Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Vi har sinnsykt dårlig rå..Jeg har aldri jobbet, bare gådd skole..Og samboer er nå arb.ledig... Har en sønn fra før , men ikke sammen. Vi vurdere sterkt at han skal ta sommerhusadr. sin, og at jeg leier huset hans...Noen synspunkt?? Vet det er dårlig gjort...(og ulovlig) Men dumt at vi må gjøre det slutt for at vi skal klare hverdagen. Reglene er så syke att....Er du alenemor, lever du jo som en konge!!
stabilo Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Blir så sint når jeg leser slikt. Skjønner ikke at du vurderer det en gang. Og som reell alenemor så lever man absolutt ikke som noen konge...
SusyQ Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Vell, som du sier selv: Det er uetisk. Og ulovlig. Blir dere oppdaget risikerer du å få en skikkelig bot, pluss betale tilbake alle pengene. Da er dere i enda værre økonomisk uføre enn nå. Og det er å ta fra fellesskapet noe du ikke har krav på. Noe som er laget for folk som faktisk er alenemødre. Men: Dette må du nesten bare vurdere selv. Veie fordelene opp mot ulempene, og føle på om du har is nok i magen til å lyve på offisielle papirer. Det er bare du og samboeren din som kan bestemme om dere synes det er verdt det :-)
ana baroma Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Blir du tatt blir du anmeldt og ender opp med plett på rullebladet og du vil miste muligheten til trygd osv senere. Skikkelig dumt med andre ord. At det er ulovlig er jo noe du vet, er det noe godt utgangspunkt for barna dine da? Hva med å selge sommerhuset, evt leie det ut? Og få samboern din ut i jobb, en eller annen jobb finnes nok! Snakk med sosialkontoret og slutt å tro på en utopi om at aleneforsørgere lever som konger. For det gjør de faktisk ikke!! Let etter muligheter innenfor loven, snille deg!! Vær kreativ!! Jeg har pgså levd langt under fattigdomsgrensa, så jeg vet hva jeg snakker om... Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Jeg er HI.. Skjønner folk blir sinte..Jeg hadde selv blitt det..(Har vært alenemor i 2 år) Hadde bra økonomi da.... Men nå får vi bare 15 000 i mnd og ikke det engang..Må selge bil og sommerhuset. Vurdere å flytte fra pappaen får at vi skal klare oss...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Skjønner dere godt at dere strever, men er ikke sikkert at dette er den beste løsningen å gjøre det på denne måten. Hvis det blir oppdaget, så blir det enda verre økonomisk for dere. Her er det bare for samboeren din å hive seg rundt å finne seg en jobb, man må stå på litt her i livet for å komme seg videre og ha det godt. Akkurat nå er det en overflod av jobber, så det er bare å være på høgget å ikke være så altfor kresen da. Mange arb. plasser har problemer med å få tak i nok folk. Jeg gikk på skole, var ferdig til våren... Ble dessverre sykmeldt etterpå, men bare på en kort periode fikk jeg ca 10 jobbtilbud.... Så markedet er der!!) Har forresten vært alenemor i 3 år, å jeg har ikke levd som noen konge nei... Har snudd på krona hver måned for at ting skal gå opp, men jeg har klart meg. Har også vært nødt til å stå på å jobbe, så det med at alenemødre har det så bra er oppskrytt!!! Må i såfall være at de får en DIGER sum i barnebidrag det da... LYKKE TIL!!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 er du alenemor lever du som en konge??? hvor i all verden får du det fra???etter nøye tegning vet jeg at jeg ikke kommer til å kunne leve som noen konge så den var dryg..jeg kommer i allefall ikke til å ha så mye som 15 000.. kanskje sitter jeg med 10000 om jeg er heldig ... bare så det er sagt!!! Så til spm ditt, du vet jo det er svindel om du gjør det du sier.. og blir det oppdaget har du ett problem, en venninne av min mor måtte nettop sitte inne for det samme + hun må betale tilbake pengene... morsomt å fortelle ungene sine det... Jeg er sikker på at det nok finnes andre mer stuerene måter dere kan få hjelp med økonomien på, kan ikke skjønne annet. Kontakt aetat,trygdekontor evt sosialkontor ? noen av de må jo kunne hjelpe, aldri hørt om at noen i norge skal behøve å sulte bare for de de ikke er " alenemødre som lever som konger" ....
CAT77 Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Så skattebetalere skal betale lønn til deg på falske vilkår slik at du får beholde sommerhuset ditt?????? De jeg kjenner som er reelle alenemødre lever langt fra fett! Det er jo heller ikke meningen når man lever på hva andre betaler....! La pengene gå til de som har rett på de!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Unskyld meg, men hva med å tenke på det før man blir gravid og bringer ett nytt barn til verden, Veit jop at det koster penger og om man har råd til det eller ikke
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Det er faktisk folk som blir tatt for dette over 10 år etter at de har gjort det.. Jeg vurdere det selv, men vil ikke gå rundt å passe på hva jeg sier i tilfelle liksom.. Det er lurest å ikke gjøre det. Dere kan få hjelp på sosialkontoret hvis dere ikke har penger nok. Her i norge får du hjelp på alle mulige måter når du har eller venter barn.. Ikke noe å bekymre seg over.. Men gjør det lovlig, så slepper du alt det stygge som følger med.. Men jeg skjønner deg godt da
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Siden du spør, betyr det vel at du tviler. Dårlig utgangspunkt for å jukse? Det er vel da man får det ganske kjipt med det valget. Personling syns jeg den typen juks er dårlig gjort, det er alle vi andre som betaler skatt og betaler for dette. Nei, jeg råder deg til å være ærlig - aaaaaalltid det beste..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 At du tør legge dette ut på et nettsted som dette. Du vet at du kan bli sporet opp, og at det du har skrevet her evt. kan bli brukt mot deg? Vet du at du faktisk kan få fengselsstraff for det du planlegger? Det er greit at det er kipt at dere ikke har så god økonomi nå, men har dere råd til å ha et sommerhus, har dere jaggu meg ikke noe dårlig råd! Synes du skal sende den samboeren din sporenstreks ned på aetat, sånn at han får seg en jobb, og kan forsørge deg og ungene. Det er for galt at du skal ty til lovbrudd på grunn av at han ikke går inn for å finne seg en jobb. Ps. Er man alenemor, lever man ikke som en konge. Svært mange av de lever faktisk under fattigdomsgrensa.
jentebabymom Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 skjønner deg, du gjør det du føler du må og er rett.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 Kjenner jeg blir sur inni meg når jeg leser slikt. Jeg er i samme situasjon, har studert, dermed ikke krav på foreldrepenger. Samboer jobber. MEN SÅNN ER DET! Systemet i Norge er supert likevel, og vi skal nok klare oss på hans inntekt en stund. JISES! Folk som kødder med systemet vårt.......grr......som er så fantastisk i verdenssammeheng....kjenner jeg provosert ja. Og jeg tar det personlig fordi dette er folks skattepenger. Tenker også at herregud, her har jeg faen meg studert i 6 år og fått STIPENDER og lån fra staten, da skal jeg pokker ta meg ikke rettferdiggjøre juks med at ting er urettferdig!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #15 Skrevet 14. juni 2007 Skjønner at du er fortvilet over situsjonen, er IKKe gøy og ikke ha råd til ditt og datt, og regnigner osvosvosv. MEN - er det ikke bedre og leve litt trangt en periode i livet, få samboeren din til og skaffe seg jobb (!), og ha god samvittighet...dette kan du bli straffet for i lang tid etterpå..jeg ville tenkt meg veldig, veldig godt om! Jeg hadde aldri i verden turt det der..da hadde jeg heller levd på suppe assa...og ja, jeg har omtrent gjort det jeg, bare at jeg levde på pasta...det gikk fint, man vet det bare er for en periode... Er jo bare du/dere som kan ta tak i det problemet...og om krisen skulle bli for stor, er det bedre å være ærlig og heller gå til sosialen eller noe, de kan vel hjelpe til med de verste regningene og slik mener jeg..
mememe Skrevet 14. juni 2007 #16 Skrevet 14. juni 2007 at mannen din ikke jobber.... skal da altså gå utover meg og alle andre som lever som konger.. skal vi da leve som prinser? jeg som hadde det så bra som konge.... fillern
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #17 Skrevet 14. juni 2007 Buhu? Det som irriterer meg mest er det at dere tydeligvis eier både hus og sommerhus, og sitter likevel på baken og klager over dårlig råd. Og DU sier reglene er syke? Har faktisk ikke flere kommentarer til innlegget ditt, ja, jeg mener faktisk at man ikke kan sitte på mer enn man har råd til å betale for. Mannen min har til og med jobbet som vikar i barnehager, ikke fordi det er drømmejobben eller passer til utdannelsen hans, men fordi lønna der likevel er bedre enn dagpengesatsene! Det er ikke måte på hvilke plasser man kan få vikarjobber, og vi har aldri hatt problemer med å finne NOE å gjøre slik at vi ikke har trengt å stå på bar bakke.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #18 Skrevet 14. juni 2007 Er ung, derfor har jeg bare gådd skole. Har forresten 3 uker til babyen kommer, derfor panikk.. Vi har kun bodd sammen i 1 år, så det er ikke så lenge. Han skal begynne jobbe igjen, eller gå skole...Skjønner folk blir sur..Men jeg har vært alenemor frem til ungen ble 3 år..til da hadde jeg bra økonomi.. Men så faller jo overgangsstønaden bort. BTW, jeg har vurdert å gjøre det..men tror ikke jeg tørr. Tror jeg heller blir å flytte, skal gå skole til høsten...og vet det blir verre da!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #19 Skrevet 14. juni 2007 selg sommerhuset da vett., tror du vi alenemødre lever så fett at vi har råd til hus og bil? jeg leier jeg, har ikke råd til noe eget.. og kjøre opp og ha bil er en fjern drøm...
SusyQ Skrevet 14. juni 2007 #20 Skrevet 14. juni 2007 Du kommer til å klare deg helt fint på 15 000 i måneden. Kanskje du må selge bilen, og bo litt trangt en periode, men sånn er det jo når man er ung. Jeg er selv i full jobb, men har overhodet ikke råd til å kjøpe og eie en bil. Det en en luksusting som først får komme senere. Kollektivtransport og venner med bil holder i lange baner. Også får vi jo mye gratis trim av å gå overalt, hehe ;-) PS. Sommerhus har vi hvertfall ikke. Kanskje dere kunne leid det ut for en periode? Det er gode penger, - og helt lovlig!
Mamsen og lillegutt Skrevet 14. juni 2007 #21 Skrevet 14. juni 2007 Hei! Kjenner noen som skrev seg opp som aleneforsørger for å få mer penger... Men barnefaren bodde med de,og tjente penger... De ble oppdaget når barnet var vel tre år tror jeg, og da måtte de betale tilbake alt de hadde fått på de årene,og tror ikke det var så lite penger.... Ville ikke gjort det hvis jeg var deg...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #22 Skrevet 14. juni 2007 Ikke tenk tanken engang! Jeg vurderer faktisk å melde venninna mi for dette nå-for dette syns jeg er en ussel måte å skaffe seg penger på!!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 14. juni 2007 #23 Skrevet 14. juni 2007 håper du blir tatt...å alene mødre har det ikke konge..er alene om alt å alle utgifter...håper du blir tatt å får bot å må slida resten av livet med det...e dårlig gjort...e sånne så deg me arbeidare skatte for sånne eg klalle dritt folk!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #24 Skrevet 14. juni 2007 Vi ble tipset av venner å gjøre d sist vi fikk barn. Vi mente at ærlighet varer lengst, og d gjør vi ennå. Venneparet av oss ble fakket og måtte punge ut det de hadde fått pluss at de ikke fikk tatt noe lån i bank på mange år... Tenk dere godt om...
bellamamma Skrevet 14. juni 2007 #25 Skrevet 14. juni 2007 Herregud, sier bare jeg. Er det noe rart at Norges felleskasse gar pa raeva nar sanne folk som dere holder pa?????? Ta til fornuften, selg sommerhus og bil om sa ma til, men ta i alle fall ansvar for deres egen okonomi!!!! Jeg er lite interessert i a sitte her borte i USA og bade betale skatt til Norge og USA for at sanne snyltere som dere skal beholde sommerhuset deres... Arghhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå