gjør et siste forsøk. Men på en annen side synes jeg det hadde vært veldig artig med en masse gutter også! Sabla til liv da gitt :)

Skrevet

HERREGUD Moyra og L.O.V.E.........

Skrevet

mne alle dere her ine som har to eller flere av samme kjønn..MENER dere virkelig at dere da vil prøve en siste gang BARE for å prøve å få det kjønnet dere ønsker?altså at om ikke,så blir barnet bare "enda en i rekka"?

her har vi to gutter fra før,og dette blir uansett gutt eller jente den siste..man skal ha tid og råd til å ta seg av dem også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...