Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Noen som har en god krem å anbefale? Noen som har fått strekkmerker allerede? Lurer også på om det er noen som har erfaringer med å få null strekkmerker med nr 1, men fått en del med nr 2..?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Hei, jeg går med min første, er i uke 22, og ingen strekk merker så langt, men jeg smører med morgen og kveld med coconut butter fra Bodyshop.. Dette etter anbefaling fra en haug med venninner som har brukt samme krem og ingen av de har strekk merker i dag.,
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Tror egentlig det ikke har noe å si om man bruker krem eller ikke. Det er jo underhuden som blir strekt (men ikke veit jeg for helt sikkert) og da har det jo egentlig ikke noe å si om man smører på en krem. Jeg fikk litt strekkmerker ved forrrige svangerskap og jeg smurt meg jeg, men fikk det allikevel. I dette svangerskapet har jeg fått flere. Jeg har brukt coconøtt butter fra Body Shop (eller hva den heter)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Er i uke 21 og ingen strekkmerker enda. Har fått en olje fra usa som er beregnet for å forebygge strekkmerker som jeg bruker 2 ganger om dagen. Veldig dyr, men utrolig deilig å smøre på den voksende magen..
Prinsessemamma:-) Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Jeg brukte volare babyoil m nr. 1 og har ikke antydning til strekkmerke engang. Håper jeg slipper unna strekkmerker nå med nr. 2 og:-) Alle mine venninner som ikke har smurt seg med noe har fått strekkmerker. Så jeg smører meg, tilfelle det hjelper :-)
gingerangel Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Jeg fikk ingen strekkmerker etter første svangerskap, brukte Sheabutter fra Bodyshop. Denne gangen bruker jeg Wleleda Svangerskapsolje...så vi får se....
Minigull07/11 Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Jeg er 20+3 og har ingen strekkmerker! Bruker body lotion for tørr hud og A-krem på magen... Tror det er bra om du bruker en feit krem generelt!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 jeg smører meg når jeg føler for det:) Bytter litt mellom krem og weleda svangerskapsolje. Hjelper også for kløen syns jeg.... strekkmerker er vel arverlig og kommer nok an på hvor mye en går opp i vekt og hvor fort... Mamma fikk strekkmerker (18 kg opp) så jeg får det sikkert også. men ingen så langt uke 25+2:) Så får vi se...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har ingen strekkmerker på magen sålangt. (20+1 uker på vei) Trur heller ikke at en krem vil hindre strekkmerkene i å komme. Smører hele kroppen som alltid når jeg merker jeg begynner å bli tør, that`s it... Jeg tenker nå sånn at vil de strekkmerkene komme,så får dem bare komme:) Det er noe man bare må tåle at vil komme før eller senere når man velger å få barn. Er da ikke verdens undergang:)
velsignet med to Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har også brukt den body-butter fra BodyShop som flere skriver inn her, men jeg har likevel fått endel strekkmerker allerede. Har smurt meg siden begynnelsen av svangerskapet, 2-4 ganger om dagen, men de spratt fram likevel her. Så jeg har liten tro på at det hjelper å smøre seg. Strekkmerker eller ikke kommer an på hudtype og gener, og ligger i underhuden hvor du ikke kommer til med noen krem.
Neetamor-mednyspire Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 smurte meg hele forrige svangerskap, men strekkmerkene kom likevel.. jordmoren jeg bruker hevder at krem ikke hjelper. alt er avhengig av hudtypen i følge henne..
Miss L å di Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 jeg har smurt meg hver eneste dag, men nå har jeg likevel fått et par søte striper på hver side i overgangen fra rumpa til låret.... hehe...
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Jeg er i uke 28 naa og har foreloebig ingen strekkmerker. Bare saa det er sagt saa tror jeg selv ingenting paa at krem skal forhindre strekkmerker.Men jeg har likevel kjoept cocoa butter(kakao smoer)som i foelge de paa body shop skal vaere den beste aa bruke mot strekkmerker da den er mye fetere og gaar lengre inn i huden enn de andre butter-typene de har.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 Brukte samme krem forrige svanger skap og er full av strekkmerker. Fint å smøre seg, men spørs om det har noeå si for strekkmerkene..
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #16 Skrevet 13. juni 2007 Mente at jeg brukte coconut butter fra bodyshop og fikk strekkmerker likevel. Bomma på innlegget....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 I forrige svangerskap smurte jeg meg ikke med noe og fikk ikke et eneste strekkmerke. Gikk opp 25 kg. Nå er jeg i uke 23 og har ingen strekkmerker foreløpig. Har hørt om folk som har fått i 2. svangerskap selv om de ikke har fått i tidligere svangerskap, så jeg bare krysser fingrene... Kremer har nok ingenting å si..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #18 Skrevet 14. juni 2007 heia du:-) dette er med hvilken hudtype du har og hvor strekkelig den er.. jeg smørte meg med fet krem som locobase og sånne produkter men det hjalp lite*sukk*... nå ser jeg ut som et verdens kart på magen...men men jeg gleder meg bare over jeg har en nydeli friske og skjønne gut ut av det.
Kanutte og prinsen Skrevet 16. juni 2007 #19 Skrevet 16. juni 2007 Uke 28 her, og ingen strekkmerker. Har ikke smurt meg en eneste gang... Trodde forsåvidt at strekkmerkene kom mest de siste 8-6 ukene jeg?? Men det varierer sikkert veldig..
KristineH79 Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har hør at strekkmerker kommer av hormonforandsingene, noen kan smøre seg 2ganger om dagen men få stekkmerker allikevel. Enten får man el ikke! Men vet jo ik, kan ik skade å smøre seg, selv bruker jg body butter fra apoteket...
chilli jenn Skrevet 16. juni 2007 #21 Skrevet 16. juni 2007 jeg smurte meg ikke i forrige svangerskap,ingen strekk merker. Smører ikke nå heller,så langt ser det bra ut. har også liten tro på smøring,men det er jo godt for huden med fuktighet. Så de som smører er flinke.. Mamma fikk heller ikke strekk merker,å ikke hennes søstre heller. så er vel litt genetisk,ang hudtype og sånn.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #22 Skrevet 16. juni 2007 Strekkmerker får du pga hormoner, så det hjelper nok ikke smøre seg. Men det er selvfølgelig lurt å smøre seg uansett, for man trenger litt ekstra pleie under svangerskapet:-D
Møllers tran Skrevet 19. juni 2007 #23 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tenkte at det skader i allefall ikke å prøve en krem og fikk anbefalt kakaosmør krem fra body shop. Den var visstnok den feteste av kremene de hadde. Men den lukter ikke spesielt godt, da. Jeg kjøpte forøvrig en stick som er litt enklere å smøre. Dessuten er den litt annerledes - noe som gjør at jeg faktisk husker det
spireliten Skrevet 20. juni 2007 #24 Skrevet 20. juni 2007 Starter på uke 27 i morgen. ingen strekkmerker så langt. Innbiller meg at det hjelper bedre med omega3 og vitaminer under svangerskapet, samt å drikke mye vann for å forebygge blant annet strekkmerker. Vi må ikke glemme å pleie huden innenfra jenter
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #25 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er i uke 26+6 og har enda ingen strekkmerker, men ikke så mye mage heller. Det er vårt første barn. Smører med Weleda svangerskapsolje (fås bl.a. i babybutikker og kanskje helsekost?) og Bodyshop cocoa body butter hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå