Gå til innhold

Samboer, men skriver aleneforsørger...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja netopp derfor mange er alenemødre og får dekka hver en ting...

har noen venninder som er har vert det,lever som konger,syns det er urettferdig jeg....sitter hjemme å produserer barn med folk de aldri kan ha et normalt forhold med....

de er klar over det men driter i det trenger jo ikke stresse,konge det trenger ikke løfte en finger på 3 år...

men da er det jo bare til å få flere..eller....

dette var ikke direkte retta til deg :) måtte bare si det for det....

men han samboeren din må få seg jobb da....

begge vi jobber å det er nødvendig for at vi skal klare oss,sånt er det bare............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

faen tuller du eller? eller er du blåst?? fy søren så provosert jeg ble av svaret ditt vero!!!

vi lever faen ikke som konger, jeg kommer til å ha 3-4 tusen igjen til mat og lege og alt til meg og lille i måneden etter betalt leie og regninger:S

Er det urettferdig det da??? fy faen så jævla tett du virker!! er du sjalu på at vi tok ansvar for det som skjedde og beholdte barnet??Faen skam deg skulle du!! mistenker deg for å være samme røya som la inn innlegg på dib om hvor urettferdig det var at alenemødre fikk os og kunne være hjemme litt med den lille!!!

Skrevet

hehe..nai jeg legger aldri inn noe anonymt....åsså har jeg foresten aldri tatt abort,som du hinta til.. prevansjon.....

de jeg kjenner levde ihvertfall som konger,spratt penger inn på kontoen heletiden...oi har jeg fått penger igjenn... sånt var det...

å ingen av dem hadde jobba en dag i sitt liv...

men de var jo ikke voksne da,var i tennåra vet ikke om det har noe å si for hvor mye ekstra du får jeg...er jo mulig det da.

men sliter jo hvis du ikke har fått en mann innen 3 år da...

for da får en vel ikke en dritt...

Skrevet

jeg hinta ikke til abort nei.. jeg skulle få fram at vi tar ansvar, at vi ikke får unge med hvem som helst for å få penger.. men får ungen for at graviditeten er skjedd og vi deretter tar ansvar for det!

da må de ha jobba svart eller noe for jeg kommer til å ha mindre penger når jeg har unge, enn jeg hadde før jeg ble gravid.. mye mindre!!

jeg regner med de fleste alenemødre sørger for å prøve å få seg en jobb, ingen av oss ønsker gå hjemme hele livet og dulle så ungen blir bortskjemt, da har du virkelig misforstått folk..

Skrevet

hmm.. hørtes rart ut...skjønner jo du syns jeg er en dust da som skriver det jeg skreiv...men da hjeller jo ikke dette deg .....

da er ikke du som de jeg mener,du tar annsvar og jobber osv...

mener de som er hjemme i 3 år for de ikke trenger jobbe....for de har det fint å mere en nokk med penger,sånt var det ihvertfall med de tilfellene jeg vet om... å du må innrømme at det er en smule provoserende å bruke det sånt??ødelegger jo for sånne som deg da,er jo lett for meg som ikke vet å dra alle under samme kamm,som mange andre jør og...som sakt var de bare tennåringer og...som aldri har jobba..

Skrevet

nei det som provoserer meg generelt er at så mange tror alenemødre lever fett og går hjemme i tre år, det er mindretallet som kan det.. de fleste må jobbe og de fleste har lite penger, vi ville mye heller hatt en mann å dele sorger og gleder meg, vil mye heller jobbe og jeg hadde ikke orka gå hjemme tre år, no way.

Klart det kan være irriterende å se de som sitter på ræva og tar imot penger i tre år, men det er nok ikke så mange av de som man kanskje tror. Tenåringer har nok lett for å bli sittende hjemme , men alle alenemødre er ike tenåringer håper jeg, det er tungt nok å være det om man ikke er ung og uerfaren med det samme.

Skrevet

Ikke snylt på systemet, selg sommerhuset og spark gubben i ræva så han får seg en jobb..... overg.stønaden er KUN for aleneforsørgere -mor som far... ikke for par.

Overg.stønaden er på litt over 9000 pr mnd, og ingen kan leve som konger av dette... dobbel barnetrygd - vel nesten 2000 i mnd...heller ikke noe luksus..... skjønner ikke at folk sier man lever som konger...har vært alenemor, fikk overg.stønaden i knapt 1 år så orket jeg ikke være hjemme lenger - gikk ut i full jobb, beholdt overg.stønaden men fikk seff redusert pga min inntekt........ en graviditet vare jo i 9 mnd, da får man seg en jobb imellomtiden... enten du eller gubben..........9 mnd er mer enn nok for å få seg en jobb...og jeg skjønner godt alle som blir irriterte på sånne innlegg som dette, burde holde sånt for deg selv...!!!!!!! liker ikke snyltere!

Skrevet

Ta ansvar for derfes handlinger! både du og gubben, og da ikke ved å snylte på skattebetalerne!!

skjerp dere og bli voksne!!!!!!!!!!!

Veldig irriterende for oss skattebetalere å betale for snyltere på trygd og andre ting man kan få av staten! har ikke tatt høyere utdanning og tatt opp lån for å betale for snyltere!!!!!!!!!!!!

Skrevet

har selv vært alene med min datter og gått skole.. men lever ikke fett fordi om.. utgiftene er de samme om man er 2 eller 3.. jeg måtte ta meg jobb utenom skolen får å klare alt sammen.. jeg ville heller undersøkt hva jeg kunne fått av støtte.. noe er der å hente uten å drive svindel!!

tenk på de som faktisk sitter alene.....!

Skrevet

Men herregud da menneske! Dere får vel gjöre noe med situasjonen deres da vel. Samboern din (og du) får vel, som alle andre, se å skaffe seg en jobb! Slike innlegg er så utrolig provoserende. Siste setning er jo helt på jordet! Alenemödre er de som topper fattigdomsstatistikken i Norge. De taper stadig i forhold til andre grupper i samfunnet. Nei, ta ansvart for den situasjonen dere har satt dere i og gjör noe med den!!!!!!!!

Skrevet

Må også få tillegge og dette er til dere som synes slik snylting på systemet er ok; for noen holdninger dere kommer til å overföre til barna deres. "Det er greit å svindle og stjele fra andre". For det er jo faktisk det HI har tenkt til å gjöre.

Skrevet

Vet faktisk om noen som gjör akkurat dette, og nå fikk jeg blod på tann. Har tenkt på å gjöre det lenge, og på mandag ringer jeg NAV i Moss og anmelder disse menneskene!!!!! HAHAHA! Skal bli morsomt å se dem havne i tröbbel!!!!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere absolutt skal ha barn NÅ !

dere må jo tenke litt lengere enn nesa rekker, det koster å få barn, trodde du viste det siden du har et barn fra før av!!

og du går hjemme og samboern studerer, hvor skal dere få penger fra til å fø opp 2 voksne og 2 barn??

synes det var lite gjennom tenkt av dere !

Skrevet

du skriver at du er ung... HVOR ung da? Du tenker ikke akkurat logisk å rasjonelt..

...så HI... hvor gammel er du?

Skrevet

dette ble eg provosert av! er det mulig å være så tett?

hva med å selge sommerhuset?

du kunne jo fått deg en jobb for leenge siden?! vis du gikk på skole kunne du hatt helge jobb?etter skole jobb?

og spark sambo din i ræva å si han skal få seg en jobb!!

Nav kommer til å skjønne hva som skjer! ta dere sammen og oppfør dere!

Skrevet

hm.... hvor blir det av HI? Skulle gjerne sett hva hun hadde å svare...

Skrevet

Har bare en kommentar: Du lever IKKE som konge som alenemor. Har vært det selv. Noe støtte får du jo, men ikke tro du får det fett som "alenemor". Samboern din får heller stå på å få seg en jobb. Er masse jobber på markedet nå. Håper dette løser seg på en bra og lovlig måte for dere. Tenk deg den smellen dere får hvis dere blir oppdaget! Ikke ta sjansen på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...