Gå til innhold

Hvor mange uker er dere og hvor mye har dere gått opp i vekt?


2gullklumper

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp 1 kg og er i uke 16. Er så redd for at dette er mye så tidlig.. La på meg over 20 kg med forrige, og har lite lyst til det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er 14+0 og har tatt av 4kg. Har noen kg for mye i utgangspunktet.

Tok av 12 kg i mitt forje svangerskap...

Det er veldig forskjellig hvor lite og mye en legger på seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15+6 og har lagt på meg 2-3 kg. Hadde en MA i 12 uke i januar så etter det la jeg på meg ca. 4 kg. Grøss og gru. Veier i alle fall 6 kg mer nå enn når jeg begynte å tenke på å bli gravid... Men har måttet spise ofte for å holde kvalmen i sjakk så får jeg heller prøve å legge på meg så lite som mulig heretter. Sist ble det bare 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 uker på vei og vektennålen har ikke rørt seg.. skal vel snart gå opp litt hvis alt skal være normalt?? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har gått ned 5 kg. litt feil vei kanskje, mat vanene er jo en del endret nå siden jeg er gravid, bra for oss begge, men fikk en matforgiftning også, det har er vell en grunn til det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt flott at du bare har gått opp 1 kg i uke 16, hvis du er normalvektig fra før. Babyen veier jo lite ennå, og det er begrensa hvor mye ekstra mat du trenger selv. Bare vent! Kiloene kommer mot slutten! I mitt første svangerskap hadde jeg ikke lagt på meg noe før uke 25, men jeg la likevel på meg 10-11 kg til slutt. Denne gangen kan det fint bli mer - for jeg må spise hele veien for å holde kvalmen i sjakk. Har lagt på meg 1-2 kg, og er 12+2. Jeg legger til at jeg hadde en BMI på 23 før svangerskapet (dvs normalvektig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 13 og har ikke lagt på meg noe. Spiser annenhver time (blir snart gal av det), men merker ikke noe på vekta ennå. Godt å se at det er flere som ikke har gått opp noe særlig ennå, for jeg begynte å bli litt bekymra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 6,5 kilo og er i uke 16. har ikke fått noe mage i det hele tatt:( kan dette være normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig du!

 

Jeg er i 17 uke og har lagt på meg 5-6 kg. Tenkte at dette kanskje ikke var så mye, men med tanke på hvor mye en legger på seg i de siste mnd er jeg litt skrekkslagen....

 

Hadde en BMI på ca 17 når jeg ble gravid, så jeg var teknisk sett undervektig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 kilo for min del, er 14+ 0... men er litt usikker på utregning siden jeg ikke har fått trent de tre siste månedene pga. kvalme, trøtthet, flytting, eksamen og fulltidsjobb... så kan godt si jeg har gått fra veldig veltrent til mer normal..så mistet endel opparbeidet muskelmasse:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første svangersskap gikk jeg opp 9 kg de første 3 mnd! Totalt ble det 18 kg over startvekta. Nå har jeg godt ned 3 og opp igjen 3, så skal jeg prøve å være litt flink med valg av mat. Kom nesten ned til startvekten, før jeg ble gravid igjen.... vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 13+2 og har lagt på meg 1.5-2 kg. Det meste av dette kom veldig tidlig pga kvalme som igjen førte til ekstra spising. La også på meg tidlig i forrige svangerskap ( 3 kg i uke 16), men gikk totalt opp "bare" 10 kg. Jeg fødte da i uke 35, så slapp de kiloene som kommer de siste ukene. Kan legge til at jeg er normalvektig fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 15 og har lagt på meg 2 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 21 kg! Håper ikke det samme skjer denne gangen. Gikk fort ned ii vekt igjen da, så det meste var nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 og har gått ned 3 kg på grunn av kvalme i starten og fortsatt liten matlyst.. Går nok fort nok oppover regner jeg med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av 3 kg etter jeg ble gravid, men har lagt på meg 1kg siden jeg var hos jm sist for 1mnd siden...men ligger fortsatt under med 2 kg...er bare glad for det siden jeg la på meg 20kg når jeg gikk med Sander så skal det mye til at jeg går opp så mye denne gangen..

er 17+4 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+3 og 2kg+. Sist svangerskap ble det totalt 17 kilo.. og alle kiloene kom de siste 6 mnd....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gått ned 4 kilo når jeg var 15+3. Er nå 16+6, og tror ikke det har forandret seg så mye. Har fått mye bedre matvaner etter jeg ble gravid. Ikke bevisst, men pga at jeg har hormonforstyrrelser ellers. Digg egentlig. hehe

 

klemzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...