Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Syns dere faktisk den er god, eller er det fordi den er uten sukker? =) Vi drikker veldig lite brus, og hvis vi kjøper er det helst "skikkelig" brus med sukker. Har smakt Pepsi Max noen ganger, og syns den er pyton :-/ Dumt spørsmål kanskje, men jeg lurer virkelig for jeg kjenner mange som drikker dette.... =) Hilsen kaffikjerringa
1 høne i haneflokken-født Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 uuuuuuuuuuuuuutroooolig fantastisk alt for god ja hehe
1 høne i haneflokken-født Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 ja myyye bedre, men vanlig pepsi er bedre enn cola
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Ja, det syns jeg også. Min favoritt er vanlig Pepsi =)
Carnivale Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 For meg som ikke drikker brus i det hele tatt må jeg si det virker utrolig tåpelig å tylle i seg flere liter om dagen av det stoffet der. Ikke er det sunt, og ikke er det godt (min mening da). Og kom ikke med den at "det er ikke sukker i Pepsi Max, så det eeeer så sunt atte!". Det er så mye annen dritt der, at det hjelper ikke om det ikke er sukker i det. Jeg syns det virker litt...eh...harry...når jeg ser folk stappe handlekurvene sine fulle med kasser med brus, fordi det er på salg og slikt. Sånn, så fikk jeg sagt min mening om brus også
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Har INGENTING med sukkerinnholdet å gjøre, eeeelsker den, drikker ikke annet hehe (tarenslurkNÅ)
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Harry å drikke brus? Det er mye rart man skal høre før øra detter av! Hos oss ble light-brus en vane fordi mamma ikke lot oss få noe annet (tannlege) på 80-tallet, så da ble vi hekta på det alle mann. Mamma visste jo ikke da hvor skadelig syren var for tennene og at light brus ikke var bra det heller. Jeg synes absolutt light brus smaker bedre enn den med sukker. Cola og Pepsi og sånt blir rett og slett for klissent og søtt for meg.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Helt enig med piazava her, hahahaha, HARRY??? Tror jeg ler meg ihjel...
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Hvordan gjør dere det i forhold til ungene? Adopterer de vanen deres? Tror det er litt lettere å holde ungene borte fra kaffe
Carnivale Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 Ja, harry Samme som at det er "harry" å spise middag på mcDonalds hver dag, "harry" å bare spise frossenpizza, sånne ting. Det vitner om dårlig kosthold, dårlig økonomisk sans, og liten innsikt i ernæring. Du kan jo ikke skylde på moren din for at du ikke klarer å drikke annet enn lettbrus da, er jo bare å slutte å drikke brus overhodet?
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 Hvem har sagt noe om at jeg ikke klarer å drikke noe annet? Dette var vel om hvorvidt jeg drakk brus, eller hva? Det gjør jeg, men jeg sa ikke at det var store mengder, kun at det er light brus jeg foretrekker. Til info tror jeg ikke jeg har vært på MacDonalds på årevis, jeg har et sunt og normalt kosthold og både gubben og jeg er økonomer, så tror jeg skal klare å styre økonomien...
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #17 Skrevet 20. juni 2007 Ser allereden nå som småtten er 11 mnd at vi ikke kan drikke brus foran han, for han skal kun ha det vi har. Egentlig greit nok for meg. Vil jo ikke at han skal bli brus-o-holiker ;o)
tonebf Skrevet 20. juni 2007 #18 Skrevet 20. juni 2007 på dagen drikker jeg vann og når han har lagt seg drikker jeg brus
Carnivale Skrevet 20. juni 2007 #19 Skrevet 20. juni 2007 Ok, da blandet jeg sammen med et annet innlegg, sorry Sier ikke at DU spiser på maccern hver dag, jeg sier at for MEG er det å drikke brus hver dag, og si man er "hekta" på Pepsi Max, i samme kategori som å spise på maccern hele tiden, spise frossenpizza og alt sånt. Syns det vitner om utrolig dårlig kosthold og ernæringsvaner, som sagt.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. juni 2007 #20 Skrevet 20. juni 2007 Drikker det kun i smug på dagtid og ellers om kveldene... Er blitt avhengig og får hodepine hvis jeg ikke får den dosen... Og det fungerer desverre ikke med mine travle dager. Sterk hodepine som slår meg helt ut... Spiser ellers bare sundt , liker ikke sukker noe særlig så det er svææært sjelden jeg spiser snop...
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. juni 2007 #21 Skrevet 20. juni 2007 Du må også huske på at for de som faktisk er ordentlig hekta, så er det en reell avhengighet. Akkurat som med kaffe, så kan man få koffeinavhengighet og det er ikke så lett å bare slutte. Jeg var skikkelig avhengig en gang i tiden og måtte ha det hver dag. Da jeg bestemte meg for at nok er nok pga slitasjen på tenna, så var det ikke så lett å gi seg som jeg trodde. Fikk skikkelig hodepine og ble uopplagt og gretten lenge! Trodde ikke det skulle være sånn, så det var faktisk verre å bli kvitt uvanen enn jeg hadde forventet.
Bellanotte Skrevet 20. juni 2007 #22 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er hekta på pepsi max og skulle ønske jeg ikke var det. Tror de har puttet oppi noe som man blir avhengig av he he. Men jeg drikker en del bonaqua og juice også da. Vann blir det dårlig med da vannet fra krana her ikke smaker eller lukter godt.(myrlukt og hvis vannet står litt i glasset på benken så blir det grønne alger på toppen æsj) Har kjøpt en del vann, men det er jo nesten dyrere enn brus. Helt sjokka jeg.
A4 Husmor.... Skrevet 20. juni 2007 #23 Skrevet 20. juni 2007 kjekt å se at dere er beviste på den mulige påvirkningen det har på barna.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. juni 2007 #24 Skrevet 20. juni 2007 Det er jeg absolutt... Variert sundt kosthold er noe av det viktigste her i huset :-) Så samvittigheten er ikke svart for å si det slik hehe
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. juni 2007 #25 Skrevet 20. juni 2007 Jeg var coca-cola-holiker i mange år, men å drikke lightbrus er en pine... Derfor sluttet jeg! Lightbrus smaker så syntetisk. Jeg nekter å tro at dere som drikker det syntes det var godt fra første slurk når dere evt. gikk fra vanlig brus til light. USJ! Hehe. Nå kan jeg ta et glass cola i ny og ne om jeg er ute å spiser eller noe. Synes det ikke er så godt som det jeg syntes før. Så jeg er vel kurert. Nå går det i vann eller farris ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå