Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Altså omtrent at hunden løper mellom ungene??
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 burde være båndtvang på offentlige badestrender.
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2007 Ja, på offentlige badestrender..
Tommage♀♂ Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Mener du pga faren for å bli bitt eller for å dele vann med en hund? En løs hund blandt folk er ikkepopulærti mine øyne, men å bade med en hund i sjøvann er vel ikke så farlig. Vannet er langt i fra rent uansett
SnupsaTupsa Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 vi har med hunden når vi drar på stranda. men han er i line om det er andre folk der, dessuten er han såpass lydig. Ikke noe problem. Mener vel ikke at han "skitner til" vannet for barna?
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 tolker det vel slik agt det er hunder løse som bader samtidig med ungene.....ikke at vannet er møkkete hehehehe det er det jo fra før av:)
Maisie Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Det er båndtvang ute nå, så strengt tatt skal ikke hunder bade sammen med barn på en offentlig strand. Om man er på en plass alene med familien, blir det jo en annen sak. Men om man er sammen med andre, så har man ansvar for hunden.
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2007 Mener hunder som hopper mellom ungene og bader, er redd for sånne store hunder jeg, og de lar dem gå med sånt langt bånd, he he...
Maisie Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Det synes jeg er lite omtenksomt av hundeeierne. Som du sier, du er redd for store hunder. Det er det sikkert mange barn som er også. Hvis de absolutt skal la hunden bade, så kan de gjøre det lenger unna, eller når ungene ikke bader.
Mom2Two Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Synes det generelt er utrolig mange utenksomme hundeeiere generelt jeg da...
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Så lenge hundene går i bånd synes jeg det er helt ok bare morro å se hvordan hundene koser seg der de spretter rundt hehe.. Men nå har jeg kun god erfaring med store hunder da, er mer redd de små i grunn..
Kreps-77 Skrevet 12. juni 2007 #13 Skrevet 12. juni 2007 For min del kunne det godt vært egne badesteder for folk med hund. Liker hverken at hundene springer rundt barna, eller at hundeeiere ikke plukker opp dritten etter sin egen hund.
SnupsaTupsa Skrevet 12. juni 2007 #14 Skrevet 12. juni 2007 he,he det jeg mente også, derfor jeg lurte vår bader løs sammen med snuppa vår, men ser det an om det er andre der. men stort sett er det bare oss der, så da leker og herjer vi sammen hele gjengen! Enig med Mami: de små hundene er skumlere
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Nå er det vel sånn at de aller fleste hundeeiere faktisk plukker opp etter hunden sin da kjære deg
Bæremeisen Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er vel ikke akkurat nøytral her som hundeeier, men hunden min får jeg ikke med meg på stranden en gang og i vannet går han ikke. Vi har vannskrekk begge to... tror faktisk at han er mer redd vannet enn meg. Når det er sagt så synes jeg faktisk at man skal respektere andre badende på strendene, det er ikke alle som er like begeistret for hunder, og at man da bør holde hunden sin i bånd eller line som andre her har sagt. Man trenger heller ikke å presse seg innpå andre badegjester når man har hund med seg... Respekt er vel det det dreier seg om her...
Kreps-77 Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 Ja, vet det. Skulle egentlig stå noen hundeeiere:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Var på en strand her forleden og da kom det løpende en hund. Var masse små barn der og foreldrene ble nødt for å trekke ungene litt unna for hunden var spinnvill.. En god stund senere kom de som tydeligvis eide hunden spaserende med båndet i hånden.. Etter litt prøvde de å få tak i hunden, men den løp rundt bukten og tilbake igjen og innimellom der alle småbarnsfamiliene satt og var litt overivrig. Vi satt der noen timer.. De hadde fortsatt ikke fått tak i hunden da vi gikk, men mot slutten der virket der som om de mer eller mindre hadde gitt opp å få tak i den. Det er forresten båndtvang der og det henger skilter. Litt irriterende da det er mange som er redde for hunder. En annen ting er at barn og dyr er begge urorutsigbare skapninger og har kanskje ikke den beste impulskontrollen og bør ikke være sammen uten tilsyn.
Twig Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Ikke såå glad i at de ferdes på offentlige badestrender nei.. hunder altså
Piken på landet Skrevet 13. juni 2007 #20 Skrevet 13. juni 2007 Det syns jeg ikke noe om. Syns ikke hunder har noe på offentlig badestrand å gjøre i det hele tatt. Kanskje jeg er sær, men jeg syns faktisk det er ekkelt når di svømmer rundt i samme badevannet og rister seg så det skvetter metervis i omkrets. Usj nei, hundene kan di gå andre plasser med syns jeg...
Mille** Skrevet 13. juni 2007 #21 Skrevet 13. juni 2007 Jeg syns det er en uting. Irriterer meg grønn over hundeeiere som tror alle andre syns at hund er koselig. Liker ikke hunder selv, er livredd dem, og vil helst slippe å ha fremmede hunder rundt meg og ungene både når vi bader og ellers.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. juni 2007 #22 Skrevet 13. juni 2007 Jeg er ikke på noen måte redd hunder og har selv hatt hund i 17 år, så det er ikke det at jeg ikke liker bikkjer, MEN løse ukjente bikkjer rundt mitt barn er fullstendig uaktuelt! Hadde prata til eieren. Slutter ikke å forundre meg over folks idioti. Og det værste er at nesten samtlige av hundeeiere jeg har vært borti har et noe, hva skal jeg kalle det, merkelig syn på hunden sin. Sånn som ei i barselgruppa. Hun kunne ikke fått fortalt oss mange nok ganger hvor snill hunden hennes var mot alle andre hunder og hvor godt hun lekte med de. Så vi dro på tur da..... Bikkja hennes var vel i småslagsmål med samtlige av hundene som var med (4 andre)......
så var vi 4 Skrevet 13. juni 2007 #23 Skrevet 13. juni 2007 Det synes jeg er helt greit. Er mange hunder her som bader, flere enn mennesker siden det er litt kaldt i vannet Så lenge hunden er i bånd så. Men man kan jo ta hunden litt til sides og la den bade, trenger jo ikke stå oppå ungene Pleide å ta med den ene hunden vår og bade, han elsker vann.
Gemini77 Skrevet 13. juni 2007 #24 Skrevet 13. juni 2007 Vi tar med hunden vår på stranden og vi legger oss litt bort fra de andre slik at hun kan ligge litt uforstyrret i skyggen (ved et tre eller noe). Og hun bader men vi finner et mer passende sted å bade enn der alle barna er selvfølgelig. Og hun er alltid i bånd på stranden selv om hun er veldig lydig og menneskekjær. Har med respekt for andre å gjøre. Men jeg skjønner ikke de som sier at man ikke skal ha med hunder på stranden. Det er da et offentlig sted, og når familien skal ut å kose seg en hel dag så skal hunden ligge hjemme alene da også? Jeg håper dere som er veldig redd for hund ikke overfører en redsel for hund over på barna. Veldig viktig å lære barn respekt for hunder og andre dyr, men kjedelig om barn blir livredde ved synet av en hund syns jeg..
Mille** Skrevet 13. juni 2007 #25 Skrevet 13. juni 2007 Må bare understreke at jeg ikke mener at hunder ikke skal få være med ut på tur altså. Men de trenger ikke gå oppi andre, fremmede mennesker. Jeg er forresten, i tillegg til å være livredd hunder, også veldig allergisk. Så det er det jeg forteller ungene mine om hvorfor jeg unngår hunder, ikke at jeg er livredd. Så lærer jeg de respekt for hunder de ikke kjenner. Er redd veps også, men har lært meg å ta meg sammen når de svirrer rundt meg for ikke å gjøre ungene like pysete som meg. Hehe... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå