M by M Skrevet 21. juni 2007 #26 Skrevet 21. juni 2007 Moro da:-) Om jeg skal ha egen hest igjen, må jeg og samboer finne oss et idyllisk småbruk først. Men heldigvis har han lyst på det så jeg kan ha hest og han kan ha boltreplass til et eller annet ;-) Nå rir vi på islandshestene til eksen til søstra mi og de går i løsdrift hjemme hos han, så der er det ingen andre jenter å ta hensyn til. Jeg og søstra er de eneste som rir og vi gjør som vi vil:-) kjekt!
Happy Ignorant Skrevet 21. juni 2007 #27 Skrevet 21. juni 2007 Å nei, ikke hestejentetråd! Hehehe...Må tilstå at jeg ikke har lært meg å ri enda, vært på tjukka siden jeg møtte han (mannen med hesten altså), men alt kan læres... så nå er det ikke lenge til brukne armer og bein er hverdagskost! Må bar få noen til å se etter mammadalten først! Gleder meg!
Ikke bytt kone, bytt kjøkken! Skrevet 21. juni 2007 #28 Skrevet 21. juni 2007 Jeg er enig med deg. Ekssamboeren til kjæresten min var hestejente, og i følge han så snakket hun om lite annet enn hester. De ettermiddagene og kveldene de tilbrakte hjemme sammen ble som oftest fylt med film eller TV-titting, for hvis han (ja, for det var alltid han som tok initiativet) foreslo at de heller skulle prate sammen så kom hun BARE med pjatt om hesten sin og om de andre jentene i stallen og de generelle forholdene der.
Fraggelhysa! Skrevet 21. juni 2007 #29 Skrevet 21. juni 2007 Jeg er heste-jente (var iallefall for vi stiftet familie) Jeg mener dere tar feil om hestejenter. Det er veldig positivt å ha hest, spesielt når man er ung. Det gir en ansvar, det følger med en del arbeid å ha hest. Mens de andre festet og drakk så var jeg enten i stallen eller på treningshelg. Ja, det er endel intriger i stallmiljøet, men det er jo noe som hører til de på barneskolen. Jeg hadde det iallefall utrolig bra med min hest og jeg savner henne daglig.
6Ymamma Skrevet 21. juni 2007 #30 Skrevet 21. juni 2007 Først må jeg si at hestejenter trenger ikke å komme fra dårlige hjem, men da spørs det hva du definerer som dårlige hjem da.... Å så må jeg si at det finnes flere typer hestejenter, noen sosseklomper som får det de vill bare å peke på det etc. Når jeg tenker hestejente-moral, så ser jeg for meg folk som har meninger som fåtallet har, de har så merkelige meninger om ting, de kan ikke diskutere og være saklige, det kommer mere ukvemsord enn gode argumenter i diskusjoner. De kan heller ikke diskutere med noen hvis de ikke har en eller flere i ryggen med samme mening. De tørr ikke å diskutere alene med andre ord. De er flink til å baksnakke folk uten å egentlig vite hva saken egentlig dreier seg om. Det er sånn 1 fjær blir til 10 høns. De liker godt intriger og drama og er gjerne den som starter sånt, men samtidig er de flinke og utspekulerte til å gjøre saken sånn at det er en helt uvitende person som får all skylda. De elsker å slikke de de ser opp til i ræva for å bli elsket av den! . De er sånn "jeg, meg og hesten min" de lever ikke for noe annet. De følger ikke med i samfunnet, tenker for det meste på seg selv. De er egne og sta. De bryr seg og omgås kun den ene gjengen, for å kunne komme inn i gjengen må man være lik på alle punkter.. Kan hende jeg tar feil, men dette er min erfaring...
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #31 Skrevet 21. juni 2007 Støtter 5.klasse teorien om hestejenter. Men kan ikke si om den holder livet ut siden jeg sluttet med hest i 7. klasse (og bare så dere vet det, så var jeg outsideren i stallen siden jeg ikke gadd å mengde meg med de andre hestehønsene, jeg var der for hestens skyld, ikke deres!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå