sznuppa Skrevet 26. juni 2007 #26 Skrevet 26. juni 2007 Å så deilig å se at flere prøver å begrense sukkerinntaket hos sine små. Vi har nemlig fått MYE pepper for det! Vår spiser litt kjeks, rosiner og frukt, han elsker det! Så foreløbig ser vi ikke poenget i å putte i han godterier. Det tiden kommer om ikke lenge, for han er 2 år. Men det skal påpekes at vi bare har en å da er det lettere å begrense, så jeg skjønner godt at det kan bli vanskelig med større søsken!
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 27. juni 2007 #27 Skrevet 27. juni 2007 Sønnen min blir 3 år i august og får lørdagsgodt bare når vi sier det er lørdag (han holder jo ikke styr på dagene). Lørdagsgodtet hans er et kinderegg og vi spiser hvert vårt kinderegg (mor og far også Ser ikke noe galt i å gi han litt snop av og til. Kjeks, kaker og boller inneholder mye sukker de også, så det er ikke så mye sunnere å gi de det.
C <3 M <3 E <3 Skrevet 27. juni 2007 #28 Skrevet 27. juni 2007 Sønnen min på 3 år får godteri i helgene, og det synes jeg er helt greit. Han blir rimelig fort lei uansett og går over til noe annet som frukt og kjeks etterhvert. Min lille på 10 mnd. har fått smake litt kake og is hvis vi har det. Synes det er dumt at vi blir "dårlige" foreldre selv om vi gir barna våres godteri. Alt med måte....
Smellt P. Tjukka Skrevet 27. juni 2007 #29 Skrevet 27. juni 2007 Dette var klart en sak som vekker føleleser og engasjerer ;-) Jeg tenker en må selv ta stilling til hva man vil gi barna sine og alt med måte Men samtidig lurer jeg på hvordan dere greier å skjerme barna fra godteri helt til de er "voksne"? Snuppa får jo godt av besteforeldre , venner og på ferie tilogmed av fremmede ( I hellas). Jeg kan ikke nekte henne tilgang i godtte-skåla , når de andre barna får .... Snuppa vår på 2 år og 10 mnd , har fått litt godteri på lørdager i ca 1 år . Det kan være tørket frukt , druer , litt sjokolade el. Favoritten er kjærlighet på pinne , og det er det værste jeg kan tenke meg ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #30 Skrevet 28. juni 2007 Gutten min på 2år spiser ikke lørdagsgodt, men vi spiser dessert nesten hver dag; rosiner, bokstavkjeks, banan-milkshake (hjemmelaget, han elsker det), litt is, jordbær eller annen god frukt. Ikke kjempemengder, men litt søtt etter maten. Jeg føler ikke at han spiser usunt i det hele tatt, han gafler gjerne innpå med masse grønnsaker til middag, og "rent" godteri får han aldri.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #31 Skrevet 28. juni 2007 Min gutt på 2år og 5mnd får snop på lørdager og avog til ellers også-ser ikke noe galt med det. Han spiser ikke noe kjeks-og kjeks er d faktisk mye sukker i. Han pleier å få (på lørdager)en håndfull med sånne aldgreens Biler,en kindermaxi og litt potetgull. Is om vi er på butikken,eller sjokolade som han får smake av oss.Er ikke så hjerteløs at jeg spiser godiser og han ikke skal få. Hurra for godis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå