Gå til innhold

Røyking...

Mamma'n til Martin & Mille :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som er hissige her inne ser jeg...hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

okey...forskning sier at når det gjelder astma og allergier da er 84% av årsaken til at folk får det "dårlig renhold".

Støv, hudpartikler og diverse ting som en puster inn hjemme i hos seg selv er den utløsende faktoren til allergier og astma. Og selvfølgelig så står det jo også om at det er genetisk.

Kanskje du bør finne ut litt mer om den forskningen du snakker om, for jeg kan ikke se annet en at røyken ligger faktisk ganske langt nede på listen....sorry

Du er en typisk tispe som nyter å få sakt unødvendige ting til å rakke ned på andre.

Til HI: jeg røyker ca 10 om dagen, håper at jeg klarer å slutte når baby er kommet!

Skrevet

Jeg røyker ca 10 om dagen.

Det er ikke noe jeg er stolt av, men jeg har rett og slett ikke klart å slutte.

Prøvd flere ganger med det resultatet at jeg har blitt super deprimert og stresset.

Med alle de hormonene som har rast i dette svangerskapet har ikke dette vært noe heldig kombinasjon. Believe me!!

Det sliter litt på samvittigheten at jeg røyker under svangerskapet, men lillegutt virker ihvertfall sunn og frisk.

Skrevet

godt svart anonym rett over denne anonyme :) hehe

Skrevet

Det er jo nå du har babyen inni deg! Det er helt jævlig å røyke når man er gravid!!! sånn er det faktisk!

Skrevet

Du klarer ikke å la være? Var det deilig å få spydd det ut?

Herregud, for en forutsigbar debatt. Ikke særlig høyt nivå. Gjesp.

Skrevet

Beklager alle sammen som syntes det er dumt at jeg svarer, vet at dette ikke har noe med den opprinnelige tråden å gjøre, men må jo forsvare meg litt...I og med at jeg blir kalt en tispe.

Er jeg en tispe fordi jeg mener det er uforsvarlig å røyke forran barnet sitt? Rakker jeg ned på noe andre enn de som mener det er heeelt greit å røyke og som ikke tror det har noen skadevirkninger(var ikke meningen å rakke ned heller, men blir frustrert av enkelte holdninger)? Nei, jeg tror ikke det.

Jeg skriver også i det ene innlegget mitt at jeg ikke vet om røykingen jeg ble utsatt for har noe å gjøre med min allergi eller astma, men jeg tror det. Når det gjelder dårlig renhold kan jeg utelukke det. Jeg kommer fra en renslig familie, og den trenden har jeg opprettholdt selv. Genetisk, ja mulig det men i min familie er jeg den eneste med disse problemene. Kan godt være at jeg har anlegg for astma og allergier, men jeg TROR at røykning kan ha noe med det å gjøre.

Forøvrig er jeg ikke den samme anonym som jeg blir beskyldt for å være som den som er under her, men det spiller ingen rolle.

Må også si at jeg ikke dømmer alle røykere nord og ned (vet selv at det er vanskelig å slutte), men jeg har lite respekt for de som ikke innrømmer at det faktisk medfører seg en del skadevirkninger med røyken (også for barnet i mors mage) og som kaster seg på bølgen som sier at det gikk jo bra med den og den, så da er det ikke farlig.

Skrevet

Poenget er at det ikke er vits i å diskutere dette, for vi lærer absolutt ingenting nytt.

Skrevet

Dette var nok ikke ment som noen DISKUSJONSTRÅD.....

Derfor vil jeg oppfordre vedkommende som er så hissig på å diskutere med oss

"dårlige røykende mødrene" til å enten slutte å diskutere eller starte sin egen ANTI-RØYKETRÅD.

Skrevet

Sluttet å røyke før mitt første svangerskap, begynte etter endt amming, sluttet igjen for nummer to, begynte så smått etterpå, og denne gangen har jeg tatt meg 5 - 10 røyk totalt. Er flere røyk i dette svangerskapet enn i de to første til sammen det :P Nei, det er absolutt ikke noe jeg er stolt av. Synes røyking og graviditet er to ting som slettes ikke hører sammen, ikke litt engang - men jeg legger meg ikke i hva andre gjør.

Har det noen hensikt å moralisere over hvorvidt røyking i svangerskapet er en dårlig ting eller ikke? Tror de fleste her inne er såpass opplyste idag at de skjønner at røyking ikke er bra for barnet, og de som ikke skjønner at røyking ikke er bra - "tante marte røkte 30 sigaretter om dagen, og det gikk helt fint" gjengen - trenger en skikkelig realitycheck.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...