Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke på navn???


April 2006+Desember2007

Anbefalte innlegg

Sist var jeg helt sikker på at vi skulle få gutt (ville ikke vite det på UL), så jeg brydde meg nesten ikke om å tenke på jentenavn. Men vi hadde to guttealternativer klare til fødselen. Heldigvis var det en gutt :-) og vi bestemte oss for at han var nok en Mattias.

 

Vi hadde jo egentlig tenkt å spare det andre navnet, Andreas, til evt. nestemann, men noen måneder senere fikk søskenbarnet til mannen min en gutt som de kalte Andreas. De bor like ved, og guttene går i samme barnehage, så det blir nok ikke aktuelt å bruke det neste gang :-/

 

Ellers sier jeg meg enig i dobbeltnavndebatten, dobbelt fornavn + dobbelt etternavn er litt tungvint. Et tips er å prøve å presentere seg selv med hele navnet man har "bestemt" seg for; da hører man raskt om det klinger bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på nicket ditt at du fikk et barn i april 2006 og skal ha en til i desember 2007. Akkurat sånn er det med meg også!!! Fikk ei jente 28. april og har nå termin 24. desember. Kult!

 

Navn er vanskelig. Har masse aktuelle jentenavn, men egentlig ingen guttenavn.

 

Live

Johanne

Ella

Mathilde

Ingrid osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha nr to i desember. Har sånn smått begynt å tenke på navn, men vi har ikke noen ferdige alternativer.. Førstemann har dobbeltnavn, og det jeg har funnet ut siden den gang, er at det ikke går an å kjøpe ting med ferdigtrygte navn på. Dumt! Så jeg har bestemt at Knerten inne i magen skal ha enkeltnavn. Og så blir det vel etternavnet til pappaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min heter lars andreas, det er et skikklig fint navn synest jeg, og han får mye skryt av navnet sitt og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

jeg har bestemt meg for navn, men holder det hemmelig sånn at ingen "stjeler" min navn..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha bare ett navn, begge vi har to navn. Er uenige om etternavn. Mitt er spesielt, hans har 70 000 andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips; Det kan være upraktisk å ha et velkjent navn med en ukjent stavemåte. Jeg gikk i klasse med en gutt som het et dobbeltnavn som begynte med Alv, han har siden byttet det første navnet sitt til Alf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentenavn er vi enige om, men guttenavn er vi ikke enige om her. Heldigvis lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en jente så hun skal hete Celine, men før jeg fikk vite hva det ble var guttenavnet Lukas eller Kevin... Tenkte på Thea Celine, men blir bare Celine=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...