Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #26 Skrevet 23. juni 2007 Det var en gang en annen mor på toget , som kommenterte at magen min var så stor , og at hun ALDRI hadde hatt SÅÅÅ stor mage når hun var like langt på vei ! Jeg ble dritsur , men svarte med et litt ondt smil at magen ikke vises så godt på overvektige som på slanke , og at det nok var grunnen til at min virket større enn hennes hadde vært ... hehehe . Hun var ikke spesiellt overvektig heller , men jeg kunne ikke dy meg . Skjønte at hun var typen som tydligvis digget seg selv litt for mye , så når jeg så gjeipen hennes var jeg strålende førnøyd med å ha laget et hakk i selvbildet hennes .
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #27 Skrevet 23. juni 2007 ( men bare så det er sagt ; det jeg sa til denne damen stemmer egentlig ikke med virkeligheten . Magen , liten eller stor , har ofte ikke med moderskipets vekt å gjøre . Men det var kun en kommentar for å bite tilbake , og ikke er jeg sylslank heller , men helt "normal" )
Propellmamma til 2 Skrevet 23. juni 2007 #28 Skrevet 23. juni 2007 Ja, det blir irriterende i lengden. Forrige gang fikk jeg hele tiden kommentarer på hvor stor jeg var (magen altså). Denne gangen er jeg større, fikk tidligere mage, men likevel får jeg nå ofte høre at magen min er så liten.... Blås i dem! Jeg ligger på gjennomsnittet på SF-målene. En annen ting som irriterer meg er folk som tror jeg ikke kan løfte 2 kg engang :-p
BEA-77 Skrevet 23. juni 2007 #29 Skrevet 23. juni 2007 Håper jeg ikke har såret noen med mine kommentarer...For meg er det rett og slett vanskelig å forstå at kommentarer som at nå har du vokst, blitt stor etc tas ille opp. Når jeg har sagt noe sånt har det ikke vært fordi jeg har trodd at den gravide har spist for mye eller feil eller at noe er unormalt. Det har vel egentlig vært ment som en oppmerksomhet til den gravide og en tanke om at barnet må ha det godt i magen. Jeg er bare i uke 16 og når noen sier til meg at nå har du jammen fått mage, ja da blir jeg bare stolt. Tror ikke at det er sagt for å såre eller at det er ment som kritikk på noen måte. Men selvfølgelig noen av kommentarene i innleggene ovenfor, har jo vært på kanten og spesielt om det er fremmede som kommer med dem. Jeg skal i hvertfall være mer forsiktig i mine kommentarer til andre fremover, synes jo bare at en gravid mage er kjempeflott, enten den er stor eller liten og vil jo absolutt ikke såre noen. Og hvem vet, kanskje er det jeg som blir såret og lei over kommentarer om magen min om noen måneder/uker. Akurat nå synes jeg det er mer rart når litt perifere kjente, ikke nevner graviditeten når vi møtes, men merker at de stirrer på magen min. Så jeg vet jo at de vet, bare så rart at de ikke gratulerer eller nevner det på annen måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå