Gjest Skrevet 15. juni 2007 #26 Skrevet 15. juni 2007 Enig med de fleste her. Skjønner ikke at du tenker tanken en gang. Sommerhuset kan dere jo bare selge. Og dette er vel strengt tatt noe dere burde tenkt på FØR dere i det hele tatt valgte å få barn. Jeg er IKKE interessert i å betale skatt for at du skal få penger du ikke har rett til.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #27 Skrevet 15. juni 2007 jeg skal si deg en ting, da jeg og typen fikk vårt første barn eide vi ikke nåla i veggen, så vi fikk hjelp av våre foreldre og sosialen for å klare oss, da vi fikk nr 2 var den heller ikke så bra, men vi snylta ikke på trygdekontoret for det assa, for er det noe som gjør meg forbahnna så er det det, har ei veninne som har gjort det og jeg bare håper hun blir tatt! Nå har jeg og typen fått knall god råd, det tok sin tid, men vi har klart oss. Gjør du det du har skrevet som overskrift kan jeg ikke akkurat si at respekten for deg eller samboeren din er stor, PS: hvorfor sette et barn til verden når dere ikke har råd?
FruV Skrevet 15. juni 2007 #28 Skrevet 15. juni 2007 Selg eller lei ut sommerhuset...må jo ligge noe penger i det.. Tør nesten ikke å tenke tanken på og ha gjort noe slikt med å snylte på staten. Det lureste er å være ærlig,trange tider kan det vel bli til dere,men dere vil klare dere! En må bare kutte ut på enkelte kostnader i såfall...
1+1=2+1+x Skrevet 15. juni 2007 #29 Skrevet 15. juni 2007 For å si det sånn: DET ER IKKE ARBEIDSLØYSE I NORGE. (De 4 % vi har, er flytende arbeidskraft.) vi har alt for lite arbeidskraft i dette landet... vi importerer arbeidskraft fra sverige, polen etc. Da bør det ikke være noe problem å få seg jobb??? Kanskje han må pendle litt eller dere må flytte på dere??? Og hvor mange her inne på BIM tror du egentlig har sommerhus egentlig? Ikke snylt, prøv å bidra i stedet. Når folk snylter slutter et velferdssamfunn å fungere...
minne Skrevet 15. juni 2007 #30 Skrevet 15. juni 2007 Herregud det må da være mulig for samboeren din å finne jobb. Jobb markedet er jo helt sykt nå. Kan ikke være kresen da, men det regner jeg ikke han er siden dere har litt krise. Han får jobb på dagen hviss han vil.
kleika Skrevet 15. juni 2007 #31 Skrevet 15. juni 2007 hej ser både negative og posetive svar her jeg vil ikke dømme deg uanset,vi overveide dette med første mann da vi hade veldig dårlig råd sad i en skikkelig knipe,men jeg bestemte meg for ikke at gjøre det fordi jeg ikke ønsked at måtte snyde og jeg var redd vi ville bli vant med de penge og det ville bli vanskeligt senere at flytte sammen på papiret,vi klarte det venter nå nr 2 og har en mye bedre økonomi enn noen gange før
æsj altså! Skrevet 15. juni 2007 #32 Skrevet 15. juni 2007 Synes ikke det høres særlig lurt ut. Blir dere oppdaget får dere en stor bot...
tjoa Skrevet 15. juni 2007 #33 Skrevet 15. juni 2007 Sånne folk som utnytter systemer er det værste jeg vet! Jeg blir drit irritert av å tenke på at mine skattepenger går med på å forsørge slike! Alle som gidder kan få seg jobb i Norge i dag.....I dag er gjennomsnittslønnen på 100% arbeid over 300.000, og også for en 250.000,- kan en klare seg ganske greit. Hvis du gjør dette håper jeg at du blir tatt og må betale alt tilbake + en stor bot.....Vær så snill, vær litt smart........
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #34 Skrevet 15. juni 2007 Du vet at du kan dømmes for å planlegge noe slikt? Hver og en reder som man ligger, da får man ta konsekvensene. Jeg gidder ikke å betale skatt for at andre skal lure fra meg og samfunnet disse pengene. De pengene vil jeg helst skal gå til helsevesenet, hvis mitt barn skulle bli sykt. Opp-pussing/bygging av skole, slik at mitt barn kan få gode lære og oppvekstvilkår. Til bedre veikvalitet slik at vi unngår flere drepte på veiene, og barnet mitt kan få en trygg skolevei. Til forebygging av rus, slik at de som tar et feil veiskille i livet, kan hjelpes ut av uføret. Til.... Til... Til..... Jeg vil ikke at pengene skal gå til noen som deg, som skal beholde "sommerhuset" og bilen. Det er rett og slett uetisk og egoistisk at du tenker slik. Samtidig må jeg si at jeg selv ville gjort alt for at mitt barn skulle ha det bra, men det får det nok uansett slik du beskriver. Kanskje til og med uten sommerhus......
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #35 Skrevet 15. juni 2007 Er det ikke litt dumt å skulle få et barn til når man egentlig ikke har råd til det!!!!!!? Dette burde dere ha tenkt litt på før dere satt i gang. Det gjelder å tenke litt lengre enn nesa. Jeg skjønner ikke at det går an å sette seg selv i en slik situasjon. Dere får selge huset deres og få gubben ut i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå