Gå til innhold

Vondt i magen.. hva er dette?? masserier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

i natt våknet jeg med vondt i magen og ryggen, samtidig som jeg hadde flere kynnere på rekke å rad.. det ga seg ikke når jeg reiste meg opp å gikk rundt heller.. kan dette være sånne masserier dere snakker om?? Jeg er jo bare 34+2,men ettersom jm og leger mener jeg føder i god tid før termin så lurer jeg jo litt da... hvor lenge kan man gå med sånne masserier i forkant av den fødsel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener jm og lege at du føder før termin?

Jeg er i uke 36 og har masse kynnere og mens smerter,har hatt det slik i et par uker nå.

Venter så på å komme i gang.

Men vet at det er best for baby å bli inne så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg har trolig hatt premature rier ved noen tilfeller, i tilegg til at jeg lekker fra en lomme vann forran hodet på babyen(skal ikke gjøre noe). han har festet hodet og gravd seg langt ned i bekkenbunnen.. derfor tror de at det er store muligheter for at jeg føder før tiden. Selv mener jeg jo at jeg ikke føder før 8-9 august,men vi får bare se. Fikk ikke ha noen planer om ferie i juli,holde meg i ro og ha sykehusbagen klar fra nå.

Skrevet

jm og lege har sagt akkurat det samme til meg, men samtidig sa de at det ikke var noen garanti for å føde før tiden.

mest sannsynlig, JA, men ingen garanti.

Skrevet

føler bare for å skrive hvorfor jeg kanskje virket litt skarp i det forrige innlegget.

syns det er så mye fokus på å føde FØR termin, at det er det store å gjøre.

og det blir helt feil. i de fleste tilfellene har babyen det best hvis den blir inni magen til termin. det er en grunn til at man har fått termindato.

nesten som man "skryter" hvis man får for tidlig fødsel, eller at legen tror det.

syns det blir helt feil.

Skrevet

Du anonym her over......synes det var å gå litt for langt å skrive det til duracellgirl.

Å føde to tre uker for termin er det ingenting galt med. Da føder man til termin. (Jobber selv med premature, så jeg vet godt hva føde for tidlig vil si!)

Håper jeg føder litt før termin, for sist gang gikk jeg 9 dager over og babyen var over 5 kilo. Det står jeg for.

Skrevet

Eh... ble litt satt ut her nå... Skryter jeg av at jeg ev føder før tiden?? Kan noen vise meg hvor jeg skryter av det?? Har kanskje ikke jeg skrevet i så og si alle mine innlegg at jeg selv tror jeg går over tiden?? Jeg er ikke intressert i å føde før tiden, vil helst gå en uke over jeg.. Så dette skjønner jeg ikke hvor kommer fra. Kan noen klarne opp dette for meg, og da helst du anonyme.

Tror ikke du skal utale deg om min situasjon heller... alle graviditeter er unike og ingen er like.. ettersom samtlige leger og jm mener jeg skal ta det med ro pga fare for en for tidlig fødsel.. så prøver jeg å ta det til etterettning.. men som sagt et titalls gager før, så tror jeg ikke på det selv!!!!!!

Skrevet

Ikke bry deg om sånne innlegg...du skryter da så absolutt ikke av at du kanskje føder før termin!

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble også litt satt ut, Duracellgirl. Du skryter jo absolutt ikke av det, så det er ingen grunn til å kritisere..

Vanskelig å si om du kommer til å føde før, for noen går i mange uker med maserier. Ofte går det over igjen en stund også. Får iallefall håpe for din del at du slipper så mye vondter før det skjer noe da, og at babyen holder seg inne til nærmere termin.

Det er da ikke negativt for verken mor eller barn om babyen blir født et par uker før termin uansett. Det er jo bare ønskelig det, spesielt om man har mye vondt.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for hyggelige svar.. måtte bare sjekke om jeg var helt på jordet.. Jeg har aldri sagt i noe innlegg at jeg ønsker å føde før termin heller.. jeg er iblant de få som faktisk ønsker å gå til termin.. jaja.. jeg lot meg ofte provosere her inne før jeg ble gravid.. men nå hever jeg bare hodet over det..men må jo innrømme at jeg ble satt ut ja.. hehe.

Skrevet

sa vel ikke at det var ment til deg heller, da.

men det er en generell holdning her inne at man vil føde en stund før tiden. når folk prøver lakserolje og bringebærte i uke 34, f.eks.

men er det virkelig bare to uker til 2.august da..?

siden dere sier ett par uker før termin?

Skrevet

beklage men du anonyme er jo helt på jordet,du må helt sikkert være førstegangsfødende i uke 28 eller noe sånt,du får det jo til lyde som om vi herinde ønsker at skade vore barn for at få dem så tidligt som muligt og det er jo helt fejl, vi har jo alle hver vores graviditet,med forskjellige problemer og innimellem blir,man lei eller det hadde vært bedre for både mor og barn at få fødslen igang.jeg er i mit 5 svangerskab,men har kun et levende barn og ham gikk jeg 9 dage over tiden med så satte de fødslen igang fordi jeg hadde det så dårligt,denne gang har svangerskapet været kompliceret,med bla fostervannslekkasje og prematur rier jeg har ligget på føden med rier i uke 28,33.35 og.36 jeg har vært sengeliggende næsten siden uke 28 for ikke at føde,men nå der jeg er 37+2 håber jeg på snart at føde. babyen er omkring 3 kg og jeg er lei av smerterne jeg har med konstante maserier,tror du det er morsomt at ligge med stærke rier i flere timer og gjøre alt for at stoppe det,nei så næste gang det går igang her håber jeg han kommer,gjør han nok oose da jeg har 3 cm åpning :-) jeg har brukt snart 9 mdr på være redd og gjøre alt legerne siger for at få et sundt og rask barn denne gang,men nå er der ingen fare hvis jeg skulle føde og jeg glæder meg til at møte mit nye mirakel,så din beskyldning kan du pakke sammen og lægge i bunden av et skap for den har ingenting herinde at gjøre,og næste gang synes jeg du skal stå ved dine menninger og skrive under med eget nick.

DURACELL det lyder veldig som maserier og dem kan vi jo gå længe med,men i dit tilfælde med prematur rier ville jeg få et tjek hvis de er kraftige,bare for en sikkerhedsskyld for maserier kan jo osse påvirke livmorhalsen,held og lykke med håber du kommer til uke 37 ihvertfald og at du slipper for mange amerter på veien

Skrevet

Anonym: 2 uker før termin til si 4 uker før termindato!!!! å føde til termin vil si å føde mellom 2 uker før og 2 uker etter termindatoen. Når de sier de er urolige for en fødsel 2-3 uker før termin, så betyt det 4-5 uker før termindato!!!! Og i tilegg er lillgutt i magen min for liten, så jeg håper ekstra mye at han ikke kommer før tiden så han slipper en tøff start på livet.

keika: Tusen takk, det var bare det jeg lurte på.. om det bare var mageknipsaker eller om det var noe med sånne masserier.. jeg har ingen probleme med de egentlig, bare ubehagelig og ikke veldig vondt. Skal på sjekk på sykeuset idag så da skal jeg høre med de.

Klem

Skrevet

hej duracell lurte bare på hvordan det gikk på føden:-)

Skrevet

Bare en liten pirketing: Det kalles ikke masserier, men maserier, altså fra verbet å mase. En vesensforskjell.

Skrevet

haha du anonyme er virkelig i slaget:) Jeg aner ikke hva maserier er engang.. har aldri opplevd det, bare sett andre skrive det, og da med 2 s. Beklager virkelig altså.. skal virkelig prøve å skrive det rett heretter.

Til deg som lurte hvordan det gikk, så gikk det fint. Fikk kjempegod behandling og ble beroliget. Takk for at du bryr deg;)

Skrevet

Jøsss!! Dette var jo på grensa til morro underholdning på morgenkvisten...

Utrolig teit hva folk får seg til å skrive...

Bra det gikk bra, Duracellgirl!! Har aldri hørt om masseriene(oups!!) selv jeg...:) Lykke til:) Måtte bare svare på denne!

Skrevet

hehe ja jeg lover deg at smilet sitter løst her også.. huff.. jaja men det er fint vi får litt morro da:)

Skrevet

Hei, må bare spørre dere som vet det, for jeg aner ikke; regner de det som man føder til termin hvis man føder 2 uker før satt UL-termin? ...Men regner de premature barn fra denne 2 ukers grensa også eller bruker de da den satte termindatoen ?

Skrevet

Å føde til termin vil si å føde innenfor 2 uker før til 2 uker etter termindato satt etter ul. Prematur vil si om du føder tidligere enn 14 dager før termindatoen.

Skrevet

Oki, gikk inn og leste på babyverden også jeg. Babyen regnes ikke som prematur 3 uker før (Etter inngangen av uke 37, da bruker jeg babyverden sine uker. Bim sine er litt misvisende) så da vet vi hvertfall det:)

Skrevet

Begynnte å tenke på dette nå.. jeg kom på at jeg hadde hørt det der om 37 uker.. så ble litt usikker på når prematurgrense går.. men terminen er 2 uker før til 2 uker etter ihvertyfall det vet jeg helt sikkert.

Skrevet

Jepp, babyverden sine uker er jo like som de jordmor og lege bruker så jeg forholder meg til de. Skjønner jo bim sine men jeg sier ikke jeg er 35 uker på vei før jeg er fullgåtte uker.

Skrevet

Så hvis man har termin 30 august kan man like gjerne si at man har termin 15 august da?? Det høres jo helt merkelig ut! Det er greit at man sier det er "innenfor normalen" å føde 2 uker før eller etter termin, men man har jo ikke termin 14 dager før den satte fordet. Termindatoen er en fastsatt dato!

Skrevet

Jada, termindatoen er en fastsatt dato, men det betyr da ikke at man nødvendigvis føder til termin...det vanlige er mellom 2 uker før termin og 2 uker etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...