Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #26 Skrevet 17. juni 2007 Here we go again!!!!!!!! Skal dette diskuteres atter en gang opp og i mente????? Blir man ikke lei??? Da har jeg offisielt besøkt denne tråden for første og siste gang. Hilsen snille-anonyme.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #27 Skrevet 17. juni 2007 I det store og det vide og det brede og det hele så mener jeg det ja. Men ikke nødvendigvis fordi selve fagene de har studert har gjort dem smartere. Men fordi det å studere vanligvis betyr utfordringer, bo på forskjellige steder, møte nye mennesker, takle press og stress og tøye sine egne grenser, + masse mer. I tillegg så kommer selvfølgelig det selve utdannelsen har lært dem. Hele denne prosessen gjør at man vokser som mennesker - og ja, -blir smartere. Da handler det føst og fremst om allmennkunnskap! MEN - det finnes unntak. Jeg holder på med en høyrere utdannelse nå, og har møtt flere stundenter som har studert i flere år, men som virker både faglig og sosialt dumme. Aner ikke hvordan de har kommet seg så langt her. Samtidlig har jeg venner som ikke har studert, og som både er faglig og sosialt smarte, på lik linje eller mer enn mine medstundenter. Så konkulsjonen er at ja, jeg tror (kanskje vet...?!) at man blir smartere av å studere, men det finnes unntak! Så absolutt!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #28 Skrevet 17. juni 2007 En jeg vet som har kastet bort livet sitt på dop, har kunnskap om alt mellom himmel og jord. Har tatt høy utdannelse men nevner dette skjelden for noen da jeg syntes det er helt tåpelig..de som har behov for og utdype seg sånn med dette har ikke så veldig mye annet av kunnskap og vise til.sørgelig syntes nå jeg. 1
juniorkrabaten Skrevet 17. juni 2007 #29 Skrevet 17. juni 2007 Hva med en liten definisjonsavklaring er her da? her blander flere hummer og kanari syntes jeg. det er forskjell på intelligens, sosial intelligens og IQ hvor intelligent du oppleves av å være av andre mennesker avhenger jo av hva som forventes av deg i denne gitte situasjonen. Et menneske som oppleves å være "smart" i en gitt situasjon behøver nødvendigvis ikke å være det i en annen - ikke sant? først må man jo gi et eksempel på hva man mener med "smart" da!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #30 Skrevet 17. juni 2007 så fordi jeg er utd barnepedagog, så vil det si at jeg er smartere enn en hjelpepleier lr en butikk dame.. Nei vet dere va, det tviler jeg min STERKE side på.. Det finnes folk som er så street smart at de slår folk me høy utd, rett ned i kunskap.. Logikk er en ting man ikke lærer på skolen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå