Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er ganske glad i å diskutere etikk og moral, ønsker jeg en definisjon. Er dette et begrep man kan bruke i dagligtale?

Har hestejenter en annen moral enn jenter generelt?

Siden jeg ikke har inngående kjennskap til noe heste- og ridemiljø, føler jeg meg litt uvitende på dette området..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er en kategori sosial-funksjonell-moral som dyrkes på 10-11 års stadiet....desverre blir den sittende igjen i systemet hos noen......og samfunnet må slite med endel av disse tilfellene i forum som her....

Skrevet

hmm, vel, siden hester ikke inngår i mine daglige omgivelser, må jeg rett og slett hive meg på spørsmålsrunden jeg også. må man eie en hest for å besitte hestejente-moral?

Skrevet

....nix...hest er aldri påkrevet for å dyrke denne moralformen....man trenger ikke kanin eller marsvin engang....bere en tilbøyelihet til å skrive innlegg i retning av "hvem liker vi/liker vi ikke"......hestejentemoral er alltid basert på flertallsform.....og innbærer utelukkenede et behov for tilhørighet for enhver pris.....

det finnes ingen vaksine mot denne moralformen, dersom ikke naturlig immunitet er opprettet innen utgang av pubertet vil man jevnlig infiseres resten av livet.......

Skrevet

Årets innlegg, rama!!!

*applaus*

Skrevet

Jeg oppfatter hestejenter som mystiske. De sier så lite om annet enn hester og siden jeg ikke forstår hva de snakker om når de snakker om hester så blir jo alt veldig difust.

Hvor moralen kommer inn i bildet vet jeg ikke, for jeg har aldri hørt en hestejente ytre egne meninger utenfor stallen. Nå har jeg kun vært i en stall en gang og da var det ei hestejente som ropte til en annen hestejente: "Hvem har tatt av kraftforet mitt!!!??" Siden hun sa det i en brysk tone fikk jeg et inntrykk av at man tar ikke andres kraftfor. Dette er jo bra moral?

Skrevet

aaaah! opplysende! hmm, ta deg en kikk på skravle.........

Skrevet

Ja, begrepet kan trygt benyttes i dagligtale. Kan etter behov veksles med uttrykket "5.klasse-syndromet".

Skrevet

Hva vil du si er definisjonene på en hestejente i 5 klasse da?

Skrevet

...riderompe, fjøslukt, hestenavn på ranselen, medlem av penny-klubben...

Skrevet

Enig i det, men jeg var mer ute etter en personlighetsprofil..

Skrevet

....desverre ikke vært innom skravle ennå.....men antar denne moralforman er lett synlig der inne....

og med tanke på kraft-for er det neppe så nøye hvem som egentlig tok det.....av laaaaaaaaaangt høyere prioritet at hvem som får skylda.....

Skrevet

Se rama73's innlegg nr 2. Hestejente-moralen i 5.klasse skiller seg ikke stort fra hestejente-moralen i tyveårene.

Skrevet

Jeg noterer... Kan jeg legge til: " de som bruker våtservietter er dårlige mødre"? Og kanskje "rekk opp handa de som..."

Skrevet

Tja...jeg har vært i hestemiljøet siden jeg kunne sitte på en hest da jeg har vokst opp rett ved en stall. Noen hestejenter har en helt annen moral enn andre. De kan være frekke, utspekulerte og det er en konkurranse hele veien. Andre er bare helt vanlige og bryr seg ikke om intrigene i stallen med er der kun for hestens skyld. Driver man med hest, har man ikke tid til så mye annet og det blir en livsstil. Og egentlig en veldig positiv livsstil. Man er mye ute, får mye trim og må jobbe hardt med måking, stell av hesten, bære høy, vann osv.. Jeg håper dattra mi får hesteinteresse når hun blir stor. Fordelen med det for mine foreldre var at de alltid visste hvor jeg og søstra mi var; i stallen. Og vi gjorde ikke mye annet enn å sitte på hesteryggen og måke møkk gjennom barndommen og ungdomstida.

Tror jeg skal ta meg en ridetur i dag jeg :-)

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Hestejentemoral er det rama beskriver . Det er forøvrig livsfarlig

Skrevet

.....jeppp så absolutt....dette er nøyaktig kategorien...."rekk opp hånda de som......." er ekkelt talende for denne gruppen....upps holdt på å skrive denne gruppen individer.....men som nevt foretrekker de selv alltid flertallsform......så jeg lar det bli med gruppen...

Skrevet

Og denne moralen er rama73 ekspert på, og kan definere på stående fot. Pussig...... :-)

Skrevet

....det er ikke det fysike aspektet....eller interessen......som nevt ovenfor har det hverken med hest, marsvin eller kaniner å gjøre....

Skrevet

De fleste hestejenter kommer det bare eder og galle ut av kjeften på og de går som mannfolk, har dårlig hygiene og kommer fra dårlige hjem om jeg skal være ærlig. Det er mye dritt i hestemiljøet, ihvertfall i private små staller. Men det er også mye bra og i noen staller er det bare positivt miljø. Men de aller fleste jeg kjenner gjennom ridemiljøet hadde jeg aldri sluppet inn i huset mitt eller hatt sosial omgang med utenom stallen der det ikke kan unngås.....Drittjenter!

Skrevet

....jepp innmaristerk.....denne moralformen kan man ikke ha gått igjenneom livet uten å ha lagt merke til.....spørsmålet er ikke eksperstise......kun om man velger å praktisere den eller ei.....

Skrevet

Syns jeg er flink selv som har klart å motstå den til tross for å ha brukt hver dag i mine mest påvirkelige leveår sammen med disse kjerringene;-) Litt sitter vel i meg og, så jeg er ikke hyggelig å krangle med til tider... men det kan være medfødt også ;-)

Skrevet

Din definisjon på hestejentemoral er i hvertfall helt på tryne. Hestejenter er jenter som lærer seg å la hesten komme først, og seg selv sist (noe du neppe har noen formening om å forstå, rama73).

hehehe god tråd, kama!

Skrevet

He he...tigerlily, har hest jeg også, den fulgte med gubben... men jeg har den hjemme, takk og pris, så jeg slipper unna både stallmiljøet, hestejentene og hestejente-moralen. Ikke er den vaksinert heller... fy og fy for en egoist den er!

Skrevet

du er så søt innmari-askepått....ikke nok med at det er vanskelig å forstå immunitetsaspekter.....men du skjønne jo ikke dette heller.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...