skjelfos Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 hei igjen.. vært inne her med innlegg tidligere.. går mot rettsak om samvær med vår sønn som er 1 år i august:-( hva slags rettigheter og utfall kan det bli for meg som pappa i denne saken??
Monajenten Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Det kommer an på hvordan situasjonen mellom dere er, og hva som har hendt tidligere. Ingenting vi her inne kan forutse. Det eneste som er sikkert, er at det ikke blir dømt 50/50 for det krever godt samarbeid mellom foreldrene, og det er det som oftest ikke når saken allerede har havnet i rettssalen..... Lykke til.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Blir antakelig dømt til vanlig samvær, så opptrapping seinere om du vil ha 50%. Foreslå ihvertfall vanlig samvær med overnatting, men helst skulle du hatt han 50% si, men om jeg får vanlig samvær nå så søke om 50% seinere går bra om det er en mulighet.
~sjiraff~ Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Tror ikke det er ofte at det dømmes mer en "vanlig" samvær da foreldrene er så uenige at det må gå til retten.
Expat Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Det er vel vanskelig å svare på... Men hva gjør mamman så eitrande sinna, egentlig? Hun har jo tatt helt av her? Ihvertfall fra det du har beskrevet så langt? Alt etter hva du/hun har gjort her for å bryte opp forholdet kan vel kanskje det bety noe for rettsaken, kanskje? En klem til deg...
skjelfos Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2007 vi har engasjert advokat begge to, jeg får nesten ikke ha sønnen min så lenge hun bor hos sin mor.. tragisk..
Cat.68 Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Men hva mener du er grunnen til at hun ikke vil gi deg mer samvær?? Det må jo være en grunn utenom å være bare ekkel. Siden meklingen var enig i at du skulle få 6 tim i uken ,eller hvordan var det??
Expat Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Ja det har jeg fått med meg. Men hun oppfører jo seg som om du har gjort noe helt vilt noe...som fikk henne til å dra til svigermor, liksom... Hvis hun "har noe på deg" har ikke det innflytelse på rettsaken?
skjelfos Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2007 ja stemmer det.. hun mener hver 3 dag fra kl 15 til 17 på grunn av at han trenger god spise og søvnrytme... dette forslaget er iallefall med på å forstyrre søvn og spiserytmen til gutten min... hva rekker man på 2 timer når transport i tillegg kommer inn under tiden:-((
skjelfos Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2007 nei ting mellom meg og henne skal jo ikke gå utover mitt samvær med min sønn...:-)
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Det spørs nå helt på hva som har hendt mellom dere, vil jeg påstå.
Cat.68 Skrevet 12. juni 2007 #13 Skrevet 12. juni 2007 Hmmmm, Jeg aner ikke hva som ligger mellom dere, det kan være grove overtramp fra begge som ligger bak her derfor synes jeg du skal søke hjelp hos de som kan noe om dette, og som kjenner begges historie.
skjelfos Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. juni 2007 ikke skjedd noe annet enn at nok var nok.. sjalusi å sånn fra begge parter
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Hvor gammel er hun, det er egentlig vanlig det blir slik krangel etter ett brudd, MEN det er sønnen din som har rett på samvær med begge foreldre, ikke far som har rett på å få samvær altså, slik det sies. Krev vanlig samvær, hvorfor skal han liksom ikke få god nok søvnrytme og spiserytme av det, hun kan jo bare sette opp slik hun gjør ting og evt når han spiser og sover, så følger du bare det. Selvom du egentlig ikke er pålagt å følge det, men for sønnens beste så er det bare bra. Tror ikke du har gjort noe galt altså, bare at hun er litt bitter på at det er blitt slutt, og det går utover samværet. Vanlig at det blir slik, da tenker ikke mor på sønnens rettigheter, men kunn seg selv. Hva sier advokaten din om dette da? Hva foreslår h*n at du skal kreve?
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 ofte er jo penger, penger, penger årsak til at mor ønsker å begrense samværet. Ved 50/50 har hun ikke krav på bidrag og ikke krav på dobbel barnetrygd. Vet om flere som er vanskelige kun basert på økonomiske motiver.
Sololight Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Det er vanlig at man ikke får ha mer samvær når barnet er så lite da...så at du bare får ha han alene 6 timer i uken er normalt når dere ikke kan ha samvær med begge foreldrene til stede. (jeg har sjekket med familievernkontor og trygdekontor for en venninne, men har ikke mer grunnlag enn det for å uttale meg) 50/50 for en 1 år gammel gutt som er vant med å bo med mor er nok usannsynlig spør du meg. Men det er mulig at dere kan komme til enighet om en opptrappingsplan.
Monajenten Skrevet 12. juni 2007 #19 Skrevet 12. juni 2007 Tenkte på den jeg også... Føler i grunnen at denne debatten har gått litt for mye her inne. Det er jo tross alt to brukere som står opp mot hverandre... Vi kan jo ikke vite hva som blir dømt i retten uansett...
Gjest Skrevet 12. juni 2007 #21 Skrevet 12. juni 2007 er mamman her også?? Igjen har jeg gått glipp av noe!!!
Tommage♀♂ Skrevet 12. juni 2007 #22 Skrevet 12. juni 2007 Har du noe grunnlag for å stille det spørsmålet? Synes det var en ganske grov beskyldning om du ikke vet noe mer enn det han har skrevet her!
Cat.68 Skrevet 12. juni 2007 #23 Skrevet 12. juni 2007 Har lagt inn link.lenger nede på siden. Selv er jeg neutral her. Det kan være han eller hun som lyver, eller en kombinasjon av begge deler. jeg ville bare at dere skulle se begge siderne her!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2007 #24 Skrevet 12. juni 2007 du får ikke 50/50 og du burde heller ikke kreve dette. for sønnen dins sin del. det er ikke bra for så små barn og ikke ha en primær omsorgspersjon. om du dytter mammaen mere på det så går det bare ut over sammarbeidet deres. det har ikke noe med penger og gjøre. som en i tråden tidligere nevnet. men barns hukomelse. en på 1 år har ikke murlighet til og forstå noe av 50/50. tviler på at du får vanlig samvær en gang. men du får kansje en opptrappning til vanlig samvær over tid. jeg har en følelse av at du ror deg lenger og lenger ut på havet, fordi du presser mammaen så fælt at hun er så redd for og miste barnet at hun ikke vil gi deg noe mer en hun må. om du lar ting roe seg i stedet for og dytte så færlt så får du kansje mere samvær?
~sjiraff~ Skrevet 12. juni 2007 #25 Skrevet 12. juni 2007 Jøss... ja er dette samme person det er snakk om så er det ikke rart mor er påpasselig med samvær... Voldelige fedre klarer vi oss vel alle uten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå