Gå til innhold

Hva synes dere om å bade hundene der barn bader??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fysj..Det burde vært forbudt..Liker ikke hunder jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke hunder? Hatt en dårlig opplevelse med hund da eller?

Jeg er oppvokst med hunder, og elsker hunder. Har selv en liten hund på 10 mnd., som er stor stas for vesla på 2 år. Synes det er svært praktisk egentlig, for da blir hunden vandt til barn og vet hvordan dem er, samtidig som velsa lærer seg hvordan man behandler dyr - dem er ikke noe leketøy. De to har hatt svært stor glede av hverandre, leker med hverandre og har det kjempegøy.

Jeg synes det er helt ok at hunder får bade med barn, MEN man trenger ikke slippe hunden ut en stor klynge med barn, det blir bare forvirrende for både dyr og barn. Vet man at både barna og hunden er vandt til det, så er det vel ikke noe problem? Men er helt enig at man bør vise respekt for dem som IKKE er vandt med det, og ikke liker det. Vi selv er lite på stranda, eller praktisk talt nesten aldri - kun på ferie. Det er ene og alene fordi vi har basseng selv. Hunden vår få bade der, men hun vil bare opp igjen likevel. Så det blir stort sett bare oss og velsa:-)

Skrevet

Leste forresten også her at det er noen som er litt skeptiske for små hunder? Da skulle dere hilst på våres... verdens herligste lille vov-vov synes nå jeg. Det er en liten dverg-puddel som tror hun er litt større og tøffere enn det hun selv er, men når det kommer til stykke så er hun ikke så tøff likevel. Hun er utrolig selskapssyk og leken. Hjemme så har vi henne løs fordi vi bor slik til at det er ingen som bor helt innpå oss, men på offentlige steder så er hun i bånd - selv om hun er snill mot både mennesker og dyr. Det gjør vi av ren respekt for andre og fordi det er påbudt.

Det som er litt kjedelig er at det er så mange barn som tror hunden vår vil leke eller klappes fordi hun er så liten og søt, så dem går bare rett bort til henne uten å spørre først - og da skvetter hun. Da pleier jeg å si fra, og de fleste barn har syns det har vært helt ok.

OG vi plukker opp det hun eventuelt måtte legge fra seg, selv om det kun er mikro utgaver som kommer. Det er fordi jeg selv synes det er unødvendig å evt måtte tråkke opp i shitten, spesielt for barn også. Lite delikat å dra det med seg inn, eller i bilen:-)

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig med hunder, selv løse hunder på stranden, så sant de er snille.

Men jeg skjønner jo at mange er redde, så man må jo ta hensyn hvis det er barn og andre folk på stranden.

Skrevet

Så siden du ikke liker hunder så bør det være forbudt?? Artig tankegang.. Jeg liker ikke høylytte barn så det burde også være forbudt. ;-) Kanskje være litt mer konstruktiv og respektere andre - om man har hund eller ei??

Skrevet

HAHA, morsom du Bighorn :) det burde vært forbudt fordi du liker ikke hunder? Er fryktelig mange ting folk gjør som jeg ikke liker på badestranden også, uoppdragn unger som hyler og spruter på andre for eks, eller folk som går over andres tepper. Men jeg skjønner jo godt at jeg ikke kan forby de menneskene å være der bare fordi jeg irriterer meg over dem..

Skrevet

Hunder er søte... Men jeg har litt problem med hunder som f.eks går bort til meg og spesielt om de da skal regelrett hoppe på meg og slikt i vannet.... Ikke morsomt å være veldig allergisk og MÅTTE være nær den hunden da!

Skrevet

eh.... hvorfor skal ikke hunder få være på stranden?

Tror nok faktisk det er endel barnløse som ikke er spesielt imponert over alle ungene på stranda heller; som spruter deg ned og løper mellom teppene så det blir sand overalt..Skal vi lage en egen strand til de også da?Det er rimelig mange foreldre som regner stranda som et fristed og lar ungene styre på på egenhånd uten respekt for de rundt seg- DET irriterer meg.

Har ikke hund jeg- men stranda er for ALLE, liker du ikke det får du holde deg hjemme.

Skrevet

Synes det er helt greit at hunder er med på stranda og bader, så lenge den er i bånd.

Skrevet

Signerer innlegget til Florry- m 1 stor og 1 liten!! :-)

Skrevet

Jeg gir beskjed på badestrender dersom hunder er løs. Jeg liker hunder i bånd. Hunder er uberegnelige, selv den snilleset kan bite. Badestrender er også overfylte av uberegnelige barn. Ellers synes jeg det er fint at både hunder og barn kan kose seg i vannet.

Skrevet

liker det ikke jeg... og ikke bare for barnas skyld.. men jeg synes ikke det er så greit å ligge og sole meg og plutselig står det en åt hund og rister seg ved siden av meg..

Skrevet

trykka litt fort...

er heller ikke helt trygg på hunder jeg ikke kjenner. og synes det er greit at de blir passa på der det er mye folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...