Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Ja da er vi som har ikm neste uke ferdig med el og hele pakka.. Da begynner symptomjakten.. hehe.. Jeg for min del er kvalm noen ganger, må tisse heeele tiden, humørsvingninger, veldig følsomme brystvorte(veit ikke om det er et symptom men det er uvant for meg så jeg skriver det opp jeg) mensmurringer og stikkinger i magen.. Om dette er graviditetstegn eller om det bare er kroppen som tuller med meg veit jeg ikke, men jeg liker å tru det er et tegn jeg da:) Flere som merker noe enda? Har ikm 22/24 juni.. er ikke helt sikker på når ikm er, men en eller annen gang i sluttet av neste uke..
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har også nettopp hatt el og har IKM i uke 25. Men, nå vet ikke jeg helt om jeg skjønner måten man regner syklus på. Er det fra første dag mens og så til første dag neste mens? Eller er det ifra første dag etter endt mens til første dag mens?
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Det er fra første dagen du får mensen. Så den dagen du får mensen er dag 1 i syklusen din.. Er litt vanskelig å få med seg med en gang.. Dreiv å rotet med det jeg også.. går jo helt i surr
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Har ingen symptomer, såvidt jeg vet iallfall. Har hatt stikkinger i livmor/egglederområdet fra onsdag i forrige uke og frem til idag. Har aldri hatt det før og aner ikke hva det kan skyldes. Er trøtt, sliten og har humørsvigninger, men det skyldes nok kun at jeg har jobbet 7 nattevakter på rad og er helt utslitt pga det. Så jeg venter bare i spenning jeg =)
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2007 Hvor mange pp har du hatt??
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 heheh.. har hatt skikkelige humørsvingninger jeg også.. og da mener jeg SKIKKELIGE! I går kveld satt jeg og sambo å så på en film, også sovnet han i 5 minutter og jeg trur jeg aldri har vært så sur noen gang jeg.. Nektet å prate med han og gikk bare å la meg uten å se ferdig filmen engang.. Har ikke peiling på hva som gikk av meg. var skikkelig flau i dag da jeg våknet og tenkte på hvordan jeg hadde oppført meg..hehe.. stakar sambo
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Så altså ifra første dag mensen og frem til neste gang man får mensen? Ok, da er jeg med. Burde jo egentlig visst dette da jeg er sykepleier hehe =) Tja, vet ikke hva jeg skal si. Mistet i MA i desember ifjor, var da 9 uker på vei. Siden da har vi vel egentlig vært prøvere, men det har aldri klaffet med min el og hans jobb (han jobber i nordsjøen, så er borte i 2 uker og hjemme i 3-4 uker). Men nå, etter 6 mnd venting ser det ut til at vi endelig skal komme i nærheten iallfall =)
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Hmmmm... høres mistenkelig kjent ut hehe Har det alltid sånn her hjemme i den tiden jeg er premenstruell. Skjønner ikke at han holder ut med meg, ærlig talt hehe =)
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2007 Ja det er rart de klarer og holde seg så rolige midt under et utbrudd.. heheh.. Blir jo som et monster
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Blir bare enda mer sint når han står der og er så rolig som bare det. Ingenting som får meg så sint som det, hehe =) Men, er glad han holder ut med meg til tross for alt dette. Og at han ønsker flere barn, sselv om jeg var et monster når det gjelder humørsvigninger da og =) Best som jeg satt og lo sammen med ham kunne jeg slå helt om å bli sint eller lei meg. Stakkars fyr, han kunne sikkert ikke skjønne hva som var galt med meg
har4barn Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har ikm 23.juni. Er i 4.pp etter MA i uke 18. Prøver å ikke kjenne så fælt etter symptomer, for jeg vet at jeg har helt like symptomer om jeg får mens eller er gravid. Og i hvert fall blir jeg kvalm hvis jeg tenker på det:). Har hatt murringer nesten siden el, men det har jeg hatt noen ganger nå, og regner med at det er hormoner i ubalanse (var slik første gangen jeg prøvde for 8 år siden etter å ha sluttet med p-piller og nå etter MA'en). Men, det er jo fryktelig spennende da!!
Kystrøya Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Det er kjempespennende, men uff så langsomt tida går når man har noe man er spent på å finne ut av. Syns dagene snegler seg fremover. Litt over en uke til IKM for min del, men kommer nok til å vente til en stund etter IKM for å teste dersom mensen ikke dukker opp. Selv har jeg kun disse smertene i eggleder/livmorområdet som symptom, muligens tyngre og ømmere bryster. Gidder heller ikke å kjenne så meget etter symptomer. Har en følelse av at det ikke gikk denne gangen heller, da jeg tor jeg egentlig hadde el nå på mandag, istede for før helgen slik el-kalenderen sa.
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 har vi ny skravletråd? hihi uff jeg har så vanvittig mensmurring, fatter ikke bæret...venter liksom bare på at mensen skla komme ut nå for sånn kjennes det ut=S jeg har ikm den 23. så det er rimelig lenge til for at kroppen min skal oppføre seg sånn.... leiter ikke etter symptomer lengre, kroppen har lyrt meg plenty av ganger, men dette er reelt...vi begynner utredningen over sommeren så nå tas ting med stor ro, har gjort det siden jeg fikk vite at legen har sendt henvisningen...er på 15. pp og rimelig lei=P min el kalender bomma og på el..hmm for jeg er sikker på at jeg hadde den tidligere enn det jeg sku ha hatt den....isåfall kommer jo også mensen tidligere...uææææææ*vikke tenke på det* lykke til alle sammen=)
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 hmz hvorfor har det seg sånn at ca en uke etter el så blir jeg dårlig og uggen??*oppgitt*nå sitter jeg her da og er potta tett, hoster og står i...slår ikke feil noen ganger...årh*lei* mensmurringene har ikke avtatt dem er der rimelig konstante, men noen ganger svakere enn andre..kjenner det godt om jeg strekker meg da er det noe som liksom ikke vil strekkes inni magen...hehe en ny oppdagelse for meg*knis*men men tviler på at vi traff denne gangen heller...
løveprinsen <3 Skrevet 17. juni 2007 #15 Skrevet 17. juni 2007 Hallo jenter. Da er vår uke rett rundt hjørnet. Blir spennende å se. Jeg for min del har IKM i morgen (mandag) og kjenner jeg meg selv rett vil det nok bli tatt en test i morgen eller tirsdag. Avhengig av når jeg får testene i posten. Er ekstra spent denne gangen da jeg lurer på om jeg hadde en festeblødning for noen dager siden. (hadde det samme sist jeg var gravid). Ellers har jeg noen ganger murringer i korsryggen og kan til tider bli litt kvalm. Håper virkelig at spiren sitter igjen og at den blir værende i 9 mnd. Lykke til jenter.
Paulinaprøverigjen Skrevet 17. juni 2007 #16 Skrevet 17. juni 2007 Heii jenter! jeg har IKM torsdag 21... føler det er lenge å vente ass... Men jeg har vært såå sliten å kvalm, sovner tidlig på kvelden, å her en natt kastet jeg opp.. har stikkinger nederst i magen, på høyre side forresten.. av å til stikker det så at det går helt bak i ryggen... bortsett fra det så er det ikke no spessiellt egentlig, har vondt i leggene, svimmel og vondt i hodet.. men det merker jeg kun en skjelden gang så det er egentlig ubetydelig... lykke til alle sammen :):
Paulinaprøverigjen Skrevet 17. juni 2007 #17 Skrevet 17. juni 2007 Og jeg glemte å si en ting...... magen min er helt HARD helt nederst......akkurat som jeg skulle stramma magemusklene..... oppover er den ikke sånn, bare nede... noen som vet om dette kan være noe?? klemmer =)
Ninemi Skrevet 17. juni 2007 #18 Skrevet 17. juni 2007 Har IKM 21.juni. Er vel for mye å be om at jeg skal være gravid 1pp, men må jo være lov å håpe. Hadde mensmurring og svært vonde brystvorter 2 dager etter EL og frem til i går, men kjenner ikke noe idag. Aner ikke om det er graviditetstegn, men huff jeg håper så inderlig. Lykke til alle sammen. Blir spennende å se hvordan det går!
har4barn Skrevet 17. juni 2007 #19 Skrevet 17. juni 2007 Jeg bare venter på at uka skal gå mot helg igjen, jeg:)..... Har ikke noen god følelse denne gangen heller. Noen ganger kvalm, kanskje, men det er verst hvis jeg tenker på det:). ellers ingenting, og nå har jeg ikke hatt mensmurringene de siste par dagene heller. Får vel bare belage oss på en romantisk sommer:)
Athene75 Skrevet 17. juni 2007 #20 Skrevet 17. juni 2007 Jeg har IKM 24 juni....lenge å vente ja, men har ingen symptomer og har ingen god følelse på at det har klaffet denne pp
Kystrøya Skrevet 17. juni 2007 #21 Skrevet 17. juni 2007 Har IKM til helga, så er litt spent ja. Men har ingen som helst følelse av at det gikk denne gangen, da jeg tror jeg hadde el etter at mannen dro. Kjipt, men sånn er det... Heldigvis er han garantert hjemme i juli når jeg har el, så kanskje det heller blir et mars-barn på oss =)
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 19. juni 2007 #22 Skrevet 19. juni 2007 hmm har mensmurring enda jeg, nå er den mer fokusert på høyre side enn tidligere...*merkeli*hehe jajaja er noen dager igjen nå så...nett sittet å lest i brosjyren om ufrivilig barnløshet og alle ting vi må igjennom*grøsse*kan ikke si det frister så veldig mye men men....*vil ha et lite nurk*
lu266 Skrevet 19. juni 2007 #23 Skrevet 19. juni 2007 Uff jeg har også hatt mensmurring i over en uke nå, og har IKM i morgen. Riktignok har jeg litt ustabile sykluser, da, men likevel... Uansett har jeg altså følt meg veldig menstruell i dagesvis, uten at det har kommet noe. Ikke en gang spotting... Og så klarte jeg ikke å dy meg, men tok en test i går, negativ... Uff, jeg tør ikke håpe, men mensmurring er det utvilsomt... Lykke til alle sammen, håper det går bra med oss alle.
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 20. juni 2007 #24 Skrevet 20. juni 2007 hmm nå 3 dager før ikm så stopper murringene opp, men jeg kjenner det godt i siden, ikke murring men er øm og det strekker seg nedover i lysken på en måte...hmm jada dårlig å forklare...siden el hos meg kom tidligere så har jeg ikm alt i fra i dag til og med lørdag*ler litt* men jeg regner den 23. som den siste sikre datoen...blæh.. masse lykke til=)
Rafi Skrevet 20. juni 2007 #25 Skrevet 20. juni 2007 Har IKM på mandag 25.Er veldig spent. Men dette er første PP, så jeg har ikke de største forventningene. Men håper selvfølgelig i det lengste. men jeg merker at tålmodigheten ikke er på topp. Har mest lyst å sjekke med en gang har ingen symptomer. Kjenner ikke noen plass at jeg kan være gravid. Eneste er ømme brystvorter, men det kom rett etter EL, så det var nok i forbindelse med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå