Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt sydentur 1 september. Jeg har aldri vært i syden før, så gleder meg super masse. Vi skal ha med sønnen vår på 2,5 år. Og vi tre har aldri vært på ferie alene før. så det blir deilig. + at forholdet til sambo og meg er utrolig dårlig for tiden. så tenkte dette ville være godt for forholdet.

I går så kom sambo og sier at han prøver å overtale en på jobben til å bli med. Jeg sier: det trenger du ikke, for jeg har ikke lyst å ha noen med. Ti minutter senere forteller sambo at de vil være med. han er så glad.

jeg kjenner jeg blir kjempe sur. jeg har aldri møtt de og hadde lyst å reise alene.

nå unnskylder han seg bare med at det er jo kjempe stort osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri godtatt. Da hadde jeg bare sagt at, enten reiser vi alene, eller så reiser vi ikke i det heletatt. Enkelt og greit.

Skrevet

hadde sagt at det ikke blir aktuelt. Blir ikke det samme å reise sammen med andre da. Sambo hadde tenkt å gjøre det samme i sommeren da han har en bror som er alene. Men vi ble enige om at sommerferien er VÅR, så kan vi ta med ham på en helgetur eller noe til høsten.

Kan dere ikke finne på noe annet med dem i stedet da?

Skrevet

Nei det der hadde jeg aldri i verden godtatt! Enten tur aleine dere 3 eller ingen tur.. hans valg! jeg skjønner kjempegodt at du blir sur.

Skrevet

Uff, sa til han at jeg ikke ville reise hvis de skulle være med. og da sier han bare at jeg må slutte å dumme meg. argh.

men nå sier han at det er ikke helt sikkert de blir med. kan hende de ikke får fri. håper på det. har jo aldri møtt dem. så vil ikke reise til syden med noen jeg aldri har møtt og ikke vet om jeg liker en gang.

Skrevet

Vi hadde syntes det hadde vært koselig og ha med flere på tur... Men da er vi begge enige om det.. Om du ikke vil ha med flere ville jeg satt foten ned og sagt ifra..=)

Om dere trenger litt alenetid er det jo så absolutt best at dere reiser alene nedover..

Skrevet

Jeg hadde nok ikke blitt helt fornøyd..

Noe lignende skjedde hos oss i vinter. En barndomsvenn av mannen min var på besøk, og som vanlig fikk gutta i seg en god del cognac + øl + vin + + +

Sent på kvelden finner han kompisen på at vi kan jo dra på ferie til danmark sammen hele gjengen. Altså han med sine unger og vi med våre.

Mannen min var så enig så enig..

Et par dager etterpå, når han var ferdig med å være fyllesyk, så konfronterte jeg han med dette. Jeg er over hodet ikke interesert i å bruke ferien min sammen med denne mannen og ungene hans. Eneste jeg klarer av de tre personene der er datteren på 7 år som er kjempe søt og snill. Vi hadde vært nødt til å gjøre som han og sønnen hans hadde villet i hele ferien. At vi har et barn på 1 1/2 år hadde ikke han tatt hensyn til. En annen ting er det jo at jeg hadde blitt sittende med alle unga når det ikke hadde passet å ha dem med. Glømm it sa jeg bare...

Mannen protesterte ikke en gang.. Er skjelden jeg er såpass bestemt når det gjelder noe.

Skrevet

Det hadde hadde jeg aldri akseptert! Sambo hadde fått hørt det om han hadde gjort noe slikt, og måtte pent forklart dette paret at de ikke kunne være med likevel. Når han ikke respekterer ditt ønske om å reise alene får han ta konsekvensene av det. Jeg hadde iallefall gravet og spurt sambo om hvorfor han på død og liv måtte invitere noen andre når vi endelig hadde fått til en liten familietur alene. Jeg hadde rett og slett blitt såret!

Skrevet

Bra dere er enige med meg. lurte på om jeg kanskje var urimelig..

Skrevet

Ehh... hadde blitt litt sur om mannen min hadde invitert folk med på kjærlighetsferien vår. Hadde vært noe annet om vi hadde avtalt å reise sammen med dem før vi hadde reist!

Skrevet

Er det et par med barn som skal være med? Isåfall tenker jeg mannen din vil ha med han slik at de kan gå ut mens dere blir sittende inne med unga mesteparten av tiden om kvelden. Typisk gutter. Om det bare er en mann som skal med, så er jo senarioet helt likt.. han går ut med han fra jobben..du blir inne på hotellet med ungen. Jippi. :S

Ble invitert til "syden" av en gammel kompis av x'n min når Lille var liten, vi ble med og det var konstant mas om at de skulle gå ut alene og jeg være hjemme med lille hele dagen..det var gokart kjøring, båtkjøring, osv osv... mens jeg liksom skulle være alene i feriehuset dems hele dagen..når kvelden kom skulle de aller helst ut sammen da også.. eller sitte å drikke halve natta og sove resten av dagen til de skulle ut med båten, bilen osv osv.. Jeg var møkksur før turen var slutt kan du si.. Ikke gøy å sitte med ansvar for en 4 mnd gammel baby hele tiden alene uten en mann som støtter og hjelper. Ikke så rart han er en x kanskje.

Stå på ditt.. Ikke bli med om de andre skal bli med.

Skrevet

Nei da hadde jeg blitt sur altså, ikke noe gøy å ha med folk en ikke kjenner!

Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt!

Si at du gjerne vil ha familieferie, men at dere kan godt ta en helgetur e.l. med kollegaen hans senere.

Skrevet

D hadde jeg ikke godtatt nei,,, for d første så er d ikke så artig å reise sammen med noen man ikke kjenner, for d andre er d jo litt godt å reise alene å bruke tiden sin sammen da,, å for d tredje hadde han jo kunnet spurt deg først da...

Skrevet

Ja, han skulle spurt først- og svaret hadde vært nei.

blir så irritert.

Men nå begynner jeg å få dårlig samvittighet for det andre paret. nekte de å reise liksom..de gleder seg jo sikkert de og :(

Skrevet

Er enig med honningmelon der. Hadde aldri reist sammen med noen jeg ikke kjenner veldig veldig godt. Og det er en del av de jeg kjenner godt jeg aldri skulle reise med igjen. Det verste pleier å kunne komme frem i en del folk når de er på ferie.

Nei si til samboer at hvis han så gjerne vil reise med dem får han vel gjøre det, men da reiser du og sønnen alene et annet sted/annen gang

Skrevet

Da kan de og reise alene. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dem

Skrevet

Jamen, du sier jo ikke at de ikke kan reise på ferie, de må bare dra et annet sted :-)

Skrevet

Ja, dere har nok rett. søren og. føler hele ferien er ødelagt før vi har begynt på den. gledet meg sååå grådig. og nå er jeg bare irritert på samboer. orker nesten ikke snakke med han nå :(

Skrevet

Jeg hadde blitt DRITSUR!! Og begynt å snakke om respekt for dine tanker og følelser.. Grrrrr..

Kjenner det koker litt.. (Hormonell?? Neeeida) :P

Skrevet

Hehe, føler det på samme måte ;)

er så stresset og sur nå..

Skrevet

Hvis forholdet er dårlig så trenger dere en ferie sammen, ikke at mannen din og kollegaen hans drikker øl mens du passer barn.

Et dårlig forhold kan også være grunnen til at han gjerne vil ha med noen andre, rett og slett for å slippe alenetid.

Skrevet

Huff, men du fikk iallfall muligheten til å sette en stopper for det.

Var selv på ferie med en jeg bodde med før da en kamerat tok hoppepåtur til akkurat samme sted samtidig. Var så rasende at jeg ikke gadd prøve å være høflig engang.

Skrevet

Ja, men gud så sur jeg er. er sur ennå. skikkelig irritert og skuffet. har ikke lyst å reise. ville reise alene. han sier bare vi ikke skal være med de osv. er jo over 200 leiligheter og 10 km strand.. bare kommer med argumenter hele tiden :(

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert om sambo avtalte noe uten å snakke med meg først.

Det er det verste jeg vet.. Han var veldig på det før, men har tatt seg sammen litt og prøver å huske å avtale med meg først..

Om han glemmer seg bort så har det faktisk hendt at han har ringt de han har avtalt med og sagt det ikke blir noe av allikevel.

(Gjerne i situasjoner hvor vi har en avtale som han har glemt og da avtaler noe annet på samme tid uten å høre med meg).

Jeg hadde nok ikke hatt noe imot å reise sammen med flere, men jeg skjønner deg godt.. Man blir liksom å føle at siden samboeren din overtalte de til å bli med så blir det liksom dere som er "vert" og man føler lett at de kanskje forventer at dere skal være med på alt..

Men men.. gjort er gjort og spist er spist.. Kan j oikke akkurat be de andre om å avbestille turen..

Men ta en alvorsprat med samboeren din og si at du vil bli konsultert før han lager avtaler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...