Gå til innhold

Røyking...

Mamma'n til Martin & Mille :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som røyker? og hvor mange om dagen røker dere??

Svar gjerne anonymt :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte plutselig ikke å røyke lenger, og oppdaget da at jeg var gravid. Røyka ca 10 om dagen.

Håper jeg ikke begynner på igjen.

Skrevet

Jeg slutta i 6 uke og har klart meg fiiint uten, men må nok bare innse at jeg sprekker når den lille er utenfor magen. Jeg skal gjøre alt jeg kan fvor å holde meg til røyking i sosiale anledninger med et glass vin..det er stort sett da jeg savner røyken!!

Det har jo kjæresten min klart mens jeg har vært gravid. Han sluttet, men har tatt seg et par røyk i sosialt lag med noen øl.. Flink han!!

Skrevet

Nå er det ikke meningen å komme her som en formanende besserwisser, har selv røykt så vet at det er vanskelig å slutte. Jeg hadde imidlertid god hjelp av nikotimtyggegummi. Jeg synes bare det er viktig at alle er klar over konsekvensene for spedbarn dersom foreldrene røyker. Samboeren in hadde nemlig en røykende far da han var liten, og han sliter i dag ganske godt med astma og allergier. Ny forskning viser at barnet faktisk kan ta skade selv om du år ut og røyker. Så virkelig supert at dere har klart å slutte, jenter:)

Skrevet

Det er jo støvet fra røyken som forårsaker astma og allergier, og dette setter seg i klær og møbler. Det hjelper ikke stort å ha eget røykerom når det legger seg i klærne.

Skrevet

Jeg røyka med førstemann røyka ca 5-8 røyk om dagen slutta når jeg var i uke 22 og har ikke røyket siden. 2.5 år siden. ingen skade på min datter.

Skrevet

Igjen i fare for å virke "smart", det trenger dere ikke oppdage før etter flere år. Men gjort er gjort, og for mange går det helt sikkert bra.

Skrevet

Nettopp, og hvis man derfor "må" røyke bør man gå ut og ha egen "røykejakke". Bedre enn ingenting.

Skrevet

Helt enig i at man bør slutte, og skal ikke argumentere mot at det er skadelig for barn å være i røykfylte omgivelser ...

MEN, det kan gå bra med barna allikevel!

Jeg hadde (som din sambo, anonym) en røykende far i oppveksten, og jeg har aldri hatt antydninger til verken astma eller allergier. (Ikke mine søsken heller for den saks skyld)...

Så jeg mener at alle gravide bør kutte ned så mye de overhode klarer, og klarer man å slutte helt er jo det supert!

Skrevet

Beklager men slik forskning blir jeg sur på! Tror det er i de færreste tilfeller at barnet tar så stor skade av røyking som konkret årsak..særlig hvis det er snakk om lite røyking og utenfor barnets miljø..Jeg har vokst opp som passiv røyker fra svangerskapet av og er så og si aldri syk. Desverre røyket jeg litt selv da før jeg ble gravid.

Røyking ER ikke bra for noen, men foreldre må få ha et liv utenom barnets liv og desverre er noen av de tingene voksne gjør for å nyyyte livet ikke så sundt. (tenker da på røyk og alkohol)

Dere som har sluttet å røyke i svangerskapet, KJEMPEBRA!! Når barnet er ute kan dere ta valg for dere selv.

Skrevet

Sluttet å røyke når jeg var ca.4 uker på vei.....

Så har jeg fått så veldig lyst på røyk de siste 2 ukene....

Må innrømme at jeg har tatt meg en røyk noen kvelder nå...... huff.. har så dårlig samvittighet atte. Er 32 uker på vei. Hva tenker dere?

Har ikke vært hver kveld altså.

Skrevet

Jeg trooor ikke det er såååå farlig om man tar seg en røyk i festlig lag og barnet ligger hjemme i sengen sin og sover søtt....

Det er det beste å slutte helt, selvfølgelig! Men ikke heng de som skjermer barnet sitt så godt de kan allikevel da!

Huff jeg kommer til å ta en sigg til vinen min og det GLEDER jeg meg til! Tror det kommer til å gå bra..

Skrevet

Vet du hva??

Det tror jeg går så bra så!!

Men ikke gjør det igjen, da..baby er snart ute:)

Skrevet

Ser ut til at det er veldig få her som skjønte HI's spørsmål? Hvorfor svarer dere som sluttet å røyke, eller dere som ikke røyker og vil lekse opp for andre? Hun spurte da vitterlig ikke dere?

Irriterende at folk ikke kan hoppe over spørsmål som ikke angeår dem, dette gjelder flere temaer her på bim. "Rekk opp hånda alle de som har lagt på seg myyye hittil". "Jeg har ikke lagt på meg mer enn to kilo". Osv. Sukk.

Skrevet

jeg går gravid med nr 3 og har røkt i alle svangerskapene.(ca.10 daglig)

jeg holder opp når jeg kommer på sykehuset og i noen mndr framover, men denne gangen skal jeg virkelig prøve å slutte helt når barnet er født det er så dyrt, men ikke så lett å slutte.

Ingen av barna har tatt skade av det, og jeg har også vokst opp med røykende foreldre bare at de røykte inne, men jeg og mine søsken har ikke tatt noen skade, bortsett fra at vi alle røyker nå da:(

Nei skal virkelig prøve så godt jeg kan å slutte med den dritten:)

Lykke til dere andre også.

Skrevet

slutta røyke på julaften, men må innrømme at dess mere jeg nærmer meg termin nå, dess mere higen etter røyk føler jeg:P tror nok jeg blir å unne meg en røyk en sjelden gang når lille er med pappan sin noen timer feks ... etterhvert.. kjenner at jeg ikke føler for å legge røyken fullstendig på hylla:/

Skrevet

jeg sluttet å røyke da jeg fikk vite jeg var gravid rundt 7uker på vei...

men jeg røyket alltid før når jeg var sint sur stresset o.l, så når jeg sluttet da, ble jeg såå sint og stresset inni meg, at legen beordret meg til å begynne igjen, så jeg ikke mistet eller skadet barnet på den måten...

sånn som jeg reagerte, mente legen at det var bedre at jeg røyket litt enn å gå rundt kronisk sint og stresset...

nå røyker jeg mellom 5og10 pr dag, og prøver stadig å trappe ned yttligere...

jeg signerer ikke anonym, rett og slett fordi jeg kan stå for det valget meg og legen har tatt på det området der, ikke at jeg er stolt av det, men jeg kan stå for det jeg gjør..

må og legge til at vekst og alt er helt supert med den lille og på hver kontroll får jeg faktisk skryt av alle trivselstegnene babyen viser...

Skrevet

jeg røyker mellom 5-10 røyker til dagen, og jeg hater det. Men valget var å fortsette å røyke så lite jeg kunne, eller at baby skulle mistrives i magen. Blodtrykket mitt sank ekstremt og jeg var konstant stresset og hadde ekstreme humørsvinginger med raserianfall....utrulig at røyken kan gjøre en så gal!!!

Men nå har jeg klart å komme ned til 2-4 om dagen, satser på å slutte helt på sykehuset og være røykfri i ammeperioden. det er mitt største ønske i hvertfall. Hjelper å tenke på at ungen kan få mageknip av røykingen min. Det vil jeg ikke være skyldig i!

Skrevet

"Jeg har røykt i alle svangerskapene mine jeg og det har jo gått bra" "mamma røkte når hun gikk gravid med meg og alle mine søsken, det gikk kjempe bra det"

Ååååå, blir så utrolig provosert av slike IDIOTISKE utsagn.. Greit, det gikk sikker bra med dere og kanskje med barna deres..men få det inn i hodet at det er ikke ALLE det går like bra med!

"Jeg mener ditten og jeg mener datten", deres meninger betyr overhodet ingenting, det er forskning som betyr noe!

Skrevet

Kan vi la være å kjøre denne debatten for n'te gang? Kan ikke folk enkelt og greit svare på HI's spørsmål? Jeg er dritlei av å lese de samme forutsigbare utsagnene som kommer når dette temaet bringes på bane. Dessuten vedkommer det ikke tråden. Hold dere til saken.

Skrevet

ja, altså.. forsking som betyr noe. når jeg var liten skulle vi ligge på magen. for 16 år siden så skulle de ligge litt på hver side. i dag på ryggen. FOR DET ER DET NEMLIG FORSKNING SOM SIER.

piss meg i øret.

det her så ikke ut som en tråd som tok helt av med sånne som deg.

men selfølgelig. det måtte komme.

Skrevet

Ny forskning..Ikke 30, 16 eller 10års gammel forskning, de har nok kommet en smule lenger på vei i dag eller? Men bevare meg vel, røyk i vei du, er ingen som får stoppet deg uansett!

Poenget mitt er at man kan faktisk ikke påstå at det er helt greit å røyke selv om det har gått bra med barna til fru Hansen som røykt ti om dagen i hundre år. Barna hennes var heldige de. Jeg satt i en røykfull leilighet og ble kjørt frem og tilbake i en røykfull bil sikkert fra dagen jeg ble født. I dag er jeg full av allergier og har tendenser til astma. Om det har noe med røykingen rundt meg å gjøre får jeg aldri vite, men jeg regner med det!

Tisse deg i øret? Æsj, så ekkelt da!!

Skrevet

Hold dere til saken!!!!!! Er det så jævlig vanskelig????Eller forsvinn til røykedebatten til margen i venstre her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...